Opgelost ID kaart niet herkend door kaartlezer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,


Ik werk met de kaartlezer : "Digipass By Vasco"'
Ik werk er praktisch wekelijks tientallen keren mee en heb nog nooit problemen gehad.
Plots deze morgen verkrijg ik een schermpje met een melding - zie bijlage -

Afbeelding


Wat kan de reden hiervoor zijn ?

Dank
Flamingo
 
indien uwe computer uit slaapmodus komt, kan het gebeuren dat uw eID niet meer gelezen wordt door de eID kaartlezer. .door de slaapmodus wordt de verbinding met de kaartlezer namelijk verbroken... deze verbinding wordt niet automatisch opnieuw hersteld na het ontwaken.
Om dat op te lossen sluit je de kaartlezer opnieuw aan op je computer.
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Strikt genomen staat er ook dat er een andere 'Smartcard' en NIET een andere reader nodig is.
De kaart die je gebruikt is vermoed ik je ID-bewijs / de transactie die je probeert te doen vraagt naar een andere kaart ...
 
off-topic:

usb-poorten en ' slaapmodus ' komen niet echt goed overeen, ik vermoed dat dit meestal ook de oorzaak is bij extern aangesloten hdd/ssd dat deze opééns in Raw bestand staat ...
 
Besten,

CVE : enkel gebruik; voor identiteitskaart
Qtex :
  • mijn PC gaat nooit in "slaapmodus"
  • mijn kaartlezer blijft nooit aangesloten - enkel bij gebruik
PhilipV : is voor ID - maar alles werkt met een andere ID kaart.
Wivy : wat bedoeld U "in RAW bestand" ?

Flamingo
 
Ik heb dit ook recentelijk meegemaakt bij het inloggen met mijn ID-kaart voor het afhalen van mijn vaccinatieattest.
1629135878126.png

Mijn ID-kaart weigerde dienst en er werd inderdaad vermeld dat deze niet erkend werd/geschikt was ( met 2 verschillende ID-lezers geprobeerd, werkte enkele maanden daarvoor wel).
Met mijn vrouw haar ID-kaart was het geen probleem.
Ik heb toen via een andere pc geprobeerd en dat bleek probleemloos te werken (zelfde ID-kaart en zelfde ID-lezer).
ID-kaart laten controleren op het stadhuis en deze bleek in orde te zijn
Terug op mijn huidige pc geprobeerd en werkte nog steeds niet, veranderd van browser en daarmee lukte het wel.

Probeer eens via een andere browser en/of computer.
 
@flamgen: mijn info is een aanvulling op Qtex antwoord, usb poorten, die in slaap modus stonden en opeens wakker geschud worden, kunnen vermoedelijk fouten veroorzaken aan externe hdd/ssd's die erop aangesloten zijn: ' onleesbaar ' door windows of ' RAW '

usb poorten kunnen in slaapmodus komen:

1629138961365.png

dit om het energie verbruik te verminderen!!! op mijn laptop heb ik dit uitgeschakeld zie figuur hierboven!!
 
Laatst bewerkt:
Als ik mijn pincode ingeef in bijvoorbeeld mijngezondheid.be krijg ik steeds de melding dat de kaart geblokkeerd is wegens een ongeldige pincode. Dit gaat wel over mijn identiteitskaart. Dit gebeurt met gelijk welke browser.

1629149695272.jpeg
 
geen problemen hier bij het aanmelden op MijnGezondheid via mijn eID " identiteitskaart " en al zeker niet via itsme...
en dit via de edge , de firefox en via chrome
 
Toevallig had ik gisteren ook dat probleem met firefox op de laptop van een vriend,
met Edge werkte het wel, de oplossing was firefox opfrissen.
 
Oplossing
Als ik mijn pincode ingeef in bijvoorbeeld mijngezondheid.be krijg ik steeds de melding dat de kaart geblokkeerd is wegens een ongeldige pincode. Dit gaat wel over mijn identiteitskaart. Dit gebeurt met gelijk welke browser.

Bekijk bijlage 250623
Oplossing: kaart (identiteitskaart) moet door de gemeentedienst gedeblokkeerd worden door middel van de PUK code. Kan men zelf niet doen. Afspraak vrijdag voormiddag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan