Windows 10 Systeem herstel

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb een clone gemaakt van mijn ssd met AOMEI Backupper werkt verder prima
nu wilde ik systeem herstel configureren daar zie ik deze 2 rare Volumes staan
hoe krijg ik die weg
Systeembeveiliging 1.jpg
 
hangt die clone nog aan je systeem?
heb je Aomei opgestart via stick of via Programma's?

zijn die zichtbaar in ' deze pc '? dan zijn ze gekoppeld/mounted
heb je één van de Aomei Tools gebruikt om je clone te checken? dan moet je via diezelfde tools beide volumes terug ontkoppelen ...
 
betreft uit #1, die 2 vreemde schijven met een ' \\ ':

op mijn pc is dit te zien:

1655195729018.png


nu ' geavanceerde weergave ' aanvinken:

1655195881812.png


die bizare ' \\?\Volumes .....' komen tevoorschijn, alhoewel bij mij komen ze niet tevoorschijn in ' herstelpunten maken'

je clone van ' hdd naar ssd ' is wel degelijk gelukt! rest mij één vraag welke instellingen/mogelijk heb je gebruikt bij het clonen?

1655196379343.png


ssd Alignment moest aangevinkt worden!

sector bij sector, mag maar moet niet noodzakelijk aangevinkt worden.

die ' \\?\ Volume ' zijn blijkbaar verborgen partities, waarom ze zichtbaar zijn bij jouw, daar heb ik dus geen flauw idéé van ...
een instelling in je systeem? een optie bij het opstarten? ....

hopelijk is deze info nuttig. ik zoek ook nog wel verder, maar beloof geen oplossing.

S6 !
 
betreft uit #1, die 2 vreemde schijven met een ' \\ ':

op mijn pc is dit te zien:

Bekijk bijlage 252197

nu ' geavanceerde weergave ' aanvinken:

Bekijk bijlage 252198

die bizare ' \\?\Volumes .....' komen tevoorschijn, alhoewel bij mij komen ze niet tevoorschijn in ' herstelpunten maken'

je clone van ' hdd naar ssd ' is wel degelijk gelukt! rest mij één vraag welke instellingen/mogelijk heb je gebruikt bij het clonen?

Bekijk bijlage 252199

ssd Alignment moest aangevinkt worden!

sector bij sector, mag maar moet niet noodzakelijk aangevinkt worden.

die ' \\?\ Volume ' zijn blijkbaar verborgen partities, waarom ze zichtbaar zijn bij jouw, daar heb ik dus geen flauw idéé van ...
een instelling in je systeem? een optie bij het opstarten? ....

hopelijk is deze info nuttig. ik zoek ook nog wel verder, maar beloof geen oplossing.

S6 !
Ik had niets aangevinkt 'zal nu eens een kloon maken met 'ssd Alignment aan
 
een NL-handleiding is te vinden:


die ssd alignment is wel aan te vinken bij de overgang van ' hdd naar ssd ', met een aangemaakte iso vanuit de Tools is het zelfs niet nodig om je hdd opnieuw te monteren in je laptop/pc. de aangemaakte iso zet je op een Ventoy stick en je start op vanaf die stick. Aomei Backup draait dan in je Ram geheugen (hdd en ssd worden dan niet gebruikt)
 
Ik heb nu gevonden hoe het komt
als ik een kloon heb gemaakt dan hebben soms een of meer partitie een schijf letter gekregen
dan verwijder ik die schijfletters dan staan die vreemde volumes er bij geef ik ze weer die letters dan zijn ze weer weg
maar ja dat is niet handig dat die partities een letter hebben
eigenlijk zou Aomei Backupper die niet moeten maken of ik doe iets verkeert maar zou niet weten wat
 
zolang de clone aan je systeem hangt, hebben de partities van je clone een andere letter dan de originele. zodra je de schijven veranderd ( clone in je syteem ) is alles terug normaal. de nieuwe C (bv F) neemt nu de oude ' C ' aan enzovoort .... Aomei geeft geen letters wel je systeem.

Lees de handleiding maar es goed door vanaf pagina 39 .....
ik gebruik al héél lang Aomei en blijf het gebruiken, een veel zijdige applicatie en NL-talig.
Nog vragen stel ze gerust desnoods via 'privé bericht' of gebruik de zoek functie: ' aomei ' door lid: ' wivy '

Opgelost nu?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan