Windows 10 Error-code 0x80042318

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar ben ik weer. Ik heb nog steeds last van error-code 0x80042318. Ook heb ik de Solution to Windows Update error 0x80042318 allemaal uitgevoerd, zonder reslutaat. Wellicht zou het opnieuw installeren van Windows 10 Pr een oplossing zijn, maar dan ben ik al mijn apps en door mij geïnstalleerde software kwijt. De foutcode zou gekomen moeten zijn door een update van Windows. Voor de ondersteuning van Microsoft moet je veel geduld hebben (zoveel wachtenden voor u!).

Joshua
 
Heb ik gedaan. In de "Solution to Windows Update error 0x80042318" staan verschillende mogelijkheden om die fout op te lossen. Echter geen enkele geeft resultaat. Het zou aan de updates moeten liggen.
 
doe het volgende eens..
Start een cmd-prompt "Als administrator uitvoeren"
Type hier het volgende in:
net stop wuauserv klik enter
type dan de volgende opdracht rmdir /s /q %windir%\softwaredistribution en klik op enter
geef als voorlaatste net start wuauserv in en klik op enter .
Geef als laatste wuauclt /resetautorization /detectnow en klik voor de laatste keer op enter .
nu dat gedaan is klik je start en open je de update pagina , geef de opdracht om te gaan zoeken naar updates ..
indien deze gevonden worden zullen deze ook geinstalleerd worden .

Hiermee wordt de service automatische update gestopt, alle gedownloade data wordt verwijderd en de service wordt opnieuw gestart.
Het zou namelijk zomaar kunnen zijn dat er in de map Softwaredistribution een fout zit.
Let wel: de map wordt weer opnieuw aangemaakt door het proces "Windows Update" en zal ook weer opnieuw gevuld worden.
Eventueel geweigerde updates zullen opnieuw aangeboden worden!
 
Gewoon even proberen, ik heb dit gevonden:

However, if you’re technically savvy, you can try the steps below:
1. Click Start and start typing on your keyboard for "services.msc"
2. In your search results "services.msc" should show up. Open it with a click.
3. A new windows will open containing all Windows services on your system.
4. Search for "Windows Update"
5. Right-click the "Windows Update" and then click Stop.

We will now clean the Windows Update temporary cache folder:
1. Hold your windows-key pressed and hit "R" key simultanous.
2. A small new windows will appear.
3. Type %windir%\SoftwareDistribution\DataStore in this new window and click OK.
4. This will open Windows Explorer on the correct location.
5. Delete all contents of this folder. (Hint: Use Ctrl + A to select all files and folders)

Now we will start the Windows Update Service again:

1. Switch back to the windows Services.
2. Locate Windows Update.
3. Right-click on it and choose Start.

Qtex was me net voor met in principe dezelfde oplossing
 
Eens in het Nederlands en eens in het Engels misschien de mogelijke oplossing. Kan in principe niet fout gaan nu. De 2 masters van het forum komen met hetzelfde aandraven op hetzelfde moment. Ik zou zeggen, go for it.
 
Nog steeds aan het zoeken naar updates.
Ik zou natuurlijk ook Windows opnieuw kunnen installeren, maar dan ben ik al mijn apps en door mij ge:installeerde software kwijt, want een update kan ik ook niet maken.
 
Ik gebruik AVG antivirus. Ben momenteel bezig met de oplossing van Qtex en er worden nu updates gezocht. Ben benieuwd.
Kan je eventueel AVG tijdelijk verwijderen. Indien niet, volledig uitschakelen. Ik vermoed dat die roet in het eten gooit. Is niet de eerste keer dat dit product zulke fouten teweeg brengt.
 
Het zoeken naar updates is gestopt, maar nog steeds krijg ik de error-code 0x80042318. Die code krijg ik ook als ik de antivirus heb uitgeschakeld.
Wellicht een ander gratis antivirus installeren?
 
OK. AVG is van ps verwijderd en ik heb de procedure van Qtex waar in gang gezet, maar nu krijg ik zodra ik "net stop wuauserv" heb getypt, de melding "De Windows Update-service is niet gestart" "Typ NET HELSPMSG 3521 voor meer hulp". Als ik dat heb ingetypt, krijg ik ***-service isniet gestart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan