geen Internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

diggi

Steunend lid
Vip Lid
Kan met laptop (Acer)plotseling geen verbinding maken met internet.
Met PC die er naast staat gaat alles perfect.
 
Misschien een toets gebruikt om het wifi uit te zetten ?
In de meeste gevallen brandt er een blauw ledje ( soort lampje ) op de laptop als wifi aanstaat.
 
Of de draadloze kaart werkt niet meer.
Ga eens naar apparaatbeheer. Hoe ziet dat er uit bij de Netwerkadapters ? Zie je daar een geel uitroepteken dan werkt de wifi kaart niet goed meer en zul je iets met de drivers moeten doen. Ik ga er even niet vanuit dat de wifikaart / adapter is overleden.

Ziet dat er goed uit, zou de wifi toets inderdaad defect kunnen zijn.
Kan vuil zijn onder de toets waardoor het indrukken niet goed meer lukt en de schakelaar geen contact maakt of het contactje zelf van de druktoets dat afgebroken is o.i.d.

Probeer dan eens via de Startknop bij uitvoeren of met de Windows-logotoets
11847_nl-be_4.png
+ R de opdracht ncpa.cpl
En schakel het wifi daar eens aan bij de draadloze adapter.

Lukt dit laatste wel dan is het dus de wifi toets die defect is. Bij een laptop soms een vervelende operatie om het keyboard te demonteren en de boel schoon te maken.
98% van de gevallen is het vuil en zelden dat echt de contacten van de druktoets het niet meer doen.

Ik zou als het met de opdracht lukt om wifi aan te zetten gewoon een snelkoppeling op het bureaublad zetten met ncpa.cpl
 
Of de draadloze kaart werkt niet meer.
Ga eens naar apparaatbeheer. Hoe ziet dat er uit bij de Netwerkadapters ? Zie je daar een geel uitroepteken dan werkt de wifi kaart niet goed meer en zul je iets met de drivers moeten doen. Ik ga er even niet vanuit dat de wifikaart / adapter is overleden.

Ziet dat er goed uit, zou de wifi toets inderdaad defect kunnen zijn.
Kan vuil zijn onder de toets waardoor het indrukken niet goed meer lukt en de schakelaar geen contact maakt of het contactje zelf van de druktoets dat afgebroken is o.i.d.

Probeer dan eens via de Startknop bij uitvoeren of met de Windows-logotoets
11847_nl-be_4.png
+ R de opdracht ncpa.cpl
En schakel het wifi daar eens aan bij de draadloze adapter.

Lukt dit laatste wel dan is het dus de wifi toets die defect is. Bij een laptop soms een vervelende operatie om het keyboard te demonteren en de boel schoon te maken.
98% van de gevallen is het vuil en zelden dat echt de contacten van de druktoets het niet meer doen.

Ik zou als het met de opdracht lukt om wifi aan te zetten gewoon een snelkoppeling op het bureaublad zetten met ncpa.cpl

Wreed bedankt voor de tip,is opgelost,eindelijk weer internet.
Bij "instellingen" Wifi was uitgeschakeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan