Kaartlezer niet meer toegankelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat het niet herkennen van je Antivirus AVG is geweten bij perfmon /report. Zelfs zijn eigen antivirus MSE herkent Perfmon niet. Hierover geen zorgen maken. Om te weten welke driver ontbreekt kan je na Perfmon een groot deel uitklapmenus openen en lezen.
Maak je nooit geen Image/Systeemkopie van je C:-drive met je Operating systeem en ik-weet-niet-wat nog?
Als ik het goed begrijp ben je er mee toch weer wat opgeschoten.
In de toekomst moet je er eens over nadenken om op C: aléén je OS en evtl. je mail te laten staan. Alle andere Data op een D: Zo is een kopie bit-per-bit 'slechts' ± 30 GB en gemakkeliijk en snel te gebruiken als systeemherstel. Duizend keer beter dan Windows systeemherstel. Je kan hiervoor een simpel free Backup programma gebruiken zoals Paragon free 2012.
MvG
Walter

Ik neem wekelijks een backup van mijn data en zaken die ik wil houden. Dit doe ik met Robocopy. Hierdoor heb ik mijn data synchroon op 2 verschillende drives staan. Maar inderdaad, bij een volgende herinstal, zal ik ook mijn systeem laten beveiligen. Ben ondertussen al aan het bekijken wat er nu zoal op staat van programs om zo min mogelijk te missen.
 
Even ter verduidelijking.... Ik heb wel een perfecte backup en dan nog wel op een externe drive. Maar........ laat het nu wel deze "mass storage device" zijn die het vertikt. Dus wel een backup maar kan er niets mee aanvangen. Ooit al gehoord van Murphy?
 
Dag Mik , een geel uitroepteken verwijst meestal naar een defect apparaat.

Een geel driehoekje met een uitroeptekentje betekent dat het apparaat defect is. Als er een geel rondje staat met vraagtekentje betekent dat de drivers niet geïnstalleerd zijn of verkeerde drivers geïnstalleerd zijn. Als het apparaat defect is , kunnen er ook geen drivers meer geïnstalleerd worden.
In de rappoorten van de logboeken zullen er hiervan wel meldingen te vinden zijn.
 
Ga ook eens een kijkje nemen in de LOGs na het uitvoeren van sfc.exe /scannow. Terug te vinden in deze folder C:\Windows\Logs\CBS\.
De LOG moet aangeven welke bestanden er corrupt zijn en/of ontbreken. Deze controlleerd voornamelijk je systeembestanden en hersteld deze indien mogelijk. System File Checker (SFC) kan dit herstel uitvoeren mbv deze folder: C:\Windows\winsxs\. Als hier bestanden corrupt zijn kan je deze ook nog herstellen mbv de Windows installatie CD. Aangezien een Administrator hier geen rechten op heeft dienen er wel enkele andere opdrachten eerst uitgevoerd te worden.
Hier een link met een correct artikel hoe dit alles in zen werk gaat: Advanced guidelines for diagnosing and fixing servicing corruption
 
Ik heb 3 externe schijven. 2 sata schijven en nog eens 3 ide schijven die ik via diverse zaken kan aansluiten. De aparte schijven sluit ik aan via een steker naar USB. De externe schijven rechtstreeks via USB en geen van alle werken. Op diezelfde USB aansluitingen kan ik wel mijn Sticks van 8, 16 en 32Gb aansluiten zonder problemen.
En er staat een geel driehoekje bij Mass storage device. Hoe kan het ene wel en het andere niet defect zijn op dezelfde stekker?
 
Ik ga een gokje wagen, dus ik ben niet helemaal zeker.
Ga eens in het BIOS kijken of daar Mass storage device soms niet uitgeschakeld staat.
 
Ik ga een gokje wagen, dus ik ben niet helemaal zeker.
Ga eens in het BIOS kijken of daar Mass storage device soms niet uitgeschakeld staat.

Neen, in BIOS niets uitgeschakeld. Trouwens het is bijna een maand geleden dat ik daar nog in geweest was. Niemand anders komt zo aan mijn computer.
Zal eens proberen de kaartlezer uit te schakelen. Maar zal voor deze avond zijn. Moeten nu weg.
 
Spijtig genoeg gaat dit mijn petje te boven. Hou het vol Mik en Swake.
Walter
 
Heb de kaartlezer afgekoppeld en de melding over "mass storage device" is weg. Conclusie, kaartlezer moet defect zijn. De externe drives werken terug, maar kan de sp1 nog altijd niet binnenhalen en computer blijft heel lang opstarten.
Ik zie wanneer het in de loop van de week past om alles eens opnieuw te installeren.

O ja, Van Murphy gesproken, heb met "DriveImage XML" een image gemaakt van mijn C drive op een externe drive maar...... Bij restore krijg ik de melding dat ik die niet kan terugzetten op de opstartdrive?????????? Maar daar ga ik geen poer meer op verschieten, denk aan de korte pijn zoals hierboven beschreven.
 
Surprise...... W7 opnieuw geinstalleerd ook SP1 en........ kaartlezer die defect gaf en alle andere problemen opgelost. Voor ik dit deed heb ik een systeemherstel gedaan naar voor de laatste updates en systeem startte weer vlug op. Maar kaartlezer bleef niet toegankelijk.
Op een andere schijf gloednieuwe installatie en alles werkt.
Dus heb ik vlug mijn favorieten terug opgehaald en hier mijn eerste melding gemaakt.
Gelukkig waren er de laatste week geen pc beurzen of ik had een nieuwe kaartlezer gekocht.
Maar wat me de laatste week ook opviel dat bijna alle computerstores hier in de omtrek ofwel gestopt zijn of samengevoegd met andere winkels.
Hier in ieder geval diverse winkels gestopt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan