Status
Niet open voor verdere reacties.

lotus

Niet meer actief
Vanmiddag ineens liep FF vast,kon niet in taakbeheer,gewoon alles vast.Zodus laptop maar uitgezet met de knop!
Start trug op krijg melding Windows voor bereiden voor herstel>herstel kan lang duren of zo iets,tijdje niks op scherm>trug windows....zo bleef het maar in loop!
Geraak in veilige modus maar als ik op opties geavanceerde opties klik via F8 begint het spelleke trug zo als hierboven!
Heb één herstel cd van Medion maar dat wil ook niet lukken iets met GPT
Harde schijf eruit gehaald en gekoppeld via usb aan pc!kon alleen de recovery partie lezen!Andere partities iets van RAW melding !Wat is hier loos???
mvg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
volgens ik kan uitmaken in het filmpje dien je dus een lege ssd te hebben en zou deze nadat de sata in raid geplaatst is moeten doorstarten naar het dos scherm van waaruit jij de intel installer dient op te starten !
waarom dit niet zo is bij u weet ik niet ...heb jij tevens ook de download opgehaald via de link die door Ddragon werd geplaatst in bericht #130
 
volgens ik kan uitmaken in het filmpje dien je dus een lege ssd te hebben en zou deze nadat de sata in raid geplaatst is moeten doorstarten naar het dos scherm van waaruit jij de intel installer dient op te starten !
waarom dit niet zo is bij u weet ik niet ...heb jij tevens ook de download opgehaald via de link die door Ddragon werd geplaatst in bericht #130
ja die idd moeten leeg zijn nog diskpart gedaan
11.JPG
weet je nog andere commands mms?
 
Wil gerust nog eens verse install doen!maar zou graag antwoord hebben op volgende vragen
1)in bios schakel in raid in!
2) boot volgorde dvd>hitachi
3)wat als die G volume tevoorschijn komt?gisteren heb ik verwijderen gedaan denk ik!of is het formateren>verwijderen of anders om? kan natuurlijk foto posten
is dit juiste werkwijze??
mvg
 
gij zet ne goeie " ja die werkte niet " de download betreft hier een pdf die je haarfijn uitlegt hoe je tewerk dient te gaan !
je antwoord had dus moeten zijn nee deze download heb ik niet opgehaald !

had je deze pdf gelezen dan zag je dat je eerst de hdd in raid moet plaatsen ...daarna start je op vanaf de drive om een nieuwe installatie te doen op deze HDD
de verdere stappen lees je in het pdf http://download.intel.com/support/chipsets/sb/intel_smart_response_technology_user_guide_3.pdf
 
gij zet ne goeie " ja die werkte niet " de download betreft hier een pdf die je haarfijn uitlegt hoe je tewerk dient te gaan !
je antwoord had dus moeten zijn nee deze download heb ik niet opgehaald !

had je deze pdf gelezen dan zag je dat je eerst de hdd in raid moet plaatsen ...daarna start je op vanaf de drive om een nieuwe installatie te doen op deze HDD
de verdere stappen lees je in het pdf http://download.intel.com/support/chipsets/sb/intel_smart_response_technology_user_guide_3.pdf
Sorry Qtex maar het werkt niet laptop start niet op met raid nog eens!
zodus geef me uitleg voor verse instaal en dan zien we wel kunnen dit nog proberen van Dragon
 
jij dient er voor te zorgen dat de Windows van je hdd verwijderd is vooralleer je de sata in de bios op raid zet ...
is dat gedaan en bevestigd geworden dien je in de bios de opstart volgorde aan te passen zodat je met een verse installatie kunt beginnen ...denk er aan om de uefi en de secure boot uit te zetten !
éénmaal de installatie gedaan is plaats je de drivers cd en installeer je al de drivers die op deze cd staan .
belangrijk : installeer dus ook de Intel Rapid Storage Technology software version 10.5 die je op deze cd vind !!!

ga daarop terug de bios in en schakel de Intel Smart Response Technology in .
start de windows nu verder op en je kan via de program lijst bij start de RST software van intel opstarten .

lees het pdf !
 
ben begonnen
nu staat er station 0 partitie 1 door systeem gereseerveerd350mb 302 beschikbaar
station 0 partitie 2 nieuw volume 29.5gb 27.5 beschikbaar
station 1 partitie 111.8gb 76.9 beschikbaar
gms plat kan geen foto maken
wat moet ik nu doen????

jij dient er voor te zorgen dat de Windows van je hdd verwijderd is vooralleer je de sata in de bios op raid zet ...
ja dit heb ik niet gedaan kan annuleren HD eruit en formateren met Aomei bedoel je dat
 
beiden dienen geformateerd te worden ..zodat de SSD en de HD leeg zijn ..
op de SSD mag dus niets komen te staan dus ook de 350Mb " door het systeem beheerd " mag er niet zijn ..
de 350Mb " door het systeem beheerd " moet op de HDD komen te staan ...als blijkt dat na de windows installatie toch de 350Mb op de SSD staat verwijder je deze terug ..en begin je opnieuw !
maar je koppelt de SSD dan eerst los.

van het moment dat de 350Mb op de HDD aanwezig is en de Windows geinstalleerd is koppel je de SSD terug aan ....
dan plaats je de medion drivers cd en je installeert al de drivers die aanwezig zijn dus ook de Intel Rapid Storage Technology software version 10.5

is deze dan geinstalleerd open je via de lijst program bij start de RST software van intel en je volgt de pdf op ..

succes .
 
als blijkt dat na de windows installatie toch de 350Mb op de SSD staat verwijder je deze terug ..en begin je opnieuw !
maar je koppelt de SSD dan eerst los.
Dit word het dan!alles is zelfde gebleven!
wel raar nu staat raid control er wel
Knipsel.PNG
zal nog effe wachten voor weer install te doen mms komt er nog één idee!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan