Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo, ik ben wat aan het spelen geweest met de start lijst, en heb van oneDrive een tegel gemaakt zie afbeelding,
Nu wil ik oneDrive weer terug in de lijst onder de o plaatsen maar dat lukt mij niet, het is wel niet zo belangrijk maar het irriteert mij wel dat ik het niet voor elkaar krijg, wie weet de oplossing.


menuLijstW10..jpg
 
Je hebt dus wel de tegel staan, maar niet in de lijst van alle apps?
Als je nu eens op de tegel gaat staan en rechts klikt, wat krijg je dan van mogelijkheden?
Normaal gezien kan je dan toch toevoegen aan start en zo? Ik kan dit niet proberen omdat er geen enkele niet in de lijst staat, maar wel een tegel beschikt.
 
Je kan het zelfs niet in je taakbalk zetten, wat ik dan weer wel kan , maar het in mijn lijst van apps zetten kan ik ook niet zo meteen. Ik zie ook niet meteen hoe je iets in die lijst moet zetten, dat zou er eigenlijk automatisch moeten instaan eigenlijk als de apps op je pc staan. Alhoewel ik het al meegemaakt heb dat ze er niet instonden dat ik in mijn program files moest gaan kijken.
 
Ik krijg geen toegang tot dit, als ik dit probeer. C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs ,odat laatste word bij mij wel programma's, misschien omdat die van mij in het nederlands staat. Maar de toegang word me wel geweigerd en ik ben als adminstrator ingelogd.
 
Open Documenten - Beeld en klik op Opties.
Map- en zoekopties wijzigen - Weergave
Vink aan : Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven
Toepassen OK
Dan kan je C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programma's openen

Verborgen.jpg
 
Laatst bewerkt:
Open Documenten - Beeld en klik op Opties.
Map- en zoekopties wijzigen - Weergave
Vink aan : Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven
Toepassen OK
Dan kan je C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programma's openen

Bekijk bijlage 15238

Dank je Luc voor de verklaring, want ik dacht al, ben ingelogd als administrator, zou eigenlijk al overal toegang toe moeten krijgen. maar ik moet dus sommige dingen nog gewoon aanpassen.
 
Anton P Ga eens via instellingen naar systeem beeldscherm meldingen APPS
dan kies je Links standaard apps
scrol in die pagina naar beneden en kies

Standaard instellingen zoals aanbevolen door Microsoft herstellen
en klik op
opnieuw instellen

01Knipsel.JPG


PS ik zag op de fotos van Qtex en Luc dat ze linken maar de map OneDrive deze dus
05Knipsel.JPG

ik neem aan dat jij het bedoeld zoals ik het zie rechtstreeks naar de App

02 Knipsel.JPG
 
Laatst bewerkt:
zo zie het er hier uit ...
Ashampoo_Snap_2015.09.12_19h52m21s_001_.png
klik ik op de bestandslocatie dan zie ik 2x een snelkoppeling staan van OneDrive ... in de Programs map
C: Gebruikers / Eigen naam / AppData / Roaming / Microsoft / Windows / StartMenu /Programs
 
01.JPG
als ik op deze klik op bestandslocatie kom in deze map accessoires dus denk ik dat bij mij komt door de instal van die pokki menu in windows 8.1 ik gebruik die niet maar hij werkt nog
in windows 10

02.JPG
03.JPG

als ik hier links of op de tegel op bestandslocatie klik kom ik ook in de map programs

04.JPG
 
Daar ik eigenlijk onedrive niet gebruik staat de tegel er bij mij niet op, maar kan hem er wel op zetten, heb dit geprobeerd en dit lukt, maar heb hem terug verwijderd. ik zie wel dat jullie blijkbaar veel meer gebruik maken van de tegels als ik doe. Ik heb er maar enkele staan. Bij jullie is dit allemaal blauw en bij mij is de achtergrond wel zwart, heb daar niet specifiek voor gekozen, maar vind het wel mooi, dus ga ik er niet zitten aan veranderen.

onedrive.jpg
 
@zapatha
Bedankt voor jouw tip maar werkte voor mij niet.
@cve
Ook bedank ik kan nu ook gewoon kiezen of ik ook een tegel wil en nu blijft hij ook gewoon in de lijst!
@Qtex
Naar aanleiding van jou bericht ben ik ook eens op mijn laptop gaan kijken, ik heb daar trouwens maar een snelkoppeling in staan.(3KB)
Op onderstaande locatie:
C: Gebruikers / Eigen naam / AppData / Roaming / Microsoft / Windows / StartMenu /Programs
En het viel mij op dat de eigenschappen van de zogenaamde snelkoppeling verschillend zijn.(hep)
snelkoppeling A.JPG
snelkoppeling Laptop.JPG

Daarom heb ik het bestandje uit mijn laptop naar mijn desktop gekopieerd.

bestand in Programma's.jpg

En verstuurd via mail zie afbeelding

Waarschuwing.JPG

Wel even het vinkje verwijdert anders krijg je steeds deze waarschuwing
En in de map Programma’s van mijn desktop geplakt.

En kijk OPGELOST !!!!! OneDrive staat weer in de Lijst!:yahoo::yahoo:

met OneDrive.jpg

En ook aan start vast gemaakt (tegel)

Vriendelijke groet Anton;) :us4alldank:
 
Daar ik eigenlijk onedrive niet gebruik staat de tegel er bij mij niet op, maar kan hem er wel op zetten, heb dit geprobeerd en dit lukt, maar heb hem terug verwijderd. ik zie wel dat jullie blijkbaar veel meer gebruik maken van de tegels als ik doe. Ik heb er maar enkele staan. Bij jullie is dit allemaal blauw en bij mij is de achtergrond wel zwart, heb daar niet specifiek voor gekozen, maar vind het wel mooi, dus ga ik er niet zitten aan veranderen.

Bekijk bijlage 15249
cve die achtergrond kan je kiezen welke kleur je wil via instellingen persoonlijke instellingen kleuren daar kan je een accentkleur kiezen
heb hier al alle hippe kleurtjes gestest :yahoo:
 
cve die achtergrond kan je kiezen welke kleur je wil via instellingen persoonlijke instellingen kleuren daar kan je een accentkleur kiezen
heb hier al alle hippe kleurtjes gestest :yahoo:

ik heb zelf aangegeven dat ik het wel mooi vind met dat zwart. Dus ga ik het gewoon zo laten. Dat ik kan gaan zitten kiezen weet ik ook, maar ik vind dit wel mooi met die zwarte achtergrond.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan