Windows 10 Probleem met lenovo type9086 laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

popol

Steunend lid
Vip Lid
product family lenovo h50-50
cpu I7-4790 306
Volgend probleem:
Wanneer er en grote update van win 10 word uitgevoerd gebeurt er het volgende denk ik.
Windows maakt een backup van mijn schijf
Vervolgens neemt de update binnen
Hij verwerkt de updates
en dan gebeurt er volgens mij het volgende
windows win de backup restore maar dan blokkeerd alles de schijf is niet meer te bereiken met alle gevolgen van dien.
Dit is de vierde keer dat ik dit aan de hand heb.
Heb menige tijd met microsoft en Lenovo aan de lijn gehangen maar antwoord was steeds dat dit eenmalig was
Graag hulp
 
Je veronderstelling kan niet kloppen want bij een update (groot - bedoel je feature update, versieverhogend ?) wordt er niet meteen een backup genomen en dus ook nadien geen backup restore gestart. Windows Update heeft een heel eigen procedure om een rollback mogelijk te maken.

Kan je iets meer feitelijk weergeven wat je ervaart :
welk soort updates ?
wat doet de PC wel en wat zie je ?
tot na de herstart ?
hoe heb je het dan terug op kunnen lossen ?
 
het steeds wanneer Microsoft aangeeft ik moet updaten ,anders verlies ik de ondersteuning.
het is de vierde keer dat ik heb kunnen vast stellen dater iets misging na het updaten, om dit op te vangen ik daarvoor regelmatig back-ups gemaakt
de enige manier om mijn schijf terug te kunnen gebruiken de schijf te formatteren en terug een systeem op te zetten, maar dan kon ik mijn back-ups niet meer restoren en herviel het systeem door uit te vallen en is de schijf niet meer te bereiken.
het is iets vreemds want als alleen formateer en nieuw systeem opzet alles opnieuw installeren
 
Hoeveel vrije ruimte heb je op de harde schijf voor je aan die upgrade begint ?

Dat je na een format en systeeminstallatie je oude back-ups niet meer kunt terugzetten is normaal en als je met back-up een systeem backup bedoelt is het begrijpelijk dat eens je een systeem werkende hebt er de oude systeembestanden overheen zetten de boel helemaal naar de knoppen helpt hé ...
 
Maar het echte probleem is dat nadat systeem is upgegrate alles word geblokkeerd en niet meer bereikbaar en ik een moet formateren en een nieuw systeem op de schijf zetten
 
Ja snap ik ... zit er iets speciaal of afwijkend in je laptop qua hardware ? De upgrade op zich loopt dus ergens op stuk, maar een clean install niet ...
Behoorlijk koffiedik kijken, dat ben ik met je eens.
 
Microsoft bedoelt dat je moet upgraden omdat de versie je gebruikt niet meer zal ondersteund worden : géén updates, géén beveiliging, etc...
Windows 10 ? kijk dan eens naar de versie - moet 2004 of 20H2 zijn.
 
1. Klik op Start en typ CMD en klik met de rechtermuisknop op het pictogram en selecteer Uitvoeren als beheerder.
2. Typ winver + enter:
dan verschijnt:


1618048876718.png


hier vind je de gevraagde info van #9!!! Versie xxHx (Build van besturingssysteem xxxxx.xxx)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan