Windows 10 Systeemherstel mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

diggi

Steunend lid
Vip Lid
Systeemherstel willen doen bij een iets oudere laptop(acer).Bij de uitvoering daarvan stopt het op 68%,na een dik half uur pc uitgeschakeld en terug opgestart krijg groen scherm te zien kan geen kant meer uit.Installatiecd geplaatst zonder enig redultaat.
 
Klinkt erg als hardware problemen. Harde schijf, ...
Denk het ook.toets F2 aangeklikt en via via krijg ik venster van Microsoft die vraagt om mijn wachtwoord,ik typ wachtwoord in> niet geldig ik ontdek dat het een schuin lettertype is wat ik ingetikt heb,ben wel zeker dat wachtwoord het juidte is.Kan nergens aan om ook maar iets te proberen
 
Installatiecd geplaatst zonder enig redultaat.
Reovery CD van Acer?
Of windows 10 DVD ?
Start niet op van CD/DVD?
Of start wel op maar installeert niet?
Eventueel uitzetten, terug starten en F12 drukken. Geeft mogelijk een boot menu, daar CD/DVD, USB of .... kiezen om van op te starten.
Indien geen bootoptie, zie volgende, hopen dat werkt.

toets F2 aangeklikt en via via krijg ik venster van Microsoft die vraagt om mijn wachtwoord,ik typ wachtwoord in> niet geldig ik ontdek dat het een schuin lettertype is wat ik ingetikt heb,ben wel zeker dat wachtwoord het juidte is
Was dat niet een BIOS paswoord dat gevraagd werd? Niets invullen, enter drukken.
Tenzij iemand, of Acer, het bios beveiligd heeft met een paswoord...
Indien je in bios geraakt, instellingen aanpassen om als eerste van CD/DVD/USB te booten
Mogelijk moet je UEFI en eventuele andere beveiligingsopties uit- en CSM inschakelen.

Opstarten van windows 10 install medium en herstel optie kiezen.
 
Laatst bewerkt:
Het is al een oude laptop, we weten (nog) niet of het UEFI is of niet. Kan best zijn die nog niet dichtgetimmerd is.
Veronderstel TS ook niet veel over bios weet, daarom ik eerst eens F12 proberen voorstel, kan best zijn dat actief staat.

@lange pier : In elke geval goeie link ivm booten Acer, moest ik nog zoeken om eventueel te posten voor TS indien nodig, merci ;-) .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan