problemen RAW melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

lotus

Niet meer actief
Vanmiddag ineens liep FF vast,kon niet in taakbeheer,gewoon alles vast.Zodus laptop maar uitgezet met de knop!
Start trug op krijg melding Windows voor bereiden voor herstel>herstel kan lang duren of zo iets,tijdje niks op scherm>trug windows....zo bleef het maar in loop!
Geraak in veilige modus maar als ik op opties geavanceerde opties klik via F8 begint het spelleke trug zo als hierboven!
Heb één herstel cd van Medion maar dat wil ook niet lukken iets met GPT
Harde schijf eruit gehaald en gekoppeld via usb aan pc!kon alleen de recovery partie lezen!Andere partities iets van RAW melding !Wat is hier loos???
mvg

Laatst bewerkt door een moderator:
Goede middag
Update is gelukt!!
Maar de cach-ssd werkt niet!
in apparaatbeheer zou het zo moeten zijn
ssd.jpg
die intell staat er niet!
als ik in bios de sata in raid zet!start pc niet op!
schijfbeheer zie er zo uit nu 2.JPG

zodus die G is de ssd,ben voor 95% zeker dat ik dit niet zag vroeger!
mvg

je mag deze volgens mijn gedacht ook geen stations letter toewijzen !
dat de Intel(R) Mobile Expres Chipset SATA RAID-Controller er niet bij staat wilt of kan betekenen dat je deze nog dient te installeren ! (**van waar is dan deze afbeelding !!)

je mag deze volgens mijn gedacht ook geen stations letter toewijzen !
dat de Intel(R) Mobile Expres Chipset SATA RAID-Controller er niet bij staat wilt of kan betekenen dat je deze nog dient te installeren ! (**van waar is dan deze afbeelding !!)
Die afbeelding is van deze laptop...heb dit gebruikt voor iemand te helpen
Volgens mij ja geen letter,maar hoe dit weg doen???
hier de specs van laptop http://speccy.piriform.com/results/7wOx0b46BjEyUKtTfIgVUkw

open de Aomei P.A. en klik op de G
klik vervolgens in het rechter menu op " change drive letter "
zet deze op " none" en klik op ok
klik daarna op " apply " en bevestig dit nogmaals .

op de volgende site kun je volgens mij de intel driver op halen MEDION België - Productinformatie verder klikken op stuurprogramma ...en de juiste download nemen !
Ashampoo_Snap_2014.08.18_12h03m44s_002_.png

Als je de RAID in de BIOS uitzet, gaat hij deze niet zien in Windows. Is normaal...
Als je deze aanzet in de BIOS start je PC niet op. Is ook normaal...

Waarom RAID aanzetten? In jou situatie is dit niet nodig.
Waarom installeer je de Windows 8 niet op de SSD ipv op die normale disk? Cache op de SSD gaat zeer weinig verschil geven in performantie!

Die 350MB partitie staat op je SSD omdat die in de boot volgorde voor de andere disk staat. Daarom dat Windows daar de boot bestanden op gezet heeft.

Wat ik persoonlijk zou doen? Haal de gewone grote disk eruit. Installeer Windows 8 op die SSD (verwijder eerst alle partities).
BIOS HDD op AHCI is ok, RAID hoeft niet tenzij je RAID wilt gaan gebruiken...

Sluit daarna de andere grotere disk terug aan na installatie. Installeer de grote applicatie desnoods op die disk wannneer nodig.
Dan staat je OS op een snelle disk (SSD) en dit ga je zeker merken. Wisselbestand van disk veranderen ga je niet merken.

@ Ddragon
korte inleiding :

de TS had eerst een ssd die diende als cache met een hdd van 750fb van fabriek uit..
deze hdd is overleden ..en werd vervangen door een kleinere 120gb hdd

er kon volgens de TS geen recovery herstel worden door gevoerd omdat deze telkens in een loop terecht kwam , daar door heeft hij dan besloten om een verse installatie te doen !
er werd eerst de windows op de ssd gezet maar daar was de TS niet over te spreken omdat deze ssd nog maar 7 gb vrij had en daardoor veel te traag reageerde ..

@ Ddragon
korte inleiding :

de TS had eerst een ssd die diende als cache met een hdd van 750fb van fabriek uit..
deze hdd is overleden ..en werd vervangen door een kleinere 120gb hdd

er kon volgens de TS geen recovery herstel worden door gevoerd omdat deze telkens in een loop terecht kwam , daar door heeft hij dan besloten om een verse installatie te doen !
er werd eerst de windows op de ssd gezet maar daar was de TS niet over te spreken omdat deze ssd nog maar 7 gb vrij had en daardoor veel te traag reageerde ..

bedankt voor de aanvulling. De SSD is idd aan de kleine kant, maar normaal is 7GB vrije ruimte meer dan voldoende om vlot te werken. Het traag reageren in die situatie is dan ook zeer bedenkelijk en vrijwel onmogelijk! De reden hiervoor dient niet aan de 7GB vrije ruimte toegewezen te worden. Die gaat in alle situaties (wanneer alles correct geinstalleerd) veel sneller moeten reageren dan op de 120GB disk. Wanneer er bijkomende apps dienen geinstalleerd te worden, moeten die wel op die 120GB disk geinstalleerd worden zodat de Windows disk (SSD) niet volloopt.

Tenzij... dit een SSD is die niet via Sata verloopt, maar via interne USB of dergelijke.

Windows wisselbestand dient op een partitie te staan met een herkenbaar bestandsysteem (NTFS bij voorkeur). Volledig leeg mag/kan niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan