Windows 11 Mails

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Als ik mijn mails op de pc gelezen heb zeker die van Yahoo en van hotmail en Gmail en ik verwijder die dan staan die nog altijd op mijn gsm. Alleen Telenet verwijderd zijn mails

Het heeft te maken met synchronisatie maar vind niet de optie die in te stellen op beide.
Gsm is android.

Als mijn laptop en AIO samen opstaan dan synchroniseren die twee zichzelf wel.

Groetjes
Ed
 
1712086332230.png

als je dit bv wil zien van firefox ik weet het niet, je kan het misschien in sandbox installeren in firefox vind ik het niet direct
1712086573350.png

dit is van Gmail, willen jullie zoiets, morgen komt mijn schoonzoon eens zien of hij me kan helpen
 
eerste screenshot heeft er niets mee te maken ...
tweede screenshot is correct voor Gmail : als je wil hebben dat alle apparaten hetzelfde laten zien moet je de optie onder de tweede vraag wel op de standaard zetten nl. automatisch verwijderen aan.
Voor je opmerking ivm. firefox - uiteraard ga je dat daar niet vinden, want firefox is een browser, géén mailcliënt !

dus nu nog eens hetzelfde aub voor Yahoo en voor Hotmail... Telenet is blijkbaar in orde volgens je vraag.

* aanloggen op elk van deze accounts
* zoeken naar de instellingen van de aangelogde account (NIET van de browser, wel van de account)
* en dan de andere idem ...
 
Hier vindt u alle details voor Yahoo mail, met dank aan ChatGPT :

Om het protocol (POP3 of IMAP) te kiezen voor het instellen van Yahoo Mail in een e-mailclient, volgt u deze algemene stappen:

1. **Open uw e-mailclient**: Dit kan Outlook, Thunderbird, Apple Mail, of een andere e-mailclient zijn die u gebruikt.

2. **Navigeer naar de instellingen voor e-mailaccounts**: Dit verschilt per e-mailclient, maar meestal vindt u deze in de instellingen of voorkeuren van de e-mailclient. Zoek naar een sectie die 'Accounts', 'E-mailaccounts', 'Accountinstellingen' of iets vergelijkbaars wordt genoemd.

3. **Voeg een nieuw account toe of bewerk een bestaand account**: Als u Yahoo Mail voor het eerst instelt, kiest u waarschijnlijk voor het toevoegen van een nieuw account. Als u Yahoo Mail al heeft ingesteld en u wilt het protocol wijzigen, zoekt u naar de optie om het account te bewerken.

4. **Voer uw Yahoo Mail-gegevens in**: U wordt waarschijnlijk gevraagd om uw naam, e-mailadres en wachtwoord in te voeren. Zorg ervoor dat u de juiste gegevens invoert.

5. **Kies het type server**: Op dit punt zal de e-mailclient u vragen om het type server te selecteren. Kies hier 'POP3' of 'IMAP', afhankelijk van uw voorkeur.

6. **Voer serverinstellingen in**: Nadat u het protocol heeft gekozen, wordt u mogelijk gevraagd om aanvullende serverinstellingen in te voeren, zoals serveradressen, poortnummers, beveiligingsopties, etc. Deze instellingen kunnen variëren afhankelijk van het gekozen protocol en de e-mailclient die u gebruikt.

7. **Voltooi het instellen van het account**: Nadat u alle vereiste gegevens hebt ingevoerd, zal de e-mailclient proberen verbinding te maken met uw Yahoo Mail-account en de instellingen te verifiëren. Zorg ervoor dat alles correct is ingevoerd voordat u doorgaat.

8. **Test het account**: Nadat het account is ingesteld, kunt u proberen om e-mails te verzenden en te ontvangen om te controleren of alles naar behoren werkt.

Door deze stappen te volgen, kunt u het gewenste protocol (POP3 of IMAP) kiezen bij het instellen van Yahoo Mail in uw e-mailclient.
 
en voor een bestaand mail-account Yahoo :

Als u het protocol voor een bestaand Yahoo Mail-account wilt wijzigen, volgt u deze algemene stappen:

1. **Open uw e-mailclient**: Start de e-mailclient waarin u uw Yahoo Mail-account heeft ingesteld.

2. **Navigeer naar de instellingen voor e-mailaccounts**: Zoek naar de optie om uw e-mailaccounts te beheren. Dit kan worden gevonden in de instellingen, voorkeuren of accountinstellingen van de e-mailclient.

3. **Zoek het Yahoo Mail-account dat u wilt wijzigen**: In de lijst met e-mailaccounts die u heeft ingesteld, zoekt u naar het Yahoo Mail-account waarvan u het protocol wilt wijzigen.

4. **Bewerk het account**: Zoek naar een optie om het geselecteerde account te bewerken of te wijzigen. Dit kan worden aangeduid als "Account bewerken", "Accountinstellingen bewerken" of iets vergelijkbaars.

5. **Wijzig het servertype**: In de instellingen van het Yahoo Mail-account, zoek naar een sectie waar u het servertype kunt wijzigen. Dit is waar u kunt overschakelen tussen POP3 en IMAP.

6. **Sla de wijzigingen op**: Nadat u het servertype heeft gewijzigd, slaat u de wijzigingen op in de e-mailclient. Dit kan meestal worden gedaan door op een knop met de label "Opslaan" of "Toepassen" te klikken.

7. **Test het account**: Controleer of het account correct functioneert nadat u de wijzigingen heeft opgeslagen. U kunt proberen e-mails te verzenden en te ontvangen om te verifiëren dat alles naar behoren werkt.

Door deze stappen te volgen, kunt u het protocol (POP3 of IMAP) voor uw bestaande Yahoo Mail-account wijzigen in de e-mailclient die u gebruikt. Het proces kan iets variëren, afhankelijk van de specifieke e-mailclient die u gebruikt, maar over het algemeen zijn de stappen vergelijkbaar.
 
Maar u gaat er dus wel van uit dat er een e-mail cliënt gebruikt wordt. Juist bij webmail op de computer ligt dat niet voor de hand. Hoewel je natuurlijk wel vele cliënt fans hebt. Ik vind die cliënten allemaal nodeloos complicerend en onaantrekkelijk. Alleen nuttig als je e-mails wil opslaan. (Kan met Thunderbird).
 
eerste screenshot heeft er niets mee te maken ...
tweede screenshot is correct voor Gmail : als je wil hebben dat alle apparaten hetzelfde laten zien moet je de optie onder de tweede vraag wel op de standaard zetten nl. automatisch verwijderen aan.
Voor je opmerking ivm. firefox - uiteraard ga je dat daar niet vinden, want firefox is een browser, géén mailcliënt !

dus nu nog eens hetzelfde aub voor Yahoo en voor Hotmail... Telenet is blijkbaar in orde volgens je vraag.

* aanloggen op elk van deze accounts
* zoeken naar de instellingen van de aangelogde account (NIET van de browser, wel van de account)
* en dan de andere idem ...
Je moet me wel tijd geven, ben als zo slecht van gezondheid en sta nu voor een grote operatie op de wachtlijst, er spelen veel zaken door mijn hoofd.
 
Zeg anders eens hoe je je e-mail opent als je op de computer zit: inloggen met wachtwoord in de browser, of Thunderbird openen of iets van Microsoft (Mail en Agenda of Outlook of hoe dat tegenwoordig heet).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan