Windows 10 Id kaartlezer werkt niet meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter pcke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik werk met de kaartlezer : "Digipass By Vasco"'
Ik werk er praktisch wekelijks tientallen keren mee en heb nog nooit problemen gehad.
Plots deze verkrijg ik een schermpje met een melding - zie bijlage - Zowel met Edge, en Firefox.

Afbeelding

Wat kan de reden hiervoor zijn ?

ter aanvulling, gebruiker van FireFox laatste versie, alle drivers en add-ons grondig verwijderd en een herinstall gedaan: é-card reader werkt niet meer, het witte scherm krijgt een grijze verkleuring. bij de instellinge van FF gekeken: beid_ff_pkcs11.dll ontbreekt, het laden/naladen gebeurt niet .... ???

pak deze ingeblikte bestand uit en plaats de volledige map FireFox Plugin Manifests in de map C:\Program Files (x86)\Belgium Identity Card
probeer daarna of deze weer gewoon werkt ..

Ashampoo_Snap_zondag 22 augustus 2021_20h47m09s_001_.jpg

deze firefox plugin manifests bevatten de dll's..
Ashampoo_Snap_zondag 22 augustus 2021_21h01m55s_002_.jpg

Bijlagen

Is al een maandenlang aanslepend probleem, waarschijnlijk tussen Firefox en updates Windows, hier hetzelfde, na enkele keren te proberen, pc uit en terug in, lukt het SOMS, ik gebruik zowel mijn ED kaart en mijn bankkaart. Heb Firefox volledig verwijderd en opnieuw geinstalleerd, de Add's geinstalleerd, de eerste week alles perfect, en dan weer die foutmeldingen... met Edge nooit dat probleem,

die Zip-file in #18 had ik ook al, maar die verschijnt niet in mijn instelling van FF! update FF en Win 10 update: samenloop van omstandigheden ... voorlopig 'it's me' dan maar gebruiken. Nog es een herinstall doen van FF en add-on één dezer dagen. wat me opviel in apparaatbeheer mijn ingebouwde smartcart reader nergens te bespeuren .... bizar

blijkbaar zijn FF-gebruikers het slachtoffer van één of ander update van MS- en/of FF- update. voorlopig neem ik een ander manier om in te loggen. het euvel zal wel verdwijnen bij een volgende update van ..... .

Ik weet niet of dit eventueel zou helpen maar in Chrome en Edge heb je bovenaan rechts in je browser een afbeelding zoals een puzzelstukje "Extensies".
Aanklikken en naar onder in de kolom gaan "Extensies beheren" daar vind je eID Chrome Extension die moet aanstaan. Ik meen lang geleden zo mijn probleem met mijn kaartlezer opgelost te hebben.
Groeten

Ik volg discussie op afstand maar zit me toch al de hele tijd af te vragen waarom er naar extensies van de browser wordt verwezen ...
Gebruik zelf die eID software al van bij het begin, nog nooit iets als extensie geinstalleerd. Gewoon de software downloaden en installeren onder Windows ... klaar

aanvulling #17:

misschien is dit een beter manier om mijn probleem duidelijk te maken:
inloggen op een site die é-id gebruikt:

1630065939870.jpeg

helder scherm dus, na aanklikken é-id:

1630066042511.jpeg

GEEN helderscherm meer ( grijze waas ) en je kan ook niets meer aanklikken of uitvoeren ... . en dit na een recentelijke FF of Windows-update!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan