Windows 11 Hoe WinPE toepassen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen,

Het is bij mij eerder voor gekomen dat ik via het herstel programma AOMei een herstelprocedure liet uitvoeren en het programma dat inderdaad ook deed, maar zonder de Boot Partitie, zodat ik Windows in dat geval niet kon opstarten. Ik heb geprobeerd om WinNPE daarvoor in te zetten en ik heb meerdere pogingen daarvoor gedaan. Helaas echter zonder resultaat. Mijn vraag is nu, of er iemand mij hierbij kan helpen (liefst stap voor stap). Ik zou dat nog graag vernemen,
Met vriendelijke groet,
Cor Janssen
 
de belangrijkste info is hij vergeten ' Taak mislukt, klik Hier voor details ', klik er op krijg je een wit scherm met de info.
zo kan ik het helaas niet zien ....

ik besef wel dat mijn commentaar véél 'verkeerd overkomt', brutaal, ongesnoekt .... en daardoor wordt het veel weg gemoddereerd/verwijderd ... en dan ? lukt het niet.

wie ben ik:
'n een paljaske die probeert te helpen en mensen belachelijk maakt omdat ze niet willen luisteren ... en dan zijn ze op hun tenen getrapt.
 
Hoi Philip, bedankt voor jouw reactie en om jouw vraag te beantwoorden: ik begrijp niet wat je met deze vraag
"en had je van de systeembackup vertrekkende idd. een bootable USB gemaakt ?"bedoelt. Wanneer ik een Image probeer te herstellen, wijs ik de betreffende Image, die ik opsloeg op een externe HDD, aan. Dit Image bestand wordt dan normaliter gebruikt om het Systeem te herstellen. Dat verliep voorheen altijd probleemloos.

De details die worden getoond wanneer ik op de betreffende link klik, zijn de volgende:


Herstel initialiseert...

Controleren volumes...

Systeem herstellen...

Het programma prepareert de Herstart Modus. Na de voorbereiding zal de computer automatisch herstarten en in deze Herstart

Modus gaan. ALs het programma de computer niet kan herstarten of niet in de "Herstart Mode" komt, kunt u de FAQ bekijken voor een oplossing.

Informatie Code:4143

Maken van de Windows PE bootable ISO image mislukt, de bewerking stopt. Probeer de Windows PE bootable ISO image te maken

door te klikken op "Tools" -> "Maak Bootable Media"

Hopelijk verschaft dit meer inzicht in datgene, wat er foutief verloopt.
Groet,
Cor
 
Als je dus een image op een externe HDD hebt staan, impliceert dit dat je zou willen rebooten van die externe HDD en dat kan uiteraard niet, dus het systeem weigert dat... terecht !

Lees de instructies van Wivy in zijn posts nr. 10 en 11 nog eens door en volg ze in alle details ! , ook waar verwijzen wordt naar een bootable USB medium, dat is nl. de werkwijze ...

PS : je bijlagen zijn niet zichtbaar. Ik haal ze eraf - voor de duidelijkheid. Als je afbeeldingen wil posten beter JPG formaat, geen GIF
 
Ok Philip, Ik ga jouw suggesties natuurlijk opvolgen, maar ik begrijp niet goed waarom ik eerder via het programma AOMEI Backupper een bepaalde eerder gemaakte Backup-Image kon aanwijzen om te laten herstellen en nu ineens niet meer, waarbij ik dan tevens die foutmelding krijg. Nietemin, ik ga Wivy zijn Posts nr. 10 en 11 nog een goed bestuderen en hoop dat ik daarna weer in staat zal zijn om een AOMEI Systeem Back-Up ta maken. Met vriendelijke groet, en nogmaals bedankt voor jouw aandacht,
Cor
 
je begaat een vergissing ... indien je de C schijf wenst te voorzien van een eerder aangemaakte image (backup) dan zal je de vraag krijgen om te herstarten reageer je hier niet op dan zal het herstel programma van Aomei zelf de herstart afdwingen ..namelijk kan er geen image (backup) terug gezet worden terwijl de C ingebruik is ..
*dat jij nu zelf geen WinPE opstartmedium kunt aanmaken kan zijn omdat er een WinPE omgeving aanwezig is !
ik bemerk aangaande je afbeelding bericht #14 dat jij in de herstel optie zit ..de herstel optie kan geen WinPE opstartmedium maken !
deze dien je dan eerst op te halen door het vinkje aan te vinken ..
het programma zal deze dan eerst gaan downloaden en vervolgens je WinPE opstartmedium aanmaken .
**wivy heeft je nogthans alles mooi aangereikt !

Ashampoo_Snap_dinsdag 1 februari 2022_17h00m52s_001_.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik wens je nog veel succes met je zoektocht en hopelijk komt het goed. nog een kleine satire voor het beleefd afsluiten van mijn bijdrage op dit topic:

1643731865237.png





















bedankt voor je aanmerking Qtex.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal. Dankzij jullie bijdragen, heb ik (hopelijk) begrepen, wat ik verkeerd deed. Speciale dank aan Qtex, Wivy en niet op de laatste plaats aan Philip. Morgen ga ik proberen om volgens jullie aanwijzingen opnieuw een AOMEI back-Up te maken en ik laat nog weten of het gelukt is (of niet). Groetjes,
Overigens Wivy, op dit forum zitten ook een hoop mensen die verstand van Windows hebben, maar dat wist je waarschijnlijk al..
Cor
 
Ja, Qtex, het maken van een WinPE opstart medium is inderdaad gelukt. Ik weet alleen nog niet precies hoe ik dat moet toepassen. Ik zal dat morgen tegenkomen wanneer ik in nieuwe aomei backup ga maken en ook weer ga terugzetten. Ik laat nog weten wanneer dat (hopelijk) wel- of niet is gelukt. Groetjes,
Cor
 
waarschijnlijk dien je het volgende nog te doen ..
Ashampoo_Snap_dinsdag 1 februari 2022_19h21m35s_003_.jpg


**als ik een backup terug zet van de C schijf dan steld het programma zelf voor om te herstarten in de RecoveryEnv (dit is dus de WinPE omgeving ) zodat de C kan bewerkt worden ..met name het terug plaatsen van een backup ..
******dit gaat immers nooit als de C in werking is !
concreet : ik hoef niet op te starten vanaf mijn WinPE usb stick omdat deze optie aanstaat
 
Weer een goede tip Qtex👍, waarschijnlijk stond bij mij in de oude situatie die instelling RecoveryEnv ook áán. Al was ik mij daar niet van bewust en daarom verbaasde ik mij ook er over, dat nu ineens die WinPE nodig was. Ik begreep daar niets van. RecoverEnv is een Engels woord en ik werk met de NL versie van Aomei. Ik ga vandaag weer met Aomei aan de gang en laat het resultaat nog weten.
Groetjes,
Cor
 
Een poging om RecoveryEnv in te stellen is mislukt. Ik krijg deze melding:
Bezig met bewerken...

Voorbereiden maken WinPE image.
Bewerking mislukt. (meerdere pogingen gedaan)

Tip: Voor meer ondersteuning, ga naar https://www.ubackup.com/help/technical-faq.html en lees de FAQ om uw probleem op te lossen.

Wanneer ik op het Logo van herstelomgeving klik, krijg ik deze melding:
Programma herstel omgeving draait. Vreemd :rolleyes:

Blijkbaar mislukt zo'n beetje alles, wat ik met Aomei probeer. Terwijl ik er voorheen regelmatig en gemakkelijk gebruik van kon maken. Ik twijfel, of ik dit pragramma nog langer wil gebruiken. Ik denk aan een alternatief, maar weet (nog) geen.
Groetjes,
Cor
 
er kunnen geen verschillende bewerkingen gelijktijdig uitgevoerd worden ... vergewis u dan ook dat via taakbeheer toepassingen er niets draait van de Aomei bachupper .... of eender ander onderdeel ervan ..
Ashampoo_Snap_woensdag 2 februari 2022_19h47m32s_002_.jpg
 
Blijkbaar mislukt zo'n beetje alles, wat ik met Aomei probeer. Terwijl ik er voorheen regelmatig en gemakkelijk gebruik van kon maken. Ik twijfel, of ik dit pragramma nog langer wil gebruiken. Ik denk aan een alternatief, maar weet (nog) geen.
Ik had ook steeds problemen met AOMEI door een dll bestand, gebruik nu Diskmaster free in de incrementele manier (altijd een up-to-date back-up) en geen enkel probleem meer, indien je die gaat gebruiken, maak en een image die je daarna instelt en een bootable usb stick om eventueel een back-up terug te zetten.
Ik heb een image gemaakt van alleen de systeempartitie en niet de hele schijf en dat werkt voor mij prima.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan