Status
Niet open voor verdere reacties.

broere69

Steunend lid
Vip Lid
Beste vrienden ,

Mijn collega vroeg me het volgende :


Als ik mijn adobe programma open dan verwijst hij de bestanden naar de externe schijf F:
Nu als ze in in Brussel moet werken en daar dan een andere schijf insteekt en dan terug haar schijf veranderd de schijf naar G:
Nu op zich is dat normaal want windows kiest die zelf die schijfletters .
Haar vraag aan mij was, kan je dit niet bevriezen dat deze schijf altijd schijfletter F: blijft ik dacht meteen aan een scriptje die op de achtergrond op de schijf draait of een autorun dia automatisch start.

Hebben jullie daar ervaring mee ?

groeten ,
 
Windows wijst inderdaad de schijfletters toe . Via schijfletter kun je daar zelf een andere schijfletter aan toewijzen maar er werd G: toegewezen , dus F: zal aan een ander schijfstation al toewezen zijn in Windows.
Een mogelijke oplossing zou kunnen zijn om niet via Adobe het bestand te openen op de G: Locatie maar op de G: locatie het bestand via de verkenner het bestand te laten openen met Adobe . Je kan de schijfletter bevriezen maar niet in Windows zelf omdat deze al toegewezn werd door Windows , maar met partitiesoftsoftware kun je schijfletters veranderen , maar weet nu niet of je collega mag software installeren op het werk.
 
Dat kan via Computerbeheer. Zorg dan wel dat er een schijfje aanwezig is in het station, anders zie je het station niet.

Ik vraag me wel af of Schijf F dan verstandig is, omdat deze misschien op een andere pc voor een ander station is gereserveerd en je hierdoor dus conflicten kan krijgen.

Beter lijkt mij als je dit zo wilt oplossen om een letter achteraan het alfabet te kiezen.
 
@Lana: ik moe dit telkens doen omdat ik de rechten heb over IT en inderdaad dat wist ik ook dat je best achteraan kan beginnen met toekennen van schijfletters
Maar Ranger idd ze kan dit doen openen via de G maar er zijn zoveel bestanden 500 GB aan adobe bestanden dus is onbegonnen werk.
ik zoek namelijk voor een autorun of een script of iets dergelijk .
 
Welke windows staat er op de computers van het werk.
Met een zelf gemaakte batchfile in kladblok en dit laten runnen zou dit zeker lukken. Ik zal mijn geheugen nog eens moeten opfrissen hoe de opdrachten te maken en laten uitvoeren in zo een batchfile.
 
Reeds eerder meldde ik dat het handiger is een linked drive aan te maken.
Dat werkt altijd en Windows zal niet meer gaan zoeken naar bestanden.
 

Bijlagen

  • Linked drive.jpg
    Linked drive.jpg
    14.7 KB · Weergaven: 143
  • Freecom.JPG
    Freecom.JPG
    56.3 KB · Weergaven: 163
Evident

Evident

Lijkt me evident. Hierdoor zal een externe schijf altijd in de zelfde map worden weergegeven.
Je ziet in het plaatje dat als je klikt waar mijn cursor staat je een map kunt kiezen.
Het is m.i. niet zinvol om en een drive letter en een gelinkte map aan te maken, maar dit is alleen als voorbeeld bedoeld.
Mijn CNMemory zit er altijd aan, dus dan heb je dat niet nodig.

Dus heb je eenmaal die map aangemaakt dan zijn daar haar adobe files te vinden.
Je moet dan alleen in het programma dus geen drive letter op geven, maar b.v. C:\Truusjes Adobe

Ze moet dus wel haar externe schijf altijd mee nemen, als zij ze wil gebruiken.
Hangt hij er niet aan, dan gebeurd er niets, alleen kikken op "Truusjes Adobe" geeft dan een foutmelding.
 

Bijlagen

  • Folderlinked.jpg
    Folderlinked.jpg
    83.1 KB · Weergaven: 136
Maak je geen zorgen de files staan niet op C:\Truusjes Adobe, want als dat zo was zou hij ook geen foutmelding geven als de externe er niet is toch.
Denk dat je wel begrijpt wat "Linked" betekend.
En het mooiste vind ik dat je verlost ben van die ellendige "zoeken naar bestanden" als hij de drive ziet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan