Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik werk met de kaartlezer : "Digipass By Vasco"'
Ik werk er praktisch wekelijks tientallen keren mee en heb nog nooit problemen gehad.
Plots deze morgen verkrijg ik een schermpje met een melding - zie bijlage -
indien uwe computer uit slaapmodus komt, kan het gebeuren dat uw eID niet meer gelezen wordt door de eID kaartlezer. .door de slaapmodus wordt de verbinding met de kaartlezer namelijk verbroken... deze verbinding wordt niet automatisch opnieuw hersteld na het ontwaken.
Om dat op te lossen sluit je de kaartlezer opnieuw aan op je computer.
Strikt genomen staat er ook dat er een andere 'Smartcard' en NIET een andere reader nodig is.
De kaart die je gebruikt is vermoed ik je ID-bewijs / de transactie die je probeert te doen vraagt naar een andere kaart ...
usb-poorten en ' slaapmodus ' komen niet echt goed overeen, ik vermoed dat dit meestal ook de oorzaak is bij extern aangesloten hdd/ssd dat deze opééns in Raw bestand staat ...
Ik heb dit ook recentelijk meegemaakt bij het inloggen met mijn ID-kaart voor het afhalen van mijn vaccinatieattest.
Mijn ID-kaart weigerde dienst en er werd inderdaad vermeld dat deze niet erkend werd/geschikt was ( met 2 verschillende ID-lezers geprobeerd, werkte enkele maanden daarvoor wel).
Met mijn vrouw haar ID-kaart was het geen probleem.
Ik heb toen via een andere pc geprobeerd en dat bleek probleemloos te werken (zelfde ID-kaart en zelfde ID-lezer).
ID-kaart laten controleren op het stadhuis en deze bleek in orde te zijn
Terug op mijn huidige pc geprobeerd en werkte nog steeds niet, veranderd van browser en daarmee lukte het wel.
Probeer eens via een andere browser en/of computer.
@flamgen: mijn info is een aanvulling op Qtex antwoord, usb poorten, die in slaap modus stonden en opeens wakker geschud worden, kunnen vermoedelijk fouten veroorzaken aan externe hdd/ssd's die erop aangesloten zijn: ' onleesbaar ' door windows of ' RAW '
usb poorten kunnen in slaapmodus komen:
dit om het energie verbruik te verminderen!!! op mijn laptop heb ik dit uitgeschakeld zie figuur hierboven!!
Als ik mijn pincode ingeef in bijvoorbeeld mijngezondheid.be krijg ik steeds de melding dat de kaart geblokkeerd is wegens een ongeldige pincode. Dit gaat wel over mijn identiteitskaart. Dit gebeurt met gelijk welke browser.
geen problemen hier bij het aanmelden op MijnGezondheid via mijn eID " identiteitskaart " en al zeker niet via itsme...
en dit via de edge , de firefox en via chrome
Als ik mijn pincode ingeef in bijvoorbeeld mijngezondheid.be krijg ik steeds de melding dat de kaart geblokkeerd is wegens een ongeldige pincode. Dit gaat wel over mijn identiteitskaart. Dit gebeurt met gelijk welke browser.
Oplossing: kaart (identiteitskaart) moet door de gemeentedienst gedeblokkeerd worden door middel van de PUK code. Kan men zelf niet doen. Afspraak vrijdag voormiddag.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.