E-mail Definitief verwijderde mails terug te vinden ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Outlook is mijn hoofdmailaccount dat verbonden was aan mijn laptop bij aankoop. In de nieuwe versie van mijn mailaccount bij Outlook heb ik per vergissing al mijn mails uit de inbox definitief verwijderd. Dus niet eerst verplaatst naar de map 'verwijderde mails'. De bedoeling was om 1 mail definitief te verwijderen en ik had blijkbaar per vergissing al de mails geselecteerd. Ik werk met Windows11. Graag geen ingewikkelde uitleg want ik ben technisch niet op de hoogte. Alvast bedankt. Hoe ik de mails kan terughalen naar de map 'verwijderde items' had ik gevonden. Maar volgens dat ik las zou je die uit de inbox niet meer kunnen recupereren ? Ik ben ook al gaan kijken online in Outlook, maar dat is identiek dezelfde versie, zoals verwacht...
 
Oplossing
Ik vrees dat 'definitief verwijderd' hier exact betekent wat het zegt nl. definitief.
Uit verwijderde items kan je idd. nog terughalen, maar eens definitief verwijderd (wat eigenlijk wil zeggen verwijderd uit verwijderde items) zijn ze op de server ook gewist, vrees ik ...

Het ontgaat me wel een beetje hoe je vanuit de Inbox al die mails uit je Prioriteit (wat een onding is !) meteen definitief hebt verwijderd ... ? Die gaan toch eerst naar de prullenbak = verwijderde items ?
Ik vrees dat 'definitief verwijderd' hier exact betekent wat het zegt nl. definitief.
Uit verwijderde items kan je idd. nog terughalen, maar eens definitief verwijderd (wat eigenlijk wil zeggen verwijderd uit verwijderde items) zijn ze op de server ook gewist, vrees ik ...

Het ontgaat me wel een beetje hoe je vanuit de Inbox al die mails uit je Prioriteit (wat een onding is !) meteen definitief hebt verwijderd ... ? Die gaan toch eerst naar de prullenbak = verwijderde items ?
 
Oplossing
Ik vrees dat 'definitief verwijderd' hier exact betekent wat het zegt nl. definitief.
Uit verwijderde items kan je idd. nog terughalen, maar eens definitief verwijderd (wat eigenlijk wil zeggen verwijderd uit verwijderde items) zijn ze op de server ook gewist, vrees ik ...

Het ontgaat me wel een beetje hoe je vanuit de Inbox al die mails uit je Prioriteit (wat een onding is !) meteen definitief hebt verwijderd ... ? Die gaan toch eerst naar de prullenbak = verwijderde items ?
Als ik bv. een bericht ontvang dat volledig nutteloos is voor mij en dat ik zeker niet meer ga nodig hebben, verplaats ik dat meestal niet naar verwijderde items, maar verwijder ik het definitief.
 
Bedankt voor de reactie. ik denk dat het nog zal meevallen. Ik gebruik nl. mijn Telenet-adres voor mensen die mij dringend moeten kunnen bereiken, zoals familie, en Gmail voor de vrienden en kennissen. Die Outlook werd mij wat opgedrongen bij aankoop van de laptop en gebruik ik bv. als ik offertes aanvraag of zaken die ik direct wil lezen zonder dat ik moet inloggen. De mails die ik wil bijhouden zet ik dan links in aparte mapjes. Maar ik ga natuurlijk altijd benieuwd blijven over de zaken die ik wél kwijt ben...
 
Als ik bv. een bericht ontvang dat volledig nutteloos is voor mij en dat ik zeker niet meer ga nodig hebben, verplaats ik dat meestal niet naar verwijderde items, maar verwijder ik het definitief.
Tja, die les heb je waarschijnlijk wel geleerd dat dit niet altijd goed uitpakt en vooral ... totaal overbodige aktie. De mail server neemt dat proces al voor zijn rekening, met een aantal dagen respijt... (periode is afhankelijk van de mail provider, vaak 30 dagen)...
 
Ik ben ook al gaan kijken online in Outlook, maar dat is identiek dezelfde versie, zoals verwacht...
Als ik het goed heb begrepen en je gebruikt nu de 'nieuwe' Outlook dan is dat ook een app. De mails die je daarin ziet staan ook gewoon op de server, in de cloud en niet op je PC.
Dat is wel zo bij het gebruik van Outlook uit de Office 2016 of 2019 suites, maar niet bij deze nieuwe Outlook, eigenlijk de vervanger van Windows Mail, op zijn beurt de vervanger van Live Mail ... Dat is gewoon een app die je toegang/zicht geeft op je account op de mail server. Als je met online bedoelde de webmail versie dan is dat eigenlijk gewoon krék hetzelfde maar het ziet er ietwat anders uit.

De verwachting is overigens dat MS met de lancering van de nieuwe Outlook de bedoeling heeft om zoveel mogelijk mensen die app te laten gebruiken en vervolgens de oudere webmail interface zal afvoeren.
 
Ik gebruik nl. mijn Telenet-adres voor mensen die mij dringend moeten kunnen bereiken, zoals familie, en Gmail voor de vrienden en kennissen. Die Outlook werd mij wat opgedrongen bij aankoop van de laptop
En hoe lees je die accounts dan ? Allemaal in hun eigen webmail interface ?

De nieuwe Outlook app heeft nl. als voordeel dat je er alle mail accounts die je gebruikt kan instoppen (als je dat wil).
Je leest dus al je mails uit éen programma en niet langer in je webbrowser.

Met een desktop mail cliënt software zoals de full Outlook gaat dit nog stukker performanter en overzichtelijker, maar dat is spelen op een ander niveau hé ...
 
Inderdaad... Maar soms ga ik iets opzoeken in de verwijderde items en dan vond ik het persoonlijk beter dat die overbodige berichten daar niet tussen stonden. Zal het dan in de toekomst inderdaad beter eerst verplaatsen naar de map verwijderde items... Ik krijg nogal veel overbodige items, die ik daarom niet direct naar de spam wil sturen omdat die mij misschien later wel interesseren en waarvoor ik het nu even te druk heb. Die staan dan bv. met vier onder mekaar en die verwijder ik dan definitief in één keer. Als er verder geen reacties komen wegens hopeloos, definitief verwijderd, mag er een slotje op.... Nogmaals bedankt !
 
Ik begrijp alles niet zo goed, maar ik werk niet met de Cloud... Misschien verkeerd van mij en wat ouderwets, maar ik heb daar niet zo'n vertrouwen in. Met online bedoel ik inderdaad de webmail versie. Sorry als ik verkeerde termen gebruik, maar zoals ik zei : ik ben technisch niet op de hoogte.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry Philip, maar webmail interface begrijp ik al niet... Is dat hetzelfde als webmail versie ? Op mijn Google startpagina staan de links die ik het meeste gebruik. Telenet en Gmail staan daar dus tussen. Ik laat inderdaad mijn mails doorsluisen naar mijn Gmail. Ik heb dat vroeger eens gefixt omdat ik dat wel handig vond voor op reis. Maar dat was voordat ik deze laptop aankocht en Outlook gebruikte. Omdat dit mails zijn waar ik op reis geen toegang moet toe hebben, heb ik dat niet gedaan voor de Outlook mails. Ik hou liever alles van mijn privémails apart... Vandaar...
 
Ik begrijp alles niet zo goed, maar ik werk niet met de Cloud... Misschien verkeerd van mij en wat ouderwets, maar ik heb daar niet zo'n vertrouwen in. Met online bedoel ik inderdaad de webmail versie.
Je spreekt jezelf tegen : je wil niet weten van de Cloud, maar leest wel je mails op het web ... Waar denk je dan dat die mails staan ? Juist, ja ... in de Cloud.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan