Windows 10 Geen internet en toch E-mail ontvangst

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet niet waar ik dit moet plaatsen.
Ik ben geen PC ezel, integendeel.
Ik was vandaag bij een persoon die als provider proximus heeft om zijn computer softwarematig te repareren. Ikzelf heb Telenet thuis als provider.
(ik ben vrijwilliger via een dienstencentrum)
Nu zet ik mijn laptop daar aan om iets te tonen op internet, ik had geen verbinding. dwz via Firefox, edge, chrome 'pagina kan niet weergegeven worden, u hebt geen internet verbinding'
Nu start ik mijn email toevallig op, Windows Live Mail en de mails komen toch binnen en ik kan een email versturen. Rarara, iemand daar een verklaring voor?
 
Daar is geen verklaring voor. Dit kan niet. Geen internet is ook geen email via internet binnenhalen of te versturen.
Tenzij het lokale email is via een exchange server o.i.d. Via de exchange server is ook mail binnen te halen of te versturen van buitenaf. Mogelijk is deze via een ander netwerk aan internet.
 
Nogmaals, ik ben meer als een gewone computergebruiker. Maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Als antwoord Skippy

Dat dacht ik ook, geen internet geen email.
Maar toch ging het. Mijn wifi teken(die 5streepjes) rechts onderaan in de systray stond er niet. Er stond een wereldbol als icoon ipv de wifi verbinding,
en toch ging het.
Hier de bron van de mail, ik heb mijn email in SENDER en de ontvangers naam in RECEIVER veranderd wegens spam.

Return-Path: <SENDER@telenet.be>

Received: from mailgate226.isp.belgacom.be ([195.238.22.91])

by mailfep017.skynet.be

(InterMail vM.8.04.03.28.4 201-2389-100-182-103-20180124)

with ESMTP

id <20191120145341.DGVU4603.mailfep017.skynet.be@mailgate226.isp.belgacom.be>

for RECEIVER @skynet.be; Wed, 20 Nov 2019 15:53:41 +0100
 
Nogmaals, ik ben meer als een gewone computergebruiker. Maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Als antwoord Skippy

Dat dacht ik ook, geen internet geen email.
Maar toch ging het. Mijn wifi teken(die 5streepjes) rechts onderaan in de systray stond er niet. Er stond een wereldbol als icoon ipv de wifi verbinding,
en toch ging het.
Hier de bron van de mail, ik heb mijn email in SENDER en de ontvangers naam in RECEIVER veranderd wegens spam.

Return-Path: <SENDER@telenet.be>

Received: from mailgate226.isp.belgacom.be ([195.238.22.91])

by mailfep017.skynet.be

(InterMail vM.8.04.03.28.4 201-2389-100-182-103-20180124)

with ESMTP

id <20191120145341.DGVU4603.mailfep017.skynet.be@mailgate226.isp.belgacom.be>

for RECEIVER @skynet.be; Wed, 20 Nov 2019 15:53:41 +0100
(Ik heb deze informatie door met teamviewer naar de bron van het bericht van de email wie ik het gestuurd had te gaan en dit op mijn pc opgeslagen.)
 
Daar is volgende verklaring voor;
Er is internet, maar beperkt dmv firewall op die locatie.

Jij merkt dat je niet met je webbrowser op een webpage kan: 'pagina kan niet weergegeven worden, u hebt geen internet verbinding'
Dus... poorten 80 en 443 gaan niet openstaan.
Email gebruikt doorgaans andere poorten, welke wel open zullen staan.

Maar als je je verbinding zult checken, zal je zien dat die wel een IP adres ontvangt en verbonden is.
Niet verbonden zijn via kabel, Wifi, 4G, ... en mails versturen/ontvangen is niet mogelijk.
 
Heb dat op reis ook nog gehad, geen internet maar mails kwamen wel binnen. De dag erna wel niet meer. Dus dacht ik tot op heden eigenlijk dat het mails waren die thuis nog opgehaald waren, wat natuurlijk ook nog steeds een mogelijkheid is van die ongelezen mails op mijne laptop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan