Status
Niet open voor verdere reacties.

lotus

Niet meer actief
Vanmiddag ineens liep FF vast,kon niet in taakbeheer,gewoon alles vast.Zodus laptop maar uitgezet met de knop!
Start trug op krijg melding Windows voor bereiden voor herstel>herstel kan lang duren of zo iets,tijdje niks op scherm>trug windows....zo bleef het maar in loop!
Geraak in veilige modus maar als ik op opties geavanceerde opties klik via F8 begint het spelleke trug zo als hierboven!
Heb één herstel cd van Medion maar dat wil ook niet lukken iets met GPT
Harde schijf eruit gehaald en gekoppeld via usb aan pc!kon alleen de recovery partie lezen!Andere partities iets van RAW melding !Wat is hier loos???
mvg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
denk niet dat de fabrieksinstelling nog kan behaald worden aangezien er in het begin van dit topic gezegd werd dat een herstel telkens uitdraaide op een loop.

inderdaad is het nu aanbevolen de schijf te testen en dit door een chkdsk op op te starten via een opdrachtprompt .

Start een chkdsk op via een opdrachtprompt


start een opdrachtprompt op als de administrator
geef de opdrachtregel chkdsk C: /f /r /x in ( neem deze over zoals hier vermeld)

wil je chkdsk toepassen op een externe schijf dan vervang je enkel de letter C door de letter van deze schijf.
de parameters /f /r /x blijven behouden
**noteer : dat je je systeem dient te herstarten om de chkdsk te kunnen starten aangezien het hier om de Cschijf gaat !
-verklaring parameters zie hier
 
@ Lautus
van onderen in je handtekening heb je 2 besturingssystemen vermeld staan ...dit betekend toch niet dat op deze SSD een 2de besturingssysteem staat ?

30Gb is te doen voor een SSD met enkel Windows er op ...
eerder zei ik al om de persoonlijke mappen te verhuizen naar de HDD * zodat je op de SSD meer speling krijgt !
 
@ Lautus
van onderen in je handtekening heb je 2 besturingssystemen vermeld staan ...dit betekend toch niet dat op deze SSD een 2de besturingssysteem staat ?

30Gb is te doen voor een SSD met enkel Windows er op ...
eerder zei ik al om de persoonlijke mappen te verhuizen naar de HDD * zodat je op de SSD meer speling krijgt !
nee vriend das verleden tijd, andere systemen was in vmware
;)
 
de Hitachi HTS727575A9E364 is een interne harde schijf van 700Gb en jij beweerd nu dat deze niet te zien is in je bios !
nog thans staat deze wel vermeld op de afbeelding die jij eerder hier neer gezet heb ...(het is de laatste in de lijst )
Ashampoo_Snap_2014.08.16_22h16m13s_009_.png

controleer in de bios of al de sata porten aanstaan ...
opmerking : bedoel je soms dat je de cddvdw nergens vermeld zie want schijf 1 is dus de Hitachi


eerder in bericht #41 plaatste je 2 printscreens
1tje van de verkenner waar de C , D, H en de E te zien zijn ...
je drive kreeg daardoor de letter G

Ashampoo_Snap_2014.08.16_22h27m56s_011_.png
 
euh..hoeveel keer heb jij dan een herstel toegepast ...
in bericht #45 was alles weer optimaal enkel dat je de H partitie nog moest omzetten naar een NTFS partitie ..
dit wilde dus niet zeggen dat je opnieuw diende te installeren aangezien het om de HDD ging !
maak dan nu eens een printscreen aan van je schijfbeheer hoe het nu is !
 
één idee....
als ik nu eens de recovery kopieer na mijn vaste pc!dan heb ik dit toch nog!
dan gans die hd formateer... zou het dan lukken om één grote c schijf te hebben ....
wat denk je Qtex???
 
je bedoelt dus de E partitie (was deze standaard al 60Gb ) want een 60Gb gaan overzetten naar een andere opslagmedia is niet niets ( dit heeft zijn tijd nodig )
wat je ook kunt doen is de H partitie verwijderen en de dan niet toegewezen ruimte die je heb verkregen toewijzen aan de D zo dien je de E (recovery niet over te zetten !)
 
je bedoelt dus de E partitie (was deze standaard al 60Gb ) want een 60Gb gaan overzetten naar een andere opslagmedia is niet niets ( dit heeft zijn tijd nodig )
wat je ook kunt doen is de H partitie verwijderen en de dan niet toegewezen ruimte die je heb verkregen toewijzen aan de D zo dien je de E (recovery niet over te zetten !)
tijd is gratis he;) als het maar trug goed zou werken
ben nu nog iets aan het proberen heb hier nog ne hd van 80gb...ben die aan het leeg maken en dan eens zien of ik daar win8 op krijg
dat van h heb ik al gedaan en was ook nopes kon alleen maar iets doen op die 30gb
 
Dat is toch wel duidelijk te zien op je screen.
Op de Lokale schijf (C:) 5,31 GB van 29,8 GB beschikbaar dat is dus uw SSD van 32 GB (29,8 GB in Windows)
Bij die 80 GB schijf van 80 GB (74,4 GB in Windows) is er nog 74,3 GB beschikbaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan