problemen RAW melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

lotus

Niet meer actief
Vanmiddag ineens liep FF vast,kon niet in taakbeheer,gewoon alles vast.Zodus laptop maar uitgezet met de knop!
Start trug op krijg melding Windows voor bereiden voor herstel>herstel kan lang duren of zo iets,tijdje niks op scherm>trug windows....zo bleef het maar in loop!
Geraak in veilige modus maar als ik op opties geavanceerde opties klik via F8 begint het spelleke trug zo als hierboven!
Heb één herstel cd van Medion maar dat wil ook niet lukken iets met GPT
Harde schijf eruit gehaald en gekoppeld via usb aan pc!kon alleen de recovery partie lezen!Andere partities iets van RAW melding !Wat is hier loos???
mvg

Laatst bewerkt door een moderator:
ga je morgen dan een nieuwe HDD van 750Gb halen ?
enerzijds als je nog garantie heb op deze laptop dan kun je wellicht de HDD omruilen voor een andere !
proberen waard !!

zal niet ophouden zeker...pffff intallatie was gelukt werkte goed!begin rustig de updates te pakken 15 tegelijk en ineens szwart scherm met foutmelding iets van winloader exe ontbreekt!
ben dan in probleem oplosser geraakt herstellen lukte niet!enige optie was pc opnieuw instellen...daar is hij nu met bezig of het gaat lukken ???? bij vernieuwen fout melding dit station is vergrendeld????
hoe moet ik bios instellen?eerst die ssd of de hd??
mvg

opnieuw instellen is gelukt!apparaatbeheer staat allesgoed!
wat moet ik hier mee??? Knipsel.JPG
ga paar opnieuw opstarten....dan maar terug de updates.... en ja wat gebeurd er mms weer.....
mvg

schijf 0 is je SSD
indien de schijf 1 voorzien is van de Windows dan dien je schijf 0 (SSD) te formateren jij wilt deze daarna als een cache gaan gebruiken dacht ik zo omdat je dit eerder toch heb aangehaald !

*hou in elk geval er rekening mee dat je wellicht een opstartherstel dient te doen ..
normaal dient er voor de C een opstart partitie te staan met de vermelding " door het systeem gereserveerd "
waarom deze nu op de SSD werd aangemaakt terwijl de Windows op de HDD geinstalleerd werd begrijp ik ook niet .

schijf 0 is je SSD
indien de schijf 1 voorzien is van de Windows dan dien je schijf 0 (SSD) te formateren jij wilt deze daarna als een cache gaan gebruiken dacht ik zo omdat je dit eerder toch heb aangehaald !
ja zo zou ik het willen ....nu is laptop beetje trager als vroeger!kan ook door kleinere HD en 7jaar oud!
ben nu heel voorzichtig updates aan het binnen halen per 7a8....met één....in men broek lol.
zodus je denkt format doen en die cache werkt terug???
mvg

nee je dient de SSD daarvoor in te stellen ...hoe je dit doet lees je hier onder ...

SSD instellen voor gebruik van een ssd cache in samenwerking met een HDD

1-rechtermuisklik op computer en kies “ Eigenschappen “
Klik verder op “ Geavanceerde systeem instellingen “ Welk je links vermeld zie staan .

2-open de tap geavanceerd en klik onder Prestaties op “ Instellingen “ En kies “ Geavanceerd “
Klik op wijzigen .

3-selecteer nu hier de C schijf ( standaard is deze normaal gezien al geselecteerd )
Zet het vinkje nu aan bij geen wisselbestand en klik daarna verder op “ Instellen “
Letop : windows vraag je nu om de computer opnieuw op te starten !!
Klik hier op Neen ..

4-selecteer nu de SSD in de lijst en zet nu het vinkje aan bij ...
“Grootte word door het systeem beheerd “

5-klik op toepassen en ok en herstart nu de computer

als deze update niet komt aankloppen of niet wilt lukken dan zijn er waarschijnlijk nog anderen update's achter
( in het totaal zijn er zowat 84 updates uitgebracht na de grootte win 8.1 update KB2919355 )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan