Windows 10 Error-code 0x80042318

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar ben ik weer. Ik heb nog steeds last van error-code 0x80042318. Ook heb ik de Solution to Windows Update error 0x80042318 allemaal uitgevoerd, zonder reslutaat. Wellicht zou het opnieuw installeren van Windows 10 Pr een oplossing zijn, maar dan ben ik al mijn apps en door mij geïnstalleerde software kwijt. De foutcode zou gekomen moeten zijn door een update van Windows. Voor de ondersteuning van Microsoft moet je veel geduld hebben (zoveel wachtenden voor u!).

Joshua
 
OK. AVG is van ps verwijderd en ik heb de procedure van Qtex waar in gang gezet, maar nu krijg ik zodra ik "net stop wuauserv" heb getypt, de melding "De Windows Update-service is niet gestart" "Typ NET HELSPMSG 3521 voor meer hulp". Als ik dat heb ingetypt, krijg ik ***-service isniet gestart.
Waarschijnlijk geen reden om daaraan te twijfelen hé ... zal dan wel niet gestart zijn, dan hoef je hem ook niet te stoppen en kan je verdergaan.
 
dan dien je eerst via services na te gaan of de update services bij u goed ingesteld staat ..
in de service ga je dus naar "Windows update " deze zou op handmatig automatisch vertraagt moeten staan .. de status is word uitgevoerd maar is gestopt ..deze start vanzelf dus maar indien de status bij u iets anders vermeld dien je wellicht deze services te starten .klik dan ook daarna op toepassen en ok
 
word je systeem op dit moment dan bijgewerkt via de updates indien dit niet het geval zou zijn dien je alsnog de cmd (administrator) uit te voeren met de opdrachten .
 
1585146741098.png
 
en gelijk heb ik het heeft ook niets met de update's te maken maar wel met de service Volume Shadow Copy ..
gebruik jij een of andere software betreffende het aanmaken van back-up's ..*herstelpunten .
mogelijk dat je de service volume shadow copy dient te controleren en indien nodig aan te passen ..
hier staat deze services op handmatig en is deze status gestopt !
doch start ik het maken van een herstelpunt op dan veranderd de status naar word uitgevoerd .

*het is niet uitgesloten dat het aanmaken van herstelpunten Niet aangevinkt staat bij u want ook hier bemerkte ik dat deze niet aanstond.. mogelijk komt dit weer door een eerdere update !
 
klik op start en scroll naar de map systeem ..
open deze en klik op "configuratischerm " kies grote pictogrammen ..
klik op herstel , klik verder op systeemherstel configureren .
worden er meerdere stations vermeld selecteer je deze waar dat je Windows op staat en klik je verder op configureren ..
schakel hier systeembeveiliging in als deze optie uit staat .. geef vervolgens een percentage aan ...zelf heb ik deze op 3% staan !
klik op toepassen en ok .
 
je zou ook de dism.exe kunnen draaien om problemen met dit systeem te verhelpen ..

Start een opdrachtprompt op als administrator ..
Geef vervolgens de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth en druk op enter
Wacht nu geduldig deze moet de 100% behaald hebben en zal indien er geen fouten worden gevonden het volgende scherm laten zien ..

5929343eee-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h33m32s_004_.png


Indien je dus een melding krijgt zoals hierboven mag je de opdrachtprompt sluiten ..
Er dient immers niets hersteld te worden !
Word er wel een vermelding gegeven dat er fouten zijn gevonden krijg je het volgende venster te zien ..

-Ashampoo_Snap_dinsdag_23_juli_2019_14h35m39s_002_.png


In dat geval ga je verder met de tweede opdracht regel !
Geef deze opdrachtregel DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in en druk op enter
Ook nu weer wacht je geduldig al ...
Beiden opdrachten samen hebben ruim 30 minuten geduurd vooralleer deze gedaan waren .
Ook deze gaat weer tot de 100% behaald is ..
En indien het geluk aan uw kant staat dat het probleem verholpen kon worden ..dan zie je het volgende scherm.

-Ashampoo_Snap_dinsdag_23_juli_2019_14h53m23s_004_.png


Sluit de opdrachtprompt af en herstart uw systeem ..

Nadat je systeem herstart is kan je weer verder met hetgene wat je daar voor bezig was ..
indien blijkt dat je na het ingeven van de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
een foutmelding krijgt omwille dat de “source file niet gevonden word”
dan zal je een foutcode 0x800f081f te zien krijgen ....doen dan het onderstaande..

*indien je een Windows 10 dvd heb is deze in je drive plaatsen ..heb je géén Windows 10 dvd maar wel de Windows10.iso dan mount je deze .. om dit "mounten"te kunnen doen is het voldoende om de iso via de verkenner weer te geven m.a.w. rechts klik op de iso en kies openen met "Windows verkenner"

nu dat de iso geladen is of via de verkenner gemount word dien je in de opdrachtprompt (administrator) de volgende opdracht in te geven ...
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /source:WIM:X:\Sources\Instal.wim:1 /LimitAccess

**letop: de letter X dien je te vervangen ...door de letter van je drive of door de letter dat dus je gemounte drive vermeld !
klik na het ingeven van de opdracht op enter ..
 
Ik krijg de volgende melding: Error : 87
The online/cleanup-image/scanhealth option is unknown.
For more information, refer to help by running DISM.exe /?.
The DISM log file can be found at C:\Windows\Logs\DISM\dism.log.

Wat nu?
 
heb je de opdracht gekopieerd of eerder zelf ingetypt in de opdrachtprompt (administrator)
*gebruik zeker niet de powershell (administrator ) !
graag een afbeelding van de foutmelding ter verduidelijking !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan