Status
Niet open voor verdere reacties.
als je geupgrade hebt ,, heb je dan ook herstel disc nodig voor windows 8 of windows 7 die er eerder opstond,, ik kom namelijk niet verder dan blauw scherm met foutcode
 
ik denk dat ik genoeg weet,, een 2e stick erbij en daarop opslaan,, kan het ook op een nwe partitie zoja hoe moet ik die partitie formateren,, of wat voor soort partitie moet dit zijn,,, mijn fout is simpelweg denk ik,, dat ik het bestand de win8 recovery heb opgeslagen in de c:/ downloads en vanauit daar haalde ik het bestand op met yumi?

wat moet ik doen,, ik beschik momenteel niet over een 2e stick,, mijn vrouw is aan het werk en neemt straks een cd mee
 
Inmiddels heb ik een bootcd kunnen maken,, en het werkt,, kies de toetsenbordindeling,ok,, ik kies geavanceerde instellingen systeemherstel,,

na dit lukt het ook niet,, er zijn fouten gevonden op mijn pc (D:) er is een beschadeging in het bestandssysteem op uw pc (D) gevonden. U moet de schijf op fouten controleren voordat deze terug kan worden gezet. ik druk dan op schijf op fouten , zegt ie het is niet nodig om dit station nu te scannen. maar effein,,, dan komt ie met de melding ,,, er is een onverwachte fout opgetreden, de configuratieregisterdatabase is beschadigd (0x800703F1) Sluit Systeem herstel en probeer het opnieuw

ja helaas maar waar.

iemand nog idee,,, of iemand een tip hoe ik mijn fotos en andere bestanden kan terughalen en op een externe hd schijf kan zetten
 
Ik heb niet alles gevolgd. Maar als je data wilt recoveren op een simpele manier op een nog werkende hard disk, kan je evengoed van een Linux Live CD booten en alles kopiëren naar een externe disk. Een goede distro is knoppix.
http://ftp.uni-kl.de/pub/linux/knoppix-dvd/KNOPPIX_V7.0.5DVD-2012-12-21-EN.iso
ISO downloaden en branden als een image. Daarna de PC booten hiermee. Eenmaal in de Windows GUI kan je via de disk manager de Microsoft Windows schijven benaderen en alle nodige data afhalen. Kan dus overweg met FAT en NTFS.
 
@Ddragon
een korte samenvatting..

terwijl de pc in gebruik was werd de stroom toevoer verbroken..
daardoor start de pc (desktop) niet meer op !
nu zit hij achter een laptop zonder een cd drive en kan dus géén cd/dvd branden..(dit zou eerder gelukt zijn ,kon hij de cd door een ander laten branden )
met gevolg dat we dus geprobeerd hebben een opstartbare recovery usb stick aan te maken..
dit zou gelukt zijn warre het niet dat het usb/dvd tool van microsoft de windows8 pro x64 recovery iso de iso ook aanvaarde ...maar deze word geweigerd !!!!
zelf denk ik dat gewoon het opstart herstel dient uitgevoerd te worden om deze windows8 terug werkende te krijgen...!
 
inmiddels is het gelukt een cd te branden ,, maar nu kom ik geen streep verder,, er is een fout in het station,, systeemherstel gaat niet lukken. wil ik de pc vernieuwen en druk op volgende , zegt hij het station waar windows opstaat is vergrendeld ontgrendel het en probeer opnieuw.
Dan problemen oplossen in geavenceerde opties./ syteemherstel/windows 8 ,,ik selecteer een datum waarop een update werd uitgevoerd,, klik op volgende krijg ik een foutmelding,, er zijn fouten gevonden op schijf mijn pc jopi(D) schijf op fouten controleren daarop klik ik , zegt hij het is niet nodig om dit station nu te scannen,, ik klik toch om te controleren op fouten, zegt hij er zijn op dit station fouten gevonden ,, en ik moet dit herstellen,,met als gevolg weer een foutmelding,, hierin kom ik niet verder.
Automatisch herstellen werkt ook niet daarin blijft hij hangen,, en hoor je steeds de cd speler opnieuw laden. er is niets dat lijkt te werken, doordat er ergens een fout zit.

ik ben bang dat ik mijn documenten moet veilig stellen zo ook mijn fotos.

ook via opdrachtpromp kom ik niet verder
 
door dat de pc in werking was en de stroom verbroken werd , werd deze vergrendeld ...
de enige optie die ik nu zie is de belangrijkste data gaan veilig stellen : tevens al vermeld door mezelf en Ddragon.
daarna dien je de HD te formateren maar ik betwijfel of dit formateren wel gaat lukken tijdens het opnieuw installeren van de win7 ( je heb immers een upgrade gedaan naar de win8 toe )
ik vrees dat je de geblokkeerde HD dient te bewerken met een low level format ( kildisk ) om de vergrendeling te verwijderen ..( dit hoofdstuk is voor later )
stel eerst nu je data veilig !!
 
ik ben effe aan het zoeken geweest ...
je zei eerder dat het systeemstation is vergrendeld , wel d.w.z. dat bit locker dit heeft vergrendeld ...
je kan deze ontgrendelen door de betreffende hard disk uit te bouwen en in te bouwen in een andere desktop of extern aan te sluiten aan de laptop ..
om zodoende bit locker te gebruiken ( deze moet dus aanwezig zijn op de pc waar je de harde schijf op aansluit)
ook heb je het beheerders wachtwoord nodig om de ontgrendeling te kunnen doen ( hier ligt dus het probleem indien je dit beheerders wachtwoord NIET kent ! )

bron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan