Status
Niet open voor verdere reacties.
om je een idee te geven ...de koelribben van de fan waren niet verstopt maar onder het deksel van de nvidea 9600gt bevind zich een panfluit ( dit zijn de koelvinnen die ik bedoelde ..)
ik heb gezocht naar een binnen aanzicht van deze video kaart maar vind deze nergens ...daarom de tekening ...hoopt dat deze wat duidelijkheid brengt ...
Bekijk bijlage 10924

Ik snap wat je bedoeld, ik weet zo snel het mooie technische woord hier niet voor.
Waar het mij om gaat is dat je niet alleen naar de fan moet kijken of deze schoon is, maar alle mogelijke onderdelen die voor de koeling zorgen. Onderdelen dus die een vrije doorgang moeten hebben voor de luchtstroom zodat de ventilator z'n werk goed kan doen.
Of dit nu koelribben zijn of ander soort onderdelen.

In alle gevallen geldt:

Minder stof zorgt voor een lagere systeemtemperatuur. Een lagere systeemtemperatuur zorgt vervolgens weer voor een stabielere computer.
 
Ik bedoel eigenlijk meer het koelgedeelte van zo'n grafische kaart. Dit zijn geen koelribben, maar .......??
 
Nee, ik heb eens gelezen hoe dat heet, kan het niet meer terugvinden en kan het me ook niet meer herinneren.
Was een mooi Engels woord voor. Zoals bij een koelblok het woord "Heatpipes" gebruikt wordt.

Maakt niet uit, is niet belangrijk. We weten waar het om gaat.
 
Hallo, heb een vraagje omtrent "speccy". ik heb het eergisteren gedownload op mijn desktop. Nu heeft mijn kleinzoon het op zijn laptop hp pavilion dv7 gedownload, maar bij "grafisch" is bij hem de temperatuur niet zichtbaar. Ken zelf niets van laptops, is dit normaal ?
groetjes Ulla
 
Speccy geeft de temperaturen mee volgens de aanwezige sensoren, de weergave hiervan is dus niets om je zorgen over te maken. Of je je over de andere temperaturen zorgen moet maken, dat kan enkel blijken uit een screenshot of een link naar een rapportje.
 
dank je wel, de temperaturen die hij kan zien zijn : processor 62°, RAM 65° en harde schijft 45°
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan