Windows 11 Laptop gaat niet verder bij poging tot installeren Windows 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen,

Bij mij oude Laptop, een Dell Latitude 6420, kan ik Windows niet meer installeren, iets wat ik kort hiervoor nog wel kon. Wanneer ik Windows wil installeren via een geprepareerde USB_Stick, dan verschijnt normaliter dit beeld op het scherm (zie afbeelding 1), daarna hoort dit sherm te verschijnen (zie afbeelding 2). Dat laatste gebeurt niet. Het scherm blijft zwart/grijs, zonder dat er een normale voortgang plaats vind. Wie weet wat hier aan de hand kan zijn en wellicht nog beter: wie we). Met vriendelijke groet,
Cor
 

Bijlagen

  • Afbeelding 1.jpg
    Afbeelding 1.jpg
    54.5 KB · Weergaven: 44
  • Afbeelding 2.jpg
    Afbeelding 2.jpg
    43.9 KB · Weergaven: 47
Voor zover ik weet gaat Windows zich niet bezighouden met dual boot situaties. Maw, als daar vanalles opstaat wat niet standaard is voor Microsoft, gaat die daar niet weten wat mee te doen. Met mogelijks zulke gevolgen.

Volgens mij is er een andere volgorde nodig;

1. Starten vanop een volledig lege schijf (geen partities/formatering nodig)
2. Windows installeren (met de gewenste disk layout)
3. Lege ruimte voorzien op de bestaande disk, of een extra lege disk voorzien voor andere OS.
3. Alle andere gewenste OS installeren met de voorziene bootloaders etc.
 
Ter info: Ik had Windows 11, goed draaiend op deze Laptop staan en nog steeds draait Windows 11 hierverder prima op, zelfs in dual boot met nog een andere windows installatie. Op zich heb ik geen probleem om Windows 10 hierop te installeren, maar ik zie de noodzaak niet zo 🤷‍♀️
Groet,
Cor
 
Ik stel voor om de schijf volledig leeg te laten. Wat u doet: "ik heb de HDD NTFS geformateerd en een nieuwe poging gedaan".

Hier stel ik een gebrek aan kennis vast, dat u helaas niet helemaal weet wat u doet. Verwijder ALLE partities. Formatteren is al helemaal niet aan de orde. Dat kan enkel wanneer je een partitie hebt of maakt. Maar dat is niet de bedoeling. De schijf moet leeg zijn. Dus GEEN partities aanwezig! LEEG. Zoals Windows dit zou zien als "Unallocated space"...
 
Gebrek aan kennis, dat is juist en dat is ook waarom ik lid ben geworden van dit Forum. Hier krijg ik meestal de hulp die ik soms nodig heb. Ik begrijp nu beter wat je bedoelt met "volledig leeg" Ik ga proberen om dat te realiseren. Hartelijk dank voor de toelichting. Groetjes,
Cor
 
Voor The End: Dank voor de info, maar dat was mij al bekend, en dit heeft, dacht ik, alleen betrekking op de nieuwste Windows 11 versies en hopelijk komt daar t.z.t ook weer een oplossing voor. 🙏

Intussen heb ik mijn HDD "Maagdelijk" schoongemaakt met het programma Acronis en opnieuw een poging tot installeren gedaan, met helaas met hetzelfde slechte resultaat. Weer niet gelukt dus:cautious:
Groet,
Cor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan