Status
Niet open voor verdere reacties.

lotus

Niet meer actief
Vanmiddag ineens liep FF vast,kon niet in taakbeheer,gewoon alles vast.Zodus laptop maar uitgezet met de knop!
Start trug op krijg melding Windows voor bereiden voor herstel>herstel kan lang duren of zo iets,tijdje niks op scherm>trug windows....zo bleef het maar in loop!
Geraak in veilige modus maar als ik op opties geavanceerde opties klik via F8 begint het spelleke trug zo als hierboven!
Heb één herstel cd van Medion maar dat wil ook niet lukken iets met GPT
Harde schijf eruit gehaald en gekoppeld via usb aan pc!kon alleen de recovery partie lezen!Andere partities iets van RAW melding !Wat is hier loos???
mvg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dus je waag je er niet aan om de SSD er uit te halen ...
er zijn toch veranderingen met deze install!vergelijk eens met#105!!!!!
4.jpg
3.jpg
bios staat in raid
vind pc traag opstarten mms moet ik nog iets in bios veranderen zal sebiet fotos van nemen... dan zeg je het maar
 
in het eerste scherm staat boot option #1 de SSD als eerste dit moet de HDD zijn !
je dient dus de HDD als eerste boot in te stellen !

ik zie ook in het tweede scherm de SSD als 2de ingesteld staan deze dient dus uit te staan maar ook hier dient de HDD als eerste te staan en hier in dit scherm zie ik dat de eerste boot niet aanstaat !
 
** aangezien de 350Mb op de SSD staat ontbreekt nu je bootrecord ( MBR ) op de HDD daarom dus deze melding ..
jij dient dus een opstartherstel te doen zodat de MBR op de HDD komt te staan .
dus de bios instellingen blijven bewaard om van af de HDD op te starten maar je dien dus een opstartherstel te doen !
 
heb pc toch trug wakker gekregen....alles is nog zelfde als daar juist!zou ik toch maar gaan voor verse install zonder ssd?
want herstellen heb ik gisteren ook gedaan bracht niks op!
 
natuurlijk ben ik oerdom geweest geweest door win op ssd te zetten,marja wist het niet dacht ja is van de hd van 750 he
sebiet zien wel wat er gebeurd...anders mms zo nieuw mini ssd kopen..maar waar????
al 3dagen bezig met die zever...jawadde speciale materie toch
 
daar straks heb je toch opgestart vanaf de windows dvd en kon je toch de SSD als ook de HDD formateren ...en waren deze daarna leeg ..
het feit dat jij de windows nu opstart laat je dus niet toe de SSD te wissen .
 
daar straks heb je toch opgestart vanaf de windows dvd en kon je toch de SSD als ook de HDD formateren ...en waren deze daarna leeg ..
het feit dat jij de windows nu opstart laat je dus niet toe de SSD te wissen .
idd heb ik daarstraks format gedaan op alles..maar er was niks veranderd toch!
nu staat win er al trug op de raid controller is ook aanwezig alles staat goe in apparaatbeheer!!!
en nu trug de ssd erin en we zien weer he
 
Ik weet niet wat er ondertussen allemaal besproken is, maar dit is echt niet zo moeillijk als ik hier als laatste lees hoor.
Laat de SSD en HDD in de laptop. Stel de BIOS in op RAID. Stel eerste bootvolume in op HDD of DVD, zeker niet SSD!
Installeer Windows op de HDD. Check daarna in systeembeheer of Windows enkel op de HDD staat. Formatteer de SSD zodat deze volledig leeg is.
Installeer zeker de Intel Rapid Storage drivers en software en doe wat vermeld staat in post #130.

Wat is het probleem met deze werkmethode?
 
Ik weet niet wat er ondertussen allemaal besproken is, maar dit is echt niet zo moeillijk als ik hier als laatste lees hoor.
Laat de SSD en HDD in de laptop. Stel de BIOS in op RAID. Stel eerste bootvolume in op HDD of DVD, zeker niet SSD!
Installeer Windows op de HDD. Check daarna in systeembeheer of Windows enkel op de HDD staat. Formatteer de SSD zodat deze volledig leeg is.
Installeer zeker de Intel Rapid Storage drivers en software en doe wat vermeld staat in post #130.

Wat is het probleem met deze werkmethode?

wat ik gedaan...wat Qtex voorstelde install zonder ssd!nu zit ssd er trug in! de volumes waren trug zichtbaar in schijfbeheer..kon ze wel wel formateren nu..natuurlijk heb ik nu weer twee nieuw volume F en D????
raid is ingeschakeld in bios!!
Installeer zeker de Intel Rapid Storage drivers en software en doe wat vermeld staat in post #130.
heb geen gele of rode tekens!moet ik dit nog doen? zo ja wil je zo vriendelijk zijn om me de juiste download link te geven dan!pfd heb ik
mvg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan