Mijn tweede pc werkt met zo een insteekkaart sinds december 2020 met samsung Nvme 256 Gb als opstart partitie c:
Bekijk bijlage 252445
Rechtstreeks op de pci express is een goede oplossing, inderdaad. Maar bij mijn oudere pc is er enkel voor de videokaart zo een slotje, de rest zijn witte pci slotjes. Ik heb er een adapter voor gekocht aan 8,xx euro en staat op een sata slotje. Dat kaartje kan ik zo hergebruiken en die pc van tien jaar ook. Draait op windows 11 en kan terug jaren verder. Lekker goedkoop. Als je geen gamer bent kan je een paar decennia weg met 1 desktop, en tegenwoordig ook met je laptop.
Staat gewoon foutieve informatie erover op die Amazon site, denk dat Transcent zelf het best wel zal weten......
Bedoeld voor een M.2 slot waar beide protocollen wordt ondersteund maar het blijft gewoon een SATA SSD, die 2 sleuven hebben daarop betrekking en niet dat ze beide protocollen ondersteunen, een alleen met een NVMe protocol hebben alleen daarvoor een sleuf, bedoeld voor de huidige moederborden.
Lees hier wat de eigenschappen van een M.2. SSD zijn en wat jij hiermee kunt.
www.coolblue.nl
Hier trapt een leek snel in. Doen ze dit opzettelijk of gewoon omdat ze niet beter weten? Ze verwarren de aanwezigheid van die tweede sleuf gewoon met het 'protocol'. Die term 'eigenwijs' die je naar mij slingerde mag je terug hebben, de fouten liggen bij meerdere verkopers. Google er even voor, er word te vaak op deze manier geadverteerd om toeval te zijn. Dat maakte mij kwaad, of tenminste gefrustreerd.
Het is juist door valse advertentie's dat mensen beter raad vragen in een forum waar mensen met kennis werken en de hulp meestal vrijwillig en gratis aanbieden.
Ik kocht nooit via Amazon en ben het ook niet van plan. Meestal zijn mooie aanbiedingen (die ik in het verleden opzocht) er niet beschikbaar voor België en word gevraagd om een ander afleveradres te geven, in de andere gevallen is een kredietkaart nodig. Die kaarten zie ik al meer dan 30 jaar als een tool die mensen zonder geld gebruiken om boven hun stand te leven. 'Keeping up apearances' , dat was een Britse serie die aan het onderwerp was geweid.
Dit 'geld dat ik nog niet heb spenderen op krediet' weiger ik aan mee te doen. Te veel mensen komen hierdoor in problemen terecht. Maar ik dwaal af.
Er zijn slotjes die beide ondersteunen, zo ver ben ik al. Daarom zijn er blijkbaar twee gleufjes nodig in de betere kaartjes?
Het is nu duidelijker voor mij dat er geen kaarten zijn blijkbaar die beide protocollen ondersteunen (of wel? Want dat zocht ik inmiddels).
Zijn er kaarten die beide ondersteunen en ik in de nabije toekomst kan kopen?