E-mail Definitief verwijderde mails terug te vinden ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Outlook is mijn hoofdmailaccount dat verbonden was aan mijn laptop bij aankoop. In de nieuwe versie van mijn mailaccount bij Outlook heb ik per vergissing al mijn mails uit de inbox definitief verwijderd. Dus niet eerst verplaatst naar de map 'verwijderde mails'. De bedoeling was om 1 mail definitief te verwijderen en ik had blijkbaar per vergissing al de mails geselecteerd. Ik werk met Windows11. Graag geen ingewikkelde uitleg want ik ben technisch niet op de hoogte. Alvast bedankt. Hoe ik de mails kan terughalen naar de map 'verwijderde items' had ik gevonden. Maar volgens dat ik las zou je die uit de inbox niet meer kunnen recupereren ? Ik ben ook al gaan kijken online in Outlook, maar dat is identiek dezelfde versie, zoals verwacht...
 
Oplossing
Ik vrees dat 'definitief verwijderd' hier exact betekent wat het zegt nl. definitief.
Uit verwijderde items kan je idd. nog terughalen, maar eens definitief verwijderd (wat eigenlijk wil zeggen verwijderd uit verwijderde items) zijn ze op de server ook gewist, vrees ik ...

Het ontgaat me wel een beetje hoe je vanuit de Inbox al die mails uit je Prioriteit (wat een onding is !) meteen definitief hebt verwijderd ... ? Die gaan toch eerst naar de prullenbak = verwijderde items ?
Ik wist niet dat die in de Cloud staan, maar als ik de optie krijg om back-ups of foto's in the Cloud te plaatsen maak ik daar nooit gebruik van. Ik denk dan : die kan toch ook gehackt worden of crashen en dan ben ik alles kwijt... Of ben ik ook daar verkeerd ?
 
Ik wist niet dat die in de Cloud staan, maar als ik de optie krijg om back-ups of foto's in the Cloud te plaatsen maak ik daar nooit gebruik van. Ik denk dan : die kan toch ook gehackt worden of crashen en dan ben ik alles kwijt... Of ben ik ook daar verkeerd ?

"De cloud" is eigenlijk een term die gebruikt wordt om alle IT gerelateerde activiteiten te beschrijven die niet "on prem" gebeuren en/of aanwezig zijn. "On prem" is dus jou locatie thuis bijvoorbeeld. Maw communicatie over het internet.

Het is doorgaans ook veiliger (mijn mening) om data in de cloud te plaatsen dan lokaal. Servers die bedoeld zijn om data te huisvesten zijn doorgaans kwalitatief ook veel beter dan wat uzelf thuis hebt staan. Mits meerkost bieden ze daarboven op ook backup en/of redundantie van die data. Uiteraard kan je dat zelf ook allemaal voorzien indien de technische kennis aanwezig is. Ook het feit dat je data extern staat ivm brandveiligheid is meestal ook een plus. Datacenters hebben doorgaans professionele installaties om zulke gevaren te voorkomen of op te volgen.

Wat hacking betreft, daar zijn cloud services mogelijks wel een target. Uiteraard hangt veel af van de manier waarop dat bedrijf daarmee omgaat. Er zijn welliswaar manieren om als 'klant' je data zelf te beveiligen als we over raw storage praten (maw gewone bestanden). Dit dmv je data zelf te encrypteren vooraleer die naar een cloud storage gaat. Daar ook weer vraagt het enige kennis.

Mijn bescheiden conclusie: je data gaat een langere levensduur tegemoet wanneer beheerd in een professionele omgeving voorzien van redundantie en/of backup. De kans dat je thuis data verliest omdat je geen backup hebt, of je backup zelf faalt (hardware), is relatief groot. Zeker wanneer er beperkte kennis rond dit onderwerp aanwezig is.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een SSD'tje van 500 GB en ik weet niet wat ik daar allemaal moet opzetten. Alles staat op een server. Makkelijk te bereiken, nooit hoeven na te denken over mijn te bewaren data, beveiligd. Ik betaal wel niet bij voor back-up te laten maken. Maar ik zie daar eigenlijk alleen maar voordelen in. Een SSD van enkele TB groot zou ik dus nooit doen, Mijn vrouw daarintegen slaat alles op op een tweede interne schijf en maakt dan een kopie daarvan om de zoveel tijd op haar externe HDD. Is mij een veel te groot gedoe en je bent bij brand dan inderdaad ook alles kwijt, want die back-up HDD ligt gewoon aan haar computer. Ik ben sinds ik dit doe ook nooit nog iets kwijt geraakt. Neem nu als ik een nieuwe computer doe, is het gewoon een kwestie van inloggen en ik heb toegang tot alles wat ik bewaard heb. Geen gedoe met schijven in steken gelijk bij mijn vrouw. Maar elk zijn ding he.
 
Momenteel sla ik mijn back-ups op op twee externe schijven. Die worden inderdaad bij mij thuis bewaard, maar niet in de buurt van mijn pc. Het is eerder mijn bedoeling als er zou ingebroken worden en mijn laptop wordt gestolen dat ik nog die back-ups heb.
 
Ik had gisteren een poging gedaan om die verloren berichten terug te zetten, maar ik kreeg enkel de verwijderde berichten terug in mijn inbox. Nu krijg ik een bericht van
1702672893240.png
dat er mogelijk iemand anders inlogt op mijn account. Mag ik dat verder in dit bericht aankaarten of beter een nieuw topic openen. Gaat het hier over spam ?
 
Ik had gisteren een poging gedaan om die verloren berichten terug te zetten, maar ik kreeg enkel de verwijderde berichten terug in mijn inbox. Nu krijg ik een bericht van Bekijk bijlage 254331dat er mogelijk iemand anders inlogt op mijn account. Mag ik dat verder in dit bericht aankaarten of beter een nieuw topic openen. Gaat het hier over spam ?
Nee, dat is teveel toeval om toeval te zijn. Die "iemand anders" vanuit het standpunt van MS was zo goed als zeker jijzelf. Maar als je al een poos niet meer had aangelogd en nu dat doet maar vanop een ander toestel, een andere plaats etc... dan krijg je dit bericht.
Ik ben nagenoeg zeker dat MS je er in het bericht ook op wijst dat als je weet dat je zelf hebt aangelogd je het bericht mag negeren.
 
Dat per definitie citeren is juist het probleem ! Daardoor wordt een draadje een kluwen van onleesbare herhalingen !
Dat is precies waar ik aandacht voor vraag : gebruik standaard 'Plaats reactie' ivp. die citeer dit bericht : je wil toch gewoon reageren en antwoorden, niet elke keer citeren hé ...
 
Reactie over 'die iemand anders'. Ik krijg deze berichten inderdaad af en toe en dan komt dat overeen met mijn eigen gegevens/gebruik en inderdaad staat de uitleg erbij zoals je zei. Maar in dit geval stonden er dus allemaal details bij die NIET overeenkwamen met mijn eigen gebruik. Zie nieuwe topic... Nochtans gebruik ik nooit een ander toestel. Ik bezit zelfs geen smartphone en check en gebruik enkel mijn e-mail van bij mij thuis... Volgens mij heb ik een vast IP-adres, dus ik begrijp niet zo goed hoe ze dan die vaststellingen doen.
 
Heb het andere topic ondertussen ook gelezen én de reacties.
Hier is idd. door iemand (?) aangelogd (of toch een poging) dus volg het advies maar om het paswoord te wijzigen !

Om focus te houden sluit ik dit topic, verdere reacties komen dan wel in het nieuwe topic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan