Status
Niet open voor verdere reacties.

Rikkie

Steunend lid
Vip Lid
Hoi iedereen,

Weer een probleem dat de kop opsteekt…
Sinds de “upgrade” naar W10 kan ik onder andere geen updates meer installeren van Adobe Flash player of Java.
Wat heb ik al allemaal geprobeerd:

  • Update laten bijwerken via de programma’s zelf.
  • Update proberen te installeren via Ninite.
  • Update proberen t installeren via Avast updatecenter.
  • Laatste nieuwe versie afgehaald van de site.
  • Via FF Plug-in-controle

Wat gebeurt er:
Steeds lang wachten voor het installatieprogramma aanspringt en als dat dan al zou lukken blijft deze uren bezig zonder dat er iets geïnstalleerd geraakt.
Weet er iemand wat hier mis kan zijn?
Waarom kan ik geen updates meer uitvoeren?

Groetjes Rikkie

P.s.: PC is reeds gescand op virussen (Avast) en malware (MBAM)
 
de veilige modus is ook op te roepen via " msconfig " >computer opstarten
vinkje bij "opstarten in veilige modus " maar dit is dan zonder netwerkverbinding !

Ashampoo_Snap_2016.09.27_21h22m32s_006_.png
 
jij heb wellicht een merk pc en dan is het volgens mij de secure boot optie die je dus belet om naar de veilige modus te gaan ...( dit is een vermoeden aangezien ik hier nog steeds een oudere bios gebruikt )

Ik heb een klein jaartje geleden een Packard Bell aangeschaft.
Maar naar veilige modus gaan lukt dus wel, 't is het uitschakelen dat heel lang duurt.
Opstarten en uitzetten duurt zeer lang na den upgrade naar W10 i.v.m. daarvoor in W8.1.
Daar zijn trouwens nog dingen die niet meer werken of goed verlopen na die installatie.
Maar de pc is te werken.
 
wel ik ben van een XP naar de vista gegaan en daarna heb ik de Win7 gehad ..nadien geupgrade naar de Win8 -8.1 en daarna naar de Windows 10..
wat ik telkens deed nadat ik dus een upgrade gedaan heb van een lagere Windows is vervolgens de Windows telkens vernieuwd ... door deze te vernieuwen zonder behoud van instellingen en persoonlijke bestanden verkreeg ik telkens een verse Windows ..
je stel je wellicht de vraag waarom upgrade je dan ...wel herinner jij je nog de aanbieding van Microsoft om van de Windows 7 te upgraden naar de Windows 8 voor 30€ ( ik bezit nu dus een legale Windows 10 doordat ik destijds dus deze aanbieding genomen heb )
 
Je zou eens Process Lasso moeten draaien om eens te kijken wat er allemaal actief is op de pc en waar de systeembronnen allemaal naartoe gaan.
Ik denk dat je er dan achter gaat komen waarom het afsluiten zo lang duurt.

Je kunt het hier de probeerversie downloaden Bitsum – Real-Time CPU Optimization and Automation

Ik weet even zo snel niet of je bepaalde processen definitief kunt afsluiten met deze probeer / free versie.

1.png
 
@ Lana
Kan je dat in Taakbeheer ook niet zien?

Deels, Taakbeheer laat niet zien waar de problemen zitten. Kijk in de afbeelding ( die ik trouwens van internet heb geplukt ) eens bij het gele gedeelte Process Restraint
Daar loopt iets niet echt lekker.
Switch je dan naar het tabblad Active Processes, had je gezien welk process daarvoor verantwoordelijk was. Ook kun je in de logs zoeken wat daar precies gebeurde. Zo kun je dus opsporen waarom een pc op een bepaald moment of misschien wel non stop traag is.

Een erg handig programma dus. Ik heb hier de Pro versie. Nu weet ik niet precies wat de Free versie wel of niet kan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wou vandaag terug proberen om de ontbrekende update te installeren, komt Microsoft roet in 't eten gooien met zijn updates.

Ik geraak niet meer op mijn bureaublad en ik had "classic start" geïnstalleerd, daarmee kwam ik steeds bij opstart op mijn bureaublad, maar nu kom ik steeds op dat tegeltjes gedoe...
Kan er iemand zeggen hoe ik terug op mijn bureaublad geraak?

THX
 
Ik vermoed classic start opnieuw installeren.

Heb ik reeds gedaan via Ninite, ik geraak nog steeds niet op mijn bureaublad, die apps werken wel (diegene die ik geprobeerd heb, Excel, FF, Avast, Thubderbirth)
Maar na een tijdje reageert er niets meer en moet ik heropstarten en klikken linkermuisknop en rechter muisknop werkt ook niet meer, alleen de eerste paar keer en dan kan er niets meer geselecteerd worden.
Zeer vervelend, dat heeft toch niets te maken met die beruchter anniversary update?
 
Als een pc op een beplaald moment helemaal niets meer doet en niet meer te bedienen is, is het lastig om nog te kijken wat de gebruikte systeembronnen zijn.

Probeer daarom toch eens Process Lasso uit #19. Mogelijk zie je hier al een hoog verbruik door een bepaald programma voordat de boel vastloopt. Ga dan wel even naar het Tabblad Actieve Processen.

De Anniversary update is een naar ding. Bij velen gaat het goed en bij velen gaat het niet goed. Ik lees op internet een onacceptabel aantal problemen dat door deze update veroorzaak wordt.
Maar wel vreemd dat de problemen van diverse aard zijn.
 
Als een pc op een beplaald moment helemaal niets meer doet en niet meer te bedienen is, is het lastig om nog te kijken wat de gebruikte systeembronnen zijn.

Probeer daarom toch eens Process Lasso uit #19. Mogelijk zie je hier al een hoog verbruik door een bepaald programma voordat de boel vastloopt. Ga dan wel even naar het Tabblad Actieve Processen.

De Anniversary update is een naar ding. Bij velen gaat het goed en bij velen gaat het niet goed. Ik lees op internet een onacceptabel aantal problemen dat door deze update veroorzaak wordt.
Maar wel vreemd dat de problemen van diverse aard zijn.

Ik denk niet dat er nog veel processen lopen want de pc gaat ik rust en het lampje op de front flikkert niet meer...
Dat is ook allemaal nieuw van vandaag, 't heeft dus niets te maken met het originele probleem, denk ik.
Ik zal Proces Lasso eens installeren (als dat lukt).
Maar wat is er mis met dat bureaublad?
 
heb je het start menu links onder ...
indien zo kun je dan ook naar instellingen >systeem >tabletmodus
controleer de instellingen eens van de tabletmodus ..
staan deze hetzelfde als in de afbeelding ...indien je een aanpassing dient te doen dien je je ook af te melden en opnieuw aan te melden voor dat deze in werking treden..

Ashampoo_Snap_2016.10.02_20h15m35s_005_.jpg
 
THX Qtex!

Ik heb mijn bureaublad terug!
Kan ik eindelijk verder met de rest...
De juiste man op de juiste plaats, je moet het maar weten.

heb je het start menu links onder ...
indien zo kun je dan ook naar instellingen >systeem >tabletmodus
controleer de instellingen eens van de tabletmodus ..
staan deze hetzelfde als in de afbeelding ...indien je een aanpassing dient te doen dien je je ook af te melden en opnieuw aan te melden voor dat deze in werking treden..

Bekijk bijlage 17575
 
Hey Lana,

Alleen deze lopen...

AAAAAAA.jpg

Daar zit volgens mij niets onrustwekkend tussen.

Als een pc op een beplaald moment helemaal niets meer doet en niet meer te bedienen is, is het lastig om nog te kijken wat de gebruikte systeembronnen zijn.

Probeer daarom toch eens Process Lasso uit #19. Mogelijk zie je hier al een hoog verbruik door een bepaald programma voordat de boel vastloopt. Ga dan wel even naar het Tabblad Actieve Processen.

De Anniversary update is een naar ding. Bij velen gaat het goed en bij velen gaat het niet goed. Ik lees op internet een onacceptabel aantal problemen dat door deze update veroorzaak wordt.
Maar wel vreemd dat de problemen van diverse aard zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan