Status
Niet open voor verdere reacties.
swake

Ik copieer nu alle bestanden naar een nas schijf.
Het was de bedoeling van een backup naar deze schijf te maken maar dit lukt me niet.
Ook bij het copieeren van bestanden naar deze nas blokkeert de PC

Pierre
 
Pierre,
Als ik een backup maak , doe ik dat met genie backup assistant. Dat is backup software die bij mijn externe HD geleverd was. Windows Backup wil ik niet eens gebruiken omdat het voor problemen zorgt.
 
Een backup maken op naar een NAS maakt niet zoveel uit welke software je gebruikt. Ik gebruik SyncBack. Gewoon omdat ik dat al zonder problemen jaren gebruik en software is waarmee ik kan Backuppen en Synchroniseren.

Waar je wel op moet letten is dat de rechten goed staan. Je kunt niet zomaar naar een map backuppen. Je zal een map moeten hebben die zonder wachtwoord te lezen en te schrijven is. Ik noem dit op mijn NAS Servers een publieke map.
Je zal in de webbased homepagina van de NAS moeten gaan kijken naar de configuratie. Daar zal iets moeten staan voor Access Right Management of zoiets. Ga dan naar de Shared folders en kijk hier of er een map aanwezig is met schrijf en lees rechten. Zo niet maak deze dan aan en gebruik deze map om te Backuppen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hello Pluis

Ik heb ondertussen een ander tooltje geinstalleerd en zie het volgende

Ik heb een core i5 en de temperaturen van de 4 processors lopen op tot momenteel 83° terwijl de C totaal +/-5% is.
Zou het kunnen dat hier het probleem zit?

Pierre
 
Ja, een processor van 83 graden is een probleem. Het zou er mee te maken kunnen hebben, maar dan werkt andere software ook niet goed. m.a.v. de pc is instabiel en loopt regelmatig vast, ook met andere prrogramma's.

Ik zou de cooler eens van de processor halen en deze goed schoonmaken. Daarna de processor goed schoonmaken en alles weer monteren. Gebruik wel nieuwe koelpasta
 
Verwijder dus ook de oude koelpasta van de processor en het vlak van de cooler.
Ik ga er van uit dat hij nog wel draait, ander moet de cooler vervangen worden.

Gebruik voor het monteren niet te veel koelpasta. Ik doe meestal een klodder in het midden en smeer dit uit met een plastic lepeltje tot je een egaal vlak krijgt.
 
Ik heb alles uitgetest en niets gevonden; De neiuwe pasta zit nu tussen processor en koelelement.
Temperatuur lijkt lager te zijn maar ik heb nog geen inzicht wat er gebeurt indien er meer processorcap nodig is.

Wordt vervolgt
 
amandus88,
Qtex,
Pluis,
Twee weken zonder nieuws. Is het dan opgelost? Of blijft het met een open einde?
Jammer, want dit probleem was niet zo eenvoudig op te lossen en er was toch een oplossing onderweg.
>> amandus88, laat eens wat van je weten.
m.v.g.,
WaWa
 
Hello Pluis,Qtex,Wawa

Ik heb alles reeds geprobeerd maar na het aanbrengen van nieuwe pasta bekom ik geen problemen meer; Ik begrijp het niet maar de temp van de processor blijft onder de 40°C. Ik heb zelfs een cpu test laten lopen en steeds hetzelfde; Wat ik wel geleerd heb: ik gebruik nu ook syncback en moet zeggen prima software;

Alvast iedereen bedankt voor de raad;

Groeten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan