Word gezipt Word-document openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
Ik krijg een met ZIP ingepakt Word-document teogzonden. Ik heb geen ZIP (meer) maar WINRAR. Ik kan die file echter op geen enkele manier openen. Met rechtermuisknop staat ook nergens : Openen met... (bijv. WINRAR). Gewoon openen geeft de melding dat ik een "open source NodeJS based native-client" moet downloaden. Dat wil ik niet.
Hoe krijg ik dat document nu geopend?
 
Staan de extenties zichtbaar in Windows?
ALS die extentie zip is, gaat windows (of winrar )die als een zip behandelen en proberen te openen. En zelfs het Windows contextmenu gaat dan de mogelijkheid geven om het bestand te "openen met..."
Tenzij Windows extenties standaard uitstaan (zichtbaar), en dit bestand in werkelijkheid eerder zoiets is als volgende "bestand.zip.js"
En dan zou dit eerder een virus kunnen zijn. Ken je de afzender? Vertrouw je de mail?
 
Je schrijft toegezonden, heb je het zip-bestand dan ook al gedownload en opgeslagen op bv. het bureaublad?
Kan je met RAR zelf naar het zip-bestand gaan en zo openen?
En denk aan het advies van DDragon80, " dit zou eerder een virus kunnen zijn. Ken je de afzender? Vertrouw je de mail?"!
 
Staan de extenties zichtbaar in Windows?
ALS die extentie zip is, gaat windows (of winrar )die als een zip behandelen en proberen te openen. En zelfs het Windows contextmenu gaat dan de mogelijkheid geven om het bestand te "openen met..."
Tenzij Windows extenties standaard uitstaan (zichtbaar), en dit bestand in werkelijkheid eerder zoiets is als volgende "bestand.zip.js"
En dan zou dit eerder een virus kunnen zijn. Ken je de afzender? Vertrouw je de mail?
Via Beeld in Windows heb ik Bestandsnaamextiensiesaangvkeint. zodat alle files op mijn Bureaublad worden getoond met de bijbehorende extensie. Bij de betreffende file gebeurt er niets, ook niet als ik Bestandsextensies weer uitvink. Er gebeurt ook niets als ik die extendse achter de file verwijder. Als ik de file vervolgens toch open dan krijg ik een inlogscherm (waa rik dus niets mee doe!)

Ik vermoed dus dat degene die deze file naar mij gestuurd heeft, niet weet hoe je een Word-document moet inpakken en blijf er nu gewoon af....
Dank voor de reacties, DDragon80 !!
 
Ik krijg een met ZIP ingepakt Word-document teogzonden. Ik heb geen ZIP (meer) maar WINRAR. Ik kan die file echter op geen enkele manier openen. Met rechtermuisknop staat ook nergens : Openen met... (bijv. WINRAR). Gewoon openen geeft de melding dat ik een "open source NodeJS based native-client" moet downloaden. Dat wil ik niet.
Hoe krijg ik dat document nu geopend?
Hoe weet u dat dit een Word-document is???
Wat gebeurt er als u de extensie .zip omzet naar .doc of .docx
 
Via Beeld in Windows heb ik Bestandsnaamextiensiesaangvkeint. zodat alle files op mijn Bureaublad worden getoond met de bijbehorende extensie. Bij de betreffende file gebeurt er niets, ook niet als ik Bestandsextensies weer uitvink. Er gebeurt ook niets als ik die extendse achter de file verwijder. Als ik de file vervolgens toch open dan krijg ik een inlogscherm (waa rik dus niets mee doe!)

Een oude truk, dat bestand heeft wel een extentie. Maar die bestandsnaam is zo lang (opvulling met spaties achteraan) dat die extentie ergens een paar honderd karakters verderstaat.

Conclusie; Het wordt ergens herkend als een Javascript bestand, er is geknoeid om de extentie te "verbergen", en het wordt per mail verzonden. EN je komt bij een inlogscherm als je het wilt openen... Neen, maak je geen illusie. Dit is Malware!
 
  • Leuk
Waarderingen: Quit
Nee, hoor, het stinkt niet . Het is een Word-document (een lesuitwerking) dat een cursist van mij heeft ingepakt zonder te weten hoe dat moet , waarom dat niet nodig is enz. en vervolghens toch naar mij heeft gestuurd.
Ik kan het bestand niet toevoegen. Ik krijg de melding dat het geen toegestane extensie (.zip) heeft.
 
Ik wil WINZIP wel weer downloaden (de versie is al enige tijd verlopen...), maar tot nu toe kon ik gezipte bestanden altijd ook met WINRAR openen! Voor WINRAR is ZIP een ondersteund bestandsformaat (net als ISO,TAR, CAB en GZIP).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan