Tekstdocument uit nieuw context menu verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een kleine issue.

Ik gebruik windows 10 en werkt prima.

Ik wil een nieuw txt bestand aanmaken in een map en klik met mijn rechtermuisknop op nieuw.
Nu komt de optie niet weergegeven om een tekstbestand aan te maken ( rich txt format andere zaken staan er wel tussen)
Hoe los ik dit op?

Dus zoiets

1579363343352.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb eerder al vermeld dat je bij het aanklikken van deze tekstdocument een "nieuw document -snelkoppeling " verkrijgt welke je dient aan te klikken om notepad te openen het is dus niet zo dat je bij het aanklikken van deze "tekstdocument direct een notepad opent waar je vervolgens in kunt typen ..
 
het heeft altijd gewerkt zeg je maar je vergeet dus mogelijk dat dit wellicht eerder onder een vorige versie was ..
ik weet met 100% zekerheid te vertellen dat indien ik hier dus een rechtsklik op het bureaublad doe en vervolgens “nieuw” selecteer om dan in het context menu verder te klikken op tekstdocument dan komt er hier een “nieuw-document -snelkoppeling “ naam is aan te passen !
er opent dus géén Notepad .. maar klik ik deze snelkoppeling aan dan opent het Notepad dus wel ..
met een blanco blad welke men direct kan gebruiken ..

*het zijn immers allemaal verwijzingen naar de programma's die gestart kunnen worden .. klik ik bv op Planmaker document dan ook word er een snelkoppeling neergezet op het bureaublad van waaruit ik deze planmaker kan opstarten ..

Ashampoo_Snap_zondag 19 januari 2020_11h28m50s_005_.jpg
Ashampoo_Snap_zondag 19 januari 2020_11h29m24s_006_.jpg
 
Laatst bewerkt:
ga dan eens naar start>instellingen >apps >standaard apps > klik op de regel standaard apps per bestandstype kiezen
wacht tot de gehele lijst geladen is en scrol dan naar .text selecteer .text en wijs deze een app toe ..
zo heb ik hier het notepad toegewezen..
Ashampoo_Snap_zondag 19 januari 2020_17h49m37s_007_.jpg
 
het heeft altijd gewerkt zeg je maar je vergeet dus mogelijk dat dit wellicht eerder onder een vorige versie was ..
ik weet met 100% zekerheid te vertellen dat indien ik hier dus een rechtsklik op het bureaublad doe en vervolgens “nieuw” selecteer om dan in het context menu verder te klikken op tekstdocument dan komt er hier een “nieuw-document -snelkoppeling “ naam is aan te passen !
er opent dus géén Notepad .. maar klik ik deze snelkoppeling aan dan opent het Notepad dus wel ..
met een blanco blad welke men direct kan gebruiken ..

*het zijn immers allemaal verwijzingen naar de programma's die gestart kunnen worden .. klik ik bv op Planmaker document dan ook word er een snelkoppeling neergezet op het bureaublad van waaruit ik deze planmaker kan opstarten ..

Bekijk bijlage 241680 Bekijk bijlage 241681

Dit is niet gemaakt vanuit een map en daarin rechts te klikken en kiezen voor "nieuw", maar door op een lege plaats op het beeldscherm rechts te klikken en dan kiezen voor "nieuw" (net zoals in # 13).
 
maakt niets uit J.W. als ik dit vervolgens doe vanuit een map dan ook word er hier een snelkoppeling geplaatst in deze map met als naam " nieuw tekstdocument " welke natuurlijk aan te passen is.
ook als ik het hier doe op de manier welke je vermelde in bericht #9 word er hier een snelkoppeling aangemaakt .. pas als ik deze aanklikt start Notepad op
 
maakt niets uit J.W. als ik dit vervolgens doe vanuit een map dan ook word er hier een snelkoppeling geplaatst in deze map met als naam " nieuw tekstdocument " welke natuurlijk aan te passen is.
ook als ik het hier doe op de manier welke je vermelde in bericht #9 word er hier een snelkoppeling aangemaakt .. pas als ik deze aanklikt start Notepad op

Als ik vanuit een map rechts klik en in het menu scroll tot "nieuw" heb ik enkel de mogelijkheid om een map aan te maken.
Iets anders staat er niet bij.

test3.jpg
 
hier dus wel .. zie welk context menu ik krijg in beide gevallen .. dus rechtstreeks via een rechtsklik op het bureaublad en tevens ook van uit een map .

Ashampoo_Snap_zondag 19 januari 2020_21h38m41s_010_.jpg


*je mocht je afbeelding wel wat groter neergezet hebben .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan