Status
Niet open voor verdere reacties.
Hello

heb een probleemje met W7. Ik probeer al een tijdje een backup te maken van mijn PC; Ik heb reeds geprobeerd met backup van W7 en ook met backup4all. Telkens loopt de pc vast.Zonder het backup prgramma uit te voeren gaat de pc in slaapstand en kan ik daarna normaal werken.
Als de pc vast zit kan ik niets meer doen. Scherm blijft staan, kan muis niet meer bewegen control-alt -del werkt niet. Enkel de aan-uit knop 5sec inhopuden zodat de pc uit gaat werkt.
Weet iemand raad?

Groeten

Pierre
 
ik heb hetgene je hier neer schreef 5x gelezen : en stel me de vraag ..
wanneer loop deze vast ...? is het soms zo dat deze in slaapstand ga tydens het maken van deze backup en dat hij dan vastloopt als jij deze uit de slaapstand tracht te halen !!

indien dit het geval is ..

open je configuratiescherm..
ga naar energie beheer
je kan in het scherm energie beheer verschillende keuzes maken ...(afhankelijk welke versie je gebruik van de win7 )
de gemakkelijkste instelling is namelijk het vinkje aanzetten bij hoge prestaties
klik verder op de in het blauw vermelde Schema instellinge wijzigen ...
zet het beeldscherm uitschakelen op Nooit
zet de computer in slaapstand zetten op Nooit
klik op wijzigingen opslaan
 
Dit probleem heb ik al een tijdje en ondertussen windows eens volledig opnieuw geinstallerd. Vandaar mijn vraag nu door het feit dat ik geen oplossing vond.
Door het feit dat op het beeldscherm nog alles zichtbaar is vermoed ik dat het beeldscherm niet wordt uitgeschakeld. Ik probeer het nogmaals door het beeldscherm nooit uit te schakelen en de pc niet in slaapstand te zetten.
 
Krijg je ook een foutmelding.

Het lijkt er op dat er tijdens deze actie te veel systeembronnen in gebruik zijn, waardoor er te weinig geheugen beschikbaar is.
Heb je tijdens het backuppen veel programma's open staan of in gebruik,of is de virusscanner toevallig een geplande scan begonnen.

Druk eens linksonder op de startknop en vul dan in msconfig en ga naar het Tabbla: Services
Kijk hier eens wat er allemaal actief is.
 
Pluis

Dit zou een mogelijkheid zijn;
Echter wat of actie-niet actief staan?
Er is geen enkele foutmelding.

Grt
 
ga het hier over een(merk) laptop of een desktop ..welke windows 7 versie gebruik je ..
kun je vermelden wat er bij de opstart services vermeld sta ...desnoods een printscreen !
indien het over een laptop gaat staan er hier programma's vermeld die je zeker niet mag uitzetten ...
 
Je moet je power settings in Windows nog eens nakijken zoals qtex vermeld (zie ik net...). Dit is terug te vinden in je configuratie scherm - Hardware - Power options. Kies daar voor geavanceerde instellingen.
Kijk na wanneer hij je hard disk uitschakeld, netwerk (indien gebruikt voor backup), ...
 
Laatst bewerkt:
Het zou ook best kunnen dat je harde schijf beschadigd is op een plaats die je wel mee in je backup voorziet maar die niet essentieel is voor je windows en apps. Dus wanneer hij op de betreffende "beschadigde" sectoren komt tijdens de backup gaat hij misschien hier op vastlopen. In Windows merk je dit ook al wanneer je bijvoorbeeld een trage of niet bereikbare schijf of opslag media probeerd te benaderen. Dan freezed Windows gewoon. Al een paar keer gemerkt met verschillende applicaties en situaties. Altijd gelijkaardige symptomen. Ik zou je harde schijf eens testen op fouten. Je kan tegenwoordig software hiervoor vinden op de website van de fabrikant van je harde schijf.
 
Ondertussen W7 backup gestart en na +/- 10 min loopt hij bast.
Ik heb W7 ultimate met service pack 1.
DEen printscreen maken vvan de services is nogal moeilijk, ik zie er wel meer dan 50 staan en op het scherm heb je er maar 10 zichtbaar. Daarna moet je scrollen om de volgende 10 te zien.

Grt
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen W7 backup gestart en na +/- 10 min loopt hij bast.
Ik heb W7 ultimate met service pack 1.
DEen printscreen maken vvan de services is nogal moeilijk, ik zie er wel meer dan 50 staan en op het scherm heb je er maar 10 zichtbaar. Daarna moet je scrollen om de volgende 10 te zien.

Grt

Je kunt linksonder alle Microsoft services op verbergen zetten, daarna sorteren op status en alles wat actief is is belangrijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heb je 50 opstart items staan bij msconfig ...tap computer opstarten ..géén wonder dat je systeem vastloop
ik heb hier wel een desktop maar der starten hier maar 4 items op

Bekijk bijlage 7665
 
pr02.jpg
Hier de printscreen

Grt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan