Software Programma’s van een andere computer gemakkelijk kopiëren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Je hebt een nieuwe computer gekocht en je wenst alle programma’s van de oude naar de nieuwe te kopiëren – of je wilt een programma van bij iemand anders naar jouw computer kopiëren? De werkwijze hieronder is een gemakkelijke manier om dat te doen.
Dat was mijn probleem toen ik een nieuwe Windows 11 laptop had gekocht en ik dezelfde programma’s van mijn Windows 10 desktop hierop ook wou hebben.


Dus, om een .exe-bestand van een reeds geïnstalleerde app te verkrijgen, kan je de volgende stappen uitvoeren:

- Open de Windows Verkenner en navigeer naar de map waarin de app is geïnstalleerd. Deze bevindt zich meestal in de map 'Program Files' op schijf C:.

- Zoek naar een bestand met de extensie .exe. Dit is het uitvoerbare bestand voor de app en kan worden gekopieerd en gebruikt om de app op een andere computer uit te voeren.

- Klik met de rechtermuisknop op het .exe-bestand en selecteer 'Kopiëren' in het contextmenu.

Navigeer naar de locatie waar je het .exe-bestand wenst op te slaan en klik met de rechtermuisknop op een lege ruimte. Dat kan ook op een USB-stick geplaatst worden om evt. alle apps van de ene computer naar een andere computer te kopiëren.

Selecteer 'Plakken' in het contextmenu en het .exe-bestand wordt naar de nieuwe locatie gekopieerd.

Noteer dat sommige apps uitzonderlijk een DRM-beveiliging (Digital Rights Management) hebben, waardoor je het .exe-bestand niet kunt kopiëren.

Succes als je het wenst te gebruiken, want ik heb hier lang naar gezocht. Lees zeker ook de tweede methode wat verder beschreven, dit voor het geval dat je met de eerste methode te gebruiken een foutmelding krijgt.

WaWa
 
Laatst bewerkt:
Directe URL links van exe bestanden in een document bestand zetten is toch veel makkelijker?

Exe bestanden kunnen Gigabytes aan data innemen, een document met verwijzigingen naar (exe) bestanden hoooguit 20KB
 
Dat werkt toch alleen maar voor apps die géén installatieprocedure nodig hebben, géén parameters opslaan etc ... Lijkt me ongewoon simplistische benadering, om eerlijk te zijn !
 
Ik wil me niet snel moeien als iemand de moeite neemt om een instructie manual te schrijven om bepaalde dingen te doen of te bekomen. Dat is alleen maar aan te moedigen. Maar bovenstaande raakt kant nog wal. Het spijt me om dit met deze woorden te zeggen. Zo eenvoudig is het vrijwel nooit. En al zeker niet met applicaties die zich installeren in je 'Program Files' folder.

- Dienen die andere bestanden in diezelfde folder dan tot niets?
- Wat met de aanpassingen in het registry?
- Wat met dll's die mogelijks geregistreerd dienen te worden?

Je smijt hier mogelijks 80% overboord welke broodnodig is voor een correcte werking van een applicatie. Dit kan vrijwel nooit werken. Tenzij je applicatie letterlijk uit 1 uitvoerbaar (executable) bestand bestaat. Wat zeldzaam is en enkel bij heel kleine en eenvoudige applicaties mss kan voorkomen.
 
Ik heb contact opgenomen met de auteur ! Even wachten tot na de feesten ... hier moet een verklaring voor zijn.

Ik wacht in spanning af... :)
Maar dit valt echt niet te verklaren... Men excuses op voorhand naar de betreffende persoon. De inhoud van dat artikel is pure nonsense. Als er ook maar 1 haar op men hoofd hier enige twijfel over had, zou ik het zoals nu zeker niet verwoorden.
 
@aan de twijfelaars en criticasters: voordat je kritiek of twijfels hebt over een suggestie waar velen zeker wat aan hebben, probeer het eerst..!
Omdat het zo eenvoudig lijkt, is het geen reden om eraan te twijfelen. Ik heb een USB-stickje met wel dertig programma's van mijn Desktop naar mijn Laptop gekopieerd en dat is heel vlot verlopen. Met sommige commentaar op deze goedbedoelde techniek schiet niemand op en is geen promotie om nog dergelijke tips te plaatsen.
 
Dit staat op mijn USB-stick en daarmee heb ik de *.exe files van mijn Desktop op mijn laptop gezet. Is dat geen bewijs genoeg..?
 

Bijlagen

  • Exe-B.JPG
    Exe-B.JPG
    98.9 KB · Weergaven: 92
  • Exe-A.JPG
    Exe-A.JPG
    96.5 KB · Weergaven: 88
Hierbij wou ik een willekeurige .exe file als bestand bijvoegen, maar ik krijg de melding dat .exe files niet geaccepteerd worden. Jammer. Kan ik niet op een andere plaats een exe'tje zetten?

Wat baten kaars en bril, als den uil niet zienen wil ◄ Zo is dat toch?

Vooraleer donder en bliksem over mij te sturen, verbaas ik me het nog meest, want het werkt echt!

Heeft niemand de moed en zelfopoffering om het te proberen? Waarom toch?
 
Laatst bewerkt:
Er is wel een verschil tussen een single installatiebestand wat de installatie/setup verzorgd van een applicatie, zoals zichtbaar in de screenshot, en een geinstalleerde applicatie waar je het in je eerste bericht over hebt:

Dus, om een .exe-bestand van een reeds geïnstalleerde app te verkrijgen, kan je de volgende stappen uitvoeren:

Een installatie bestand is dikwijls een single executable of msi bestand. Maar dat is iets anders dan de geinstalleerde applicatie welke (normaliter) geplaatst wordt onder de 'Program Files' folder.

Nogmaals, ik heb hier geen slechte bedoelingen mee of wil niemand hiermee kwetsen, maar wat je in #1 schrijft is echt totale onzin. Ik weet perfect hoe applicaties werken en samenwerken met allerhande andere processen en bestanden. Dit is gewoon onmogelijk met voorgestelde.
 
@WaWa: een vraagje off-topic, ben wel benieuwd hoe de afloop was:

de installatie van je Proximus fiber ...


vervelend dat dit topic vroegtijdig afgesloten werd.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of het werkt of niet, heb geen tweede computer op Windows om te testen staan. Maar als jullie weten wie WaWa is, denk ik wel dat je eerst dient te controleren voor je hem de kogel schiet. Dat is ne super slimme mens, oudere leden hier zullen wel weten van toen hij nog zijn maandelijkse super interessante nieuwsbrief hier plaatste.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mik
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan