Status
Niet open voor verdere reacties.
als je geupgrade hebt ,, heb je dan ook herstel disc nodig voor windows 8 of windows 7 die er eerder opstond,, ik kom namelijk niet verder dan blauw scherm met foutcode
 
op blz 27 in deze pdf
word het volgende vermeld ...
Bekijk bijlage 10099

m.a.w. het is zeker mogelijk om via een opstartbare usb stick op te starten ..

je dient de stick aangesloten te hebben vooralleer je de bios ingaat ..
indien deze niet aangesloten is word deze ook niet weergegeven bij de hard disk..
 
selecteer de harddrive group en klik op enter
indien de stick dus is aangesloten zou het best mogelijk zijn dat deze word weer gegeven als zijnde een 2hard disk ( indien zo selecteer je deze dan met de pijltjes )
bevestig deze keuze van opstarten en je start daar van op
 
succes ermee ..
je zie de aanhouder wint ..;)

toen je de stick van boven heb gezet als eerste boot optie..
diende je dit ook te bevestigen ...
nadat dit bevestigd werd diende de pc door te starten vanaf de stick..
dit heeft soms zijn tijd nodig ...en zeker de eerste keer dat je deze optie toepast !
 
ik kreeg het idee dat het bij yumi fout is gegaan,,,, dus nu de usb er weer opnieuw in,,m en klopt ik ging er vanbuit dat het goed ging,, alleen kreeg ik bij yumi de melding dat

cannot open file windows 8 installer as an archive maar hij heeft er wel bestanden op gezet
yumi.jpg
 
de fout die je gemaakt heb ,( althans dat denk ik dan toch ) is om deze recovery iso op te slaan op je C schijf
je print screen is me te onduidelijk om het pad te lezen waar je deze bewaard heb !
 
ja c / downloads,, hahaha sorry ben aardig handig met pc , maar in dit soort praktijken een leek,, het klopt,, waarin moet ik hem opslaan dan,,

heb alleen c: en Q die beveiligd is

moet ik station c splitsen of verkleinen en een nieuwe partitie bijmaken,, en wat voor soort station moet dat dan zijn, en dien ik het bestand opnieuw te downloaden, of kopieren naar
 
indien je een 2de stick heb of een externe schijf...
maar ik betwijfel dus dat dit de reden is dat het mis ging bij yumi ..
zelf heb ik juist geprobeerd om ook dus een recovery stick aan te maken van de windows8 pro x64 met het tool yumi..
wel alles ging schijnbaar goed ...
ik heb daarna ook mijn systeem vanaf deze stick laten starten ...
ook dit ging probleemloos....en ik kreeg het yumi keuze menu ( heb meerdere schijven aangesloten hier waaronder 2 interne hd's van 1 TB)
ik selecteerde de recovery optie ...en er gebeurde NIETS !!
d.w.z. windows starte gewoon op in plaats van deze door yumi aangemaakte recovery stick...
waar ging het mis .....wel ik weet het niet een opstartbare multiboot usb stick aanmaken met yumi geeft géén probleem maar deze recovery stick dus wel.
terwijl ik gisteren 3 huizen verder hier in de straat een persoon verder geholpen heb met hem een cd te branden van deze win8 recovery disk..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan