welke programma voor externe schijf definitief te kunnen wissen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil graag de data van een externe schijf zo verwijderen dat niemand de data weer terug kan halen met een programma hierop
Als ik de schijf aan iemand geef.

Mijn vraag is welke programma ik hier volgens jullie het beste voor kan gebruiken, welke ook nog een beetje makkelijk te begrijpen is graag :)


alvast dank
 
Ik zou zeggen : Als je de schijf aan iemand geeft waarvan je weet dat ze niet veel kennen van computer, dan gewoon formatteren.
De vraag is : Hoeveel waarde is het om de gegevens van een ander te bekijken als gewone mens. Ik heb al diverse schijven hier gehad waar er iets moest mee gebeuren. Ik doe zelf de moeite niet tenzij ze het speciaal vragen om bestanden te recupereren. Zelfs ik heb heel weinig data die niemand beter ziet.
Als er iets is dat privé is, dan zet ik dat op een stick of extern media. Blijft niet op mijn computer staan.
En als er dan toch iemand moest zien hoeveel mijn spaargeld bedraagt, dan zullen ze wel zien dat het eerlijk verdiend is.
 
Met een goeie File Shredder ben je ook een heel eind.

Bestanden deleten zorgt er voor dat de bestanden niet meer te benaderen en te vinden zijn door een besturing, maar zolang deze bestanden niet door andere bestanden / data worden overschreven staan je nog gewoon op de schijf.

Zodra je alles met nullen overschijft met een programma wordt het een stuk lastiger of nagenoeg onmogelijk om hier nog iets te gaan recoveren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan