Excel Excel-bestand opent niet, alleen via programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
Op mijn bureaublad staat een normaal excel-bestand. Dubbelklikken opent dat bestand niet. Als je in Excel kiest voor OPENEN en dan dat bestand zoekt, is het geen probleem. Het bestand opent meteen... Wat is er aan de hand?
 
Oplossing
Op mijn bureaublad staat een normaal excel-bestand.
Nou nee, het is een .xlr bestand en dat is volgens mij geen normaal Excel bestand. Normale Excel bestanden hebben de extensie .xls of .xlsx.

Volgens de websites die ik raadpleegde is dat bestand gemaakt met het onderdeel Spreadsheets in Microsoft Works, versie 6 t/m 9.
Bron: https://www.lifewire.com/xlr-file-2622531

Hoe kom je an dat .xlr bestand? Ooit zelf gemaakt of van iemand gekregen?
Doe het zoals Skippy beschreef: "Open het bestand dan eens binnen Excel ( dus zoals het nu lukt )."
Wanneer het bestand geopend is in Excel, kies je Bestand > Opslaan als
En dan kies je ervoor om het bestand op te slaan als .xlsx bestand, zodat het later wel met een dubbelklik te...
Dan is de bestandskoppeling verbroken.

Ga eens met rechtermuisklik op Start en dan Instellingen > Apps > Standaard Apps

Dan kun je daar per programma welke extenties je er mee opent, maar je kunt ook op de button Opnieuw instellen klikken.
Windows zal dan de aanbevolen instellingen herstellen. Ik denk dat dit hier dan voldoende is.

Is dat niet de oplossing dan toch de Excel extenties koppelen aan Excel door op de link Standaard-apps per bestandstype kiezen te klikken.
 
Open het bestand dan eens binnen Excel ( dus zoals het nu lukt ) en sla het bestand opnieuw op op het bureaublad.
Of tijdelijk even in een bepaalde map opslaan en sleep het bestand daarna naar het bureaublad. Als het bestand dezelfde naam heeft zal je de melding krijgen om het te overschrijven. Uiteraard dit dan dus doen.
 
Op mijn bureaublad staat een normaal excel-bestand.
Nou nee, het is een .xlr bestand en dat is volgens mij geen normaal Excel bestand. Normale Excel bestanden hebben de extensie .xls of .xlsx.

Volgens de websites die ik raadpleegde is dat bestand gemaakt met het onderdeel Spreadsheets in Microsoft Works, versie 6 t/m 9.
Bron: https://www.lifewire.com/xlr-file-2622531

Hoe kom je an dat .xlr bestand? Ooit zelf gemaakt of van iemand gekregen?
Doe het zoals Skippy beschreef: "Open het bestand dan eens binnen Excel ( dus zoals het nu lukt )."
Wanneer het bestand geopend is in Excel, kies je Bestand > Opslaan als
En dan kies je ervoor om het bestand op te slaan als .xlsx bestand, zodat het later wel met een dubbelklik te openen is in Excel.
 
Oplossing
Open het bestand dan eens binnen Excel ( dus zoals het nu lukt ) en sla het bestand opnieuw op op het bureaublad.
Of tijdelijk even in een bepaalde map opslaan en sleep het bestand daarna naar het bureaublad. Als het bestand dezelfde naam heeft zal je de melding krijgen om het te overschrijven. Uiteraard dit dan dus doen.
Had ik al eerder gedaan en zelfs onder een ander naam opgeslagen. Geen succes. Nochtans wordt het vanuit Excel gewoon zonder probleem geopend.
 
2 minuten later.... GELUKT! ;):)
Het gaat niet met Opslaan als, want dat bestandstype xlsx wordt daarin niet vemeld:
1610733580342.png
Bij het opslaan heb ik dus aan de bestandsnaam .xlsx toegevoegd. En dat pakt hij wel. Daarna dubbelklikken op het nieuwe bestand en Excel opent het...! Dank!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan