Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik geef mijn gepresteerde uren altijd in in een excel bestand. Nu wil ik dit deze morgen opendoen en krijg in dit: " het bestand dat u wil openen ***.xls heeft niet de bestandsindeling die wordt aangegeven in de bestandsextensie. Controleer of het bestand beschadigd is en of het afkomstig is van een betouwbare bron voordat u het opent.Wil u het bestand nu openen?"
En als ik het dan open, krijg ik dit:
bšlŒ1H@l¡²Çò2bïa+ªA$ÍÏUs¼Uz/š°–bH”—”?"ÒCŒhaßЩìÞK7,UÅp[Qþbš`°âò|î,üÜjï|ùpªÑÛ1F<PeP£¹ÈVþ|[:NQ¿ˆ<ՏR0á•ŽPÎ;žX)Ê_#L¤d§Ü¼]ඦÛiS(É ÇxYü§á£‹mŒ;ŸŸeöø!Všgboá$¿TÐ|rù§Å2ÜÎýDoY#ÊRJ
en zoverder??????? Nu zijn het allemaal excelbestanden die zich in dezelfde folder zitten:in "My Private Folder" meerbepaald.
Help please en zeg niet dat ze onherstelbaar zijn.... please
 
Is de extensie juist ?
Open je verkenner, met beeld op lijst of details en kijk of de extensie xls is, (zie je de extensie niet ga dan naar exta dan mapopties dan weergave en doe het vinkje weg bij extensies voor bekende bestandstypen)
Staat er een ander type bestandextensie maak er dan xls van, misschien is het dat daar fout gelopen is ?
 
@ monne: dat had ik ook al gedacht, monne, maar hier staat:
***2007.xls dus dat is het niet. Allez dat denk ik toch

@ Jan Smit: verklaar je nader: dit bestand is gemaakt met 2003 en dan is 2007 geinstalleerd. Maar ik heb er sidsdien nog mee gewerkt, zonder problemen. Er zijn trouwens andere excelbestanden die het wel doen alleen deze in die map niet. Maar hoe moet dat dan opgeslaan worden? Alles wat je zegt wordt geprobeerd: ik heb gewoon een "probeercopytje" opgeslaan....
 
@ monne: dat had ik ook al gedacht, monne, maar hier staat:
***2007.xls dus dat is het niet. Allez dat denk ik toch

@ Jan Smit: verklaar je nader: dit bestand is gemaakt met 2003 en dan is 2007 geinstalleerd. Maar ik heb er sidsdien nog mee gewerkt, zonder problemen. Er zijn trouwens andere excelbestanden die het wel doen alleen deze in die map niet. Maar hoe moet dat dan opgeslaan worden? Alles wat je zegt wordt geprobeerd: ik heb gewoon een "probeercopytje" opgeslaan....
Wat is de extensie van het bestand 3 of 4 letters ?
 
De extensie van Excel 2007 is .xlsx
De extensie van Excel 2003 is .xls
Degene die jou het bestand stuurt moet het bestand opslaan als excel 97-2003 werkmap, als jij excel 2007 heb hoeft dat niet, succes
 
kan je de map ook niet openen op een ander pc als je ze op cd hebt gezet of op een usb stick? of anders mss eens je office opnieuw installeren of controleren op fouten met je cd rom van office
 
het bestand staat zo op mijn pc:
***2007.xls 80kb Microsoft Office Excel 97-2003-werkblad
En nu heb ik Office 2007 op mijn pc staan.. moet ik dan wat veranderen aan de extensie? Alhoewel ik het toch niet goed begrijp, er staan nog excel bestanden op mijn pc en deze gaan normaal open en ook deze heb ik deze week nog open gehad.
 
het bestand staat zo op mijn pc:
***2007.xls 80kb Microsoft Office Excel 97-2003-werkblad
En nu heb ik Office 2007 op mijn pc staan.. moet ik dan wat veranderen aan de extensie? Alhoewel ik het toch niet goed begrijp, er staan nog excel bestanden op mijn pc en deze gaan normaal open en ook deze heb ik deze week nog open gehad.
Heb je het bestand per ongeluk niet versleuteld ?
 
volgens mij heb je het bestand verkeerd opgeslaan,ergens in een verkeerde unicode. Probeer hem te openen en opslaan als....en dan kies je onder excell werkmap.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan