Status
Niet open voor verdere reacties.

hans1

Steunend lid
Vip Lid
Geachte,

Sinds een tijdje kunnen mijn kinderen geen connectie meer maken met het thuisnetwerk met hun Iphone en mini Ipad. (1 Iphone en 1 mini Ipad)
De toestellen vinden het netwerk maar er blijft een symbool draaien naast de optie "verbinding maken", dit moet een V worden wanneer verbonden.
Zelfs als ik naast de modem zit en er niets anders op het netwerk aangesloten is.
Nu heeft mijn jongste met zijn communiecenten ook een Ipad gekocht. Deze kan verbinding maken maar het ganse netwerk crasht en start dan opnieuw op.

Mijn modem is een Dlink dir 868L met zowel 2.4ghz als 5ghz.

Blijkbaar is dit probleem een wereldwijd probleem, er zijn op verschillende forums al melding over gemaakt maar steeds dezelfde oplossingen die helaas het probleem niet of maar tijdelijk oplossen.
Alle aangeboden oplossingen heb ik geprobeerd.
(beste optie was om geen "I-rommel" meer te kopen)

Dus kom ik hier ook eens polsen of iemand gelijkaardige problemen heeft en misschien een oplossing?

Dank U
 
Kijk dan eens welk soort beveiligings encryptie er gebruikt wordt.
WEP met 128 bits encryptie kan bijvoorbeeld voor problemen zorgen bij een iPhone en daarbij is het ook een onveilige sleutel.

Hier altijd voor WPA-PSK kiezen en uiteraard na een aanpassing het wachtwoord op alle draadloze apparaten die van de wifi verbinding gebruik maken aanpassen.

Je kunt ook eens proberen om de router te resetten. Eventueel naar de fabriekssettings als er geen speciale configuraties staan opgeslagen. Noteer anders even alle instellingen van de router en zorg natuurlijk dat je het admin wachtwoord weet om na een harde reset naar de fabriekssettings weer in de router te kunnen komen.
 
Dag Lana,

ik gebruik WPA encriptie en er is een schakelklok geplaatst die dagelijks, op een vast uur in de vroege ochtend, de stroom van de router onderbreekt gedurende 15 minuten zodat de router regelmatig gereset wordt.

Ik heb ook geprobeerd om eens enkel op de 2.4Ghz band te werken maar -zoals verwacht-gaf ook dit geen resultaat.
 
De stroom van de router halen is geen reset. Hiermee zet je de router uit en weer aan.
Een reset doe je met een heel klein schakelaartje dat ingedrukt moet worden of soms met een paperclip in een gaatje een schakelaartje indrukken.
Op de webpagina van de router is de mogelijkheid ook meestal aanwezig om hem softwarematig opnieuw op te starten. Ook is daar meestal een mogelijkheid aanwezig om hem naar de fabriekssettings te resetten.
 
Beste,

een reset heeft inderdaad geholpen, ik ben de laatste uren bezig geweest alles opnieuw in te stellen en heb de mini Ipad en Ipad air op mijn netwerk gekregen met internettoegang.
Voorlopig draait alles normaal. Ik heb wel het 2,4 en 5Mhz netwerk beiden een verschillende naam gegeven. De mini Ipad zit op het 2.4 Mhz en de Ipad air detecteert enkel het 5Mhz netwerk om connectie te maken.
Voordien had ik slechts 1 naam voor mijn netwerk, misschien gaf dit aanleiding tot de problemen?
 
Het zou niet uit mogen maken om de verschillende banden een andere naam te geven een apparaat pakt altijd het beste signaal. Maar hij moet natuurlijk wel de 2.4 en 5 Mhz band ondersteunen.

Maar wel fijn dat de reset heeft geholpen. Test na een andere instelling altijd even of alles nog naar behoren werkt en zet het eventueel terug bij problemen.
Zolang je weet waarmee je bezig bent kan er in principe niet veel fout gaan en anders is er nog altijd de reset naar de fabriekssettings.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan