Netwerk Telenet radio ontvangst

Status
Niet open voor verdere reacties.
Telenet heeft zijn radio over de kabel afgeschaft. In plaats hiervan kon je een draadantennetje krijgen, maar dat geeft een slechte ontvangst zelfs van bvb Radio 1 en Radio2.
Volgens Telenet kon je ook radio ontvangen via de digicorder. Je kan versterker en digicorder verbinden en zo radio ontvangen. Ik zie echter niet hoe men op een zender kan afstemmen. Heeft iemand hier ervaring mee?
 

Bijlagen

  • Telenet-Radio.png
    Telenet-Radio.png
    146.2 KB · Weergaven: 224
De radiozenders hebben gewoon een nummer net als de tv-zenders. Ergens achteraan in de numerieke lijst, vanaf 881.
Kies dus op de digicorder gewoon voor het kanaal dat je wenst te beluisteren. Is je audio-installatie aangesloten en aan dan hoor je de radiozender.
Op die manier werkt het voor alle radiozenders die Telenet in zijn aanbod heeft zitten.

Als je audio-receiver echter zelf ook een netwerkverbinding heeft kan je de audio ook gewoon op je netwerk (wifi of kabeltje) aansluiten en dan heeft de media player die in de audio-receiver zit toegang tot alle via internet beschikbare radio-zenders van de hele wereld. Dat zijn er vele duizenden !
Afhankelijk van je receiver zal het beperkte display ervan echter parten spelen bij het zoeken.
In mijn geval heeft mijn audio-receiver ook een DMI uitgang waar ik een monitor heb aangehangen. Daarop wordt er een soort interface (lijkt op een PC-desktop) van mijn audio-systeem weergegeven waar ik dan in de internetzenders kan browsen. Maar dat hebben enkel modernere, high-end audio systemen aan boord.
 
TS vraagt enkel hoe radiosignaal van digicorder weer te geven op zijn radio. Dit kan enkel als zijn radio voorzien is van een AUX. Op die manier wordt er geen zender maar een audiosignaal weergegeven op zijn radio. Via de getoonde cinch stekkers moet hij de radio voorzien van het signaal en uiteraard als bron dan deze selecteren en niet langer radio.
 
tja een digicorder aanzetten voor muziek??? topic van de week: stijgende elektriceits- en gas prijzen!!!
en ja Mik heeft een punt ivm met de vraag stelling ....
 
Wij luisteren al jaren enkel via de digicorder naar de radio. Wij hebben onze radio eruit gebonjourd en nu een simpele versterker eraan gekoppeld en geen enkel probleem. Op de site van telenet kan je normaal gezien de zenderlijst vinden. Wij luisteren naar Q en die steekt op 910 of op 911 en ik den dat dit Joe is. Maar op welke Radio 2 steekt weet ik niet. Je hebt ook nog west vlaanden en zo ook he.
 
op de nieuwste tv boxen van Telenet staat het niet meer op 900 - 999 maar het kan ook opgelost worden daar een DAB+ antenne dit is evengoed dan via de kabel van vroeger

Kan een DAB antenne op gewone radio?

De toekomst van de radio is digitaal. FM-radio wordt afgeschaft en de standaard wordt DAB+. Omschakelen heeft nu al z'n voordelen, maar het betekent niet dat je jouw oude radio de deur uit moet doen: DAB+ kun je gewoon integreren in je bestaande radio.

De 5 beste DAB+-antennes onder elkaar
  1. Pioneer CA-AN-DAB.001 Autoradioantenne DAB+ actieve digitale antenne. Kleur: Zwart. ...
  2. JVC/Kenwood CX-DAB1. Kleur: Zwart. ...
  3. Cartronix CTX-3354 | DAB+ antenne | Geschikt voor Cartronix autoradio's tot Android 10. Kleur: Zwart. ...
  4. Sterke Massavrije Dab+ Antenne. Kleur: Zwart. ...
  5. Caliber ANT742.
 
op de nieuwste tv boxen van Telenet staat het niet meer op 900 - 999 maar het kan ook opgelost worden daar een DAB+ antenne dit is evengoed dan via de kabel van vroeger

Kan een DAB antenne op gewone radio?

.
nee, een gewone radio is een analoog toestel, DAB+ is een digitaal signaal en moet omgezet worden naar een analoog signaal. een gewone FM ontvanger bevat deze omzetter niet ....
 
leuke link!

Bent u ook verrast door het wegvallen van analoge radio via de kabel? Kabelaar Ziggo en anderen schakelen de analoge radio uit op de kabel die uw huis binnen komt. U bent dan aangewezen op radio luisteren via de TV of via een extra kastje. Mocht u een stereo of radio hebben die ook al DAB+ en/of internetradio ontvangt, dan bent u zo weer in de lucht.

Lees eventueel ook dit NOS persbericht.

In dit artikel op DABtuners staat wat meer uitleg over het digitale radio gebeuren en het wegvallen van Ziggo of KPN radio.

Ook geeft dit filmpje wat meer uitleg in woord en beeld.

Op onderstaande pagina vindt u een aantal tuners en kastjes waarmee u radio kunt ontvangen, onafhankelijk van Ziggo, KPN of welke kabelaar dan ook.

Voor de duidelijkheid: een tuner is kastje / apparaat wat u nodig heeft om (digitale) radio te ontvangen en op uw bestaande stereo aan te sluiten.

?
 
leuke link!

Bent u ook verrast door het wegvallen van analoge radio via de kabel? Kabelaar Ziggo en anderen schakelen de analoge radio uit op de kabel die uw huis binnen komt. U bent dan aangewezen op radio luisteren via de TV of via een extra kastje. Mocht u een stereo of radio hebben die ook al DAB+ en/of internetradio ontvangt, dan bent u zo weer in de lucht.

Lees eventueel ook dit NOS persbericht.

In dit artikel op DABtuners staat wat meer uitleg over het digitale radio gebeuren en het wegvallen van Ziggo of KPN radio.

Ook geeft dit filmpje wat meer uitleg in woord en beeld.

Op onderstaande pagina vindt u een aantal tuners en kastjes waarmee u radio kunt ontvangen, onafhankelijk van Ziggo, KPN of welke kabelaar dan ook.

Voor de duidelijkheid: een tuner is kastje / apparaat wat u nodig heeft om (digitale) radio te ontvangen en op uw bestaande stereo aan te sluiten.

?
ik woon in België en heb een stereo waar DAB+ aanwezig is een Pioneer X-HM36D ik heb Kermit ook de opties geven van DAB+ en van het bestaan er van hij moet voor zich zelf uit maakt welke keuze hij maakt ik wil hier verder niet over discussiëren over DAB+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan