Windows 11 Hoe WinPE toepassen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen,

Het is bij mij eerder voor gekomen dat ik via het herstel programma AOMei een herstelprocedure liet uitvoeren en het programma dat inderdaad ook deed, maar zonder de Boot Partitie, zodat ik Windows in dat geval niet kon opstarten. Ik heb geprobeerd om WinNPE daarvoor in te zetten en ik heb meerdere pogingen daarvoor gedaan. Helaas echter zonder resultaat. Mijn vraag is nu, of er iemand mij hierbij kan helpen (liefst stap voor stap). Ik zou dat nog graag vernemen,
Met vriendelijke groet,
Cor Janssen
 
indien jij eerder een herstel heb toegepast via de Aomei backupper en je ondervond dat de Windows niet opstartte omdat er geen boot partitie meer aanwezig was dan ligt dit wellicht aan jouw keuze betreffende het aanmaken van deze image ( backup) .. *waarschijnlijk werd deze niet meegenomen doordat jij een verkeerde keuze nam !

je kiest voor een systeembackup wil je ook de boot partitie meenemen ..

Ashampoo_Snap_dinsdag 18 januari 2022_16h53m56s_001_.jpg



ene zoals wivy al meedeelde werd hier de handleiding al eens vermeld .. effe zoeken .
wie zoekt die vindt ... https://www.pctuts.be/threads/iemand-ervaring-met-aomei-backupper.242493/post-256914
 
Beste mensen,

Ik wil nog even terug komen op mijn oorspronkele vraag ( Hoe kan Ik WinPE gebruiken?). Intussen is het n.l. nog een paar keer gebeurd dat het terugzetten van een AOMei Backup mislukte, ondanks dat ik steeds een Systeem BackUp had gemaakt. De Boot sector ontbrak telkens. Daarom zou het mij fijn lijken, wanneer ik in voorkomende gevallen Win PE zou kunnen inzetten. Maar mischien zijn er ook nog andere BAckup oplossingen. In ieder geval; Ik hoor het nog graag.
Vriendelijke groet,
Cor Jansen
 
ook al heb je een WinPE usb stick aangemaakt en gebruik je deze indien je back-up geen boot partitie ( boot gegevens ) bevat dan kan je geen wonderen verwachten ...
de usb stick of indien gewenst de cd laat je enkel toe om je systeem te benaderen als deze niet meer op de gewone manier wilt opstarten ..
m.a.w. deze WinPE usb stick is enkel een opstart medium om buiten Windows om een eerder aangemaakte Aomei Systeem Backup te benaderen om deze alsnog terug te plaatsen .
 
de nederlandstalige handleiding al es gelezen?

' aomei winpe how to use ' in google gezocht ?

talrijke filmjes staan in ' youtube ' vermeld ....
hier is er ééntje van:

bekijk het es rustig .... bekijk er nog een paar ......

verkeerd gebruikt .... geeft verkeerde resultaten helaas ........
 
de handleiding bevat inderdaad niet alles van a tot z, geef ik gewoon toe. geen probleem!

maar beschrijvingen van hoe te gebruiken ... die zijn er toch!!! zie bijlage.

ik heb Aomei leren gebruiken met vallen en opstaan, klooien en plooien ... wie heeft er daarvoor nog tijd of wil er tijd voor nemen?

ik gebruik het al sedert 2016 ... de mogelijkheden van de tool zijn enorm veranderd en toegenomen ...

1643602197022.png


 

Bijlagen

  • Waarom AOMEI Backupper System Restore gebruiken.pdf
    550.3 KB · Weergaven: 166
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal, ik kom helaas niet verder. Telkens krijg ik deze foutmelding, wanneer ik probeer om een (Systeem)Back-up probeer terug te zetten (zie afbeelding). Ik begrijp hier niets van. Waarom krijg ik deze melding nu steeds. Voorheen was dat n.l. niet het geval. Degene die het wel begrijpt en ook nog weet wat ik hier mee kan, verwelkom ik van harte. Ik begin mij zo langzamerhand een beetje hopeloos/hulpeloos te voelen, nu ik kennelijk niet (meer) in staat ben, om een degelijke Back-up van mijn Systeem te maken. Wie weet raad? Ik hoor het nog graag.
Cor Jansen
 

Bijlagen

  • Naamloos.png
    Naamloos.png
    336.4 KB · Weergaven: 103
en had je van de systeembackup vertrekkende idd. een bootable USB gemaakt ?
Het programma denkt van niet als ik de foutmelding bekijk.

Toon je hier ook eens de details die AB geeft als je op de link klikt onder de cirkel met Fout ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan