Windows 10 opgeslagen document nergens te vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
Ik maak een Word-document en sla dat met een bestandsnaam op het Bureaublad op. Dan kijk ik waar dat staat maar het is nergens te vinden. Ik open de Verkenner en tik de eerste letters van de bestandsnaam in. Meteen wordt het document en de bestandslocatie getoond: het Bureaublad, dus Maar op het Bureaublad is het nergens te vinden. Wat is er dan aan de hand? Ik heb dit al meerdere keren meegemaakt.
 
Map Documenten verplaatsen
Standaard wordt de map Documenten op de lokale schijf bewaard onder C:\Users\gebruikersnaam\Documents.
Je kunt deze locatie veranderen naar de gewenste locatie via de Windows Verkenner (gebruik de toetsencombinatie Windows-toets+E).
Maak een nieuwe map aan op de locatie die je wilt gebruiken. Hierna klik je met de rechtermuisknop op Documenten (links in het Verkenner-venster)
en kies je Eigenschappen. Klik op de tab Locatie.
Vervolgens klik je op de knop Verplaatsen. Blader naar de nieuwe locatie, selecteer die en bevestig met een klik op OK. Kies vervolgens voor
Toepassen en sluit het venster via OK. Het is wel nuttig om ook even te controleren of de bestanden op de nieuwe locatie zijn ondergebracht.
 
Ik maak een Word-document en sla dat met een bestandsnaam op het Bureaublad op. Dan kijk ik waar dat staat maar het is nergens te vinden. Ik open de Verkenner en tik de eerste letters van de bestandsnaam in. Meteen wordt het document en de bestandslocatie getoond: het Bureaublad, dus Maar op het Bureaublad is het nergens te vinden. Wat is er dan aan de hand? Ik heb dit al meerdere keren meegemaakt.
Bent u wel in het juiste "Bureaublad" aan 't zoeken?
In het bureaublad boven in de Verkenner staan bij mij 84 items.
In het bureaublad (deze pc) staan slechts 36 items.
 
Bent u wel in het juiste "Bureaublad" aan 't zoeken?
In het bureaublad boven in de Verkenner staan bij mij 84 items.
In het bureaublad (deze pc) staan slechts 36 items.
Dit kan enkel het geval zijn als er meerdere accounts aktief zijn op een PC.

Wat jij noemt 'boven in de Verkenner' zijn nl. je favorieten en zijn "virtuele" mappen, nl. verwijzingen. Daar kan je dus een Bureaublad zien staan, maar die komt dan uit een welbepaalde gebruiker en heb je er wellicht ooit zelf als favoriet gezet.

In de 'deze PC' staat het Bureaublad van de gebruiker waarmee in aangelogd bent.

Als daar verschillen in zijn dan zou ik het Bureaublad bovenaan maar eens verwijderen uit Favorieten (rechtermuisklik-menu), je eigen Bureaublad onder deze PC selecteren en dit als favoriet zetten (terug rechts klikken) - wijst zichzelf.
En dan zie je in beide links steeds hetzelfde.
 
afbeelding_2021-05-04_181523.png

Ik heb op deze pc slechts 1 account (Windows)
 
Ik maak een Word-document en sla dat met een bestandsnaam op het Bureaublad op. Dan kijk ik waar dat staat maar het is nergens te vinden. Ik open de Verkenner en tik de eerste letters van de bestandsnaam in. Meteen wordt het document en de bestandslocatie getoond: het Bureaublad, dus Maar op het Bureaublad is het nergens te vinden. Wat is er dan aan de hand? Ik heb dit al meerdere keren meegemaakt.
Ik heb dit ook wel eens gehad.
Meestal nadat ik mijn schermuitbreiding terug heb gebracht van twee naar één scherm.
Het kan dan zijn dat er icoontjes van snelkoppelingen, programma's of documenten ed. achterblijven in het gedeelte dat vroeger het tweede scherm liet zien.
Je kan deze vanuit je verkenner op de juiste plaats slepen of uw bureaublad iconen terug herschikken (rechter muisknop op bureaublad => Beeld of => Sorteren op kiezen.
Gewoonlijk is het "probleem" daarna opgelost.
 
Map Documenten verplaatsen
Standaard wordt de map Documenten op de lokale schijf bewaard onder C:\Users\gebruikersnaam\Documents.
Je kunt deze locatie veranderen naar de gewenste locatie via de Windows Verkenner (gebruik de toetsencombinatie Windows-toets+E).
Maak een nieuwe map aan op de locatie die je wilt gebruiken. Hierna klik je met de rechtermuisknop op Documenten (links in het Verkenner-venster)
en kies je Eigenschappen. Klik op de tab Locatie.
Vervolgens klik je op de knop Verplaatsen. Blader naar de nieuwe locatie, selecteer die en bevestig met een klik op OK. Kies vervolgens voor
Toepassen en sluit het venster via OK. Het is wel nuttig om ook even te controleren of de bestanden op de nieuwe locatie zijn ondergebracht.
Dit kan niet de oorzaak zijn van het ontbreken van het bestand. Dat is plotseling zo gekomen. Wat er wel telkens staat is een Temp-bestand: (voorbeeld) ~WRD0004.tmp
 
Dit kan enkel het geval zijn als er meerdere accounts aktief zijn op een PC.

Wat jij noemt 'boven in de Verkenner' zijn nl. je favorieten en zijn "virtuele" mappen, nl. verwijzingen. Daar kan je dus een Bureaublad zien staan, maar die komt dan uit een welbepaalde gebruiker en heb je er wellicht ooit zelf als favoriet gezet.

In de 'deze PC' staat het Bureaublad van de gebruiker waarmee in aangelogd bent.

Als daar verschillen in zijn dan zou ik het Bureaublad bovenaan maar eens verwijderen uit Favorieten (rechtermuisklik-menu), je eigen Bureaublad onder deze PC selecteren en dit als favoriet zetten (terug rechts klikken) - wijst zichzelf.
En dan zie je in beide links steeds hetzelfde.
Ik ben echt de enige die deze computer gebruikt en dat is een vrij nieuwe: een Intel(R) core(TM) I7-9700KF CPU @ 3.60 GHz, 3600 MHz, 8 core's, 8 logisiche processors met een ASUS TUF moederbord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan