Windows 11 computer gehackt ... !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
sinds vrijdag avond onder vind ik serieuze problemen gaande van dat de beveiliging de Malwarebytes Premium niet meer op start en dit terwijl deze wel actief vermeld staat in mijn account..
ook de verkenner laat op zich wachten en opent zeer traag of zelfs niet!
opstarten vanaf een usb opstartmedia om een verse installatie te starten gaat niet aangezien ik er geen kan aanmaken op deze pc er is hier geen andere ter beschikking .
een back-up of eventueel een kloon terug plaatsen word nefast tegen gehouden ..telkens een recovery gestart word..
de pc vernieuwen met of zonder het behoud van .. kan gestart worden maar word dan tegen gehouden aangezien de pc dan gewoon bevriest en niets meer mogelijk is !
een systeemherstelpunt terug plaatsen is niet mogelijk om dat deze zonder meer verwijderd werden ..
vanaf een avg resceu cd opstarten kan maar deze kan geen online update's ophalen bijgevolg word en kan er geen scan uitgevoerd worden .. buiten Windows om .
de Ofline scan van de Defender is niet op te starten als ook geen enkele andere scan optie's .

*concreet ik dien voor een verse installatie te gaan wil ik de computer normaal kunnen gebuiken ..
*de usb stick's die aangesloten worden worden zelfs niet meer vermeld in de verkenner .. terwijl deze via het bios nog wel gewoon genoemd worden !

de Malwarebytes support bieden me geen oplossingen aan .. want al hetgene wat zij me al hebben laten doen hielp tot op heden niets ..
ik dien echt een verse installatie te doen van deze aangepaste Windows 11 .. maar kan me deze dus niet aanmaken omdat telkens ik Rufus start deze stop gezet word van uit Windows beveiligingscentrum waar ik niet meer in kan !

waarschijnlijk is dit mijn eerste en laatste bericht hier ..afhankelijk wat de computer me nog toelaat !
 
ben de laatste tijd wat nalatig geweest met een kloon te maken op een andere schijf .. deze die ik hier heb liggen is van 15/11/2020 te oud dus !
gebruik ik deze dan dien ik veel bij tewerken en zelfs deze te upgraden naar de W11 (dus die gaat niet op ) .
**haast alle dagen bij mijne zoon bezig en dan denk ik er niet aan !

*het probleem ligt eerder aan 1 van de andere interne /externe schijven .. aangezien ik alle losgekoppeld heb en ik nu de computer (Windows ) enkel via de SSD in gebruik heb ondervind ik géén vertraging !
nu dien ik te achterhalen om welke schijf het gaat .. laat staan dat er meerderen de oorzaak zijn !
**is best mogelijk aangezien alle meer dan 27000 uren vermeld hadden staan volgens cristaldisk !
 
Mijn bescheiden mening... een herinstallatie gaat geen oplossing bieden vrees ik. De kans is zeer groot dat je met hardware defecten te maken hebt. Kan uiteraard vanalles zijn, geheugen, disk, MB, ....

Wanneer je toch een herinstallatie toepast zal het snel duidelijk worden. Lukt dat, dan gaat het een zware systeem corruptie zijn. Eventueel nog tgv defecte disk. Maar bij deze laatste ga je alsnog issues hebben bij een herinstallatie.
 
je heb waarschijnlijk mijn vorig bericht niet gelezen .. het ligt aan 1 of meerder interne /externe schijven ..
nu onderwijl heb ik 3 interne terug aangesloten en dien ik er nog 1 aan te sluiten , tot nu toe ondervind ik geen last meer .. denk dat het aan de externe schijven ligt ..
ga nu de laatste interne aansluiten .. en de machiene daarna wederom opstarten ..
 
Kan er terug in maar het probleem is erger geworden nu blijft ook de taakbalk weg ... Alt,ctrl ,del weigert gewoon .. moet dus telkens gedwongen afsluiten met resultaat dat deze pc zich telkens wilt herstellen maar het probleem blijft aanwezig .. opstarten via een USB stick gaat maar ook hier loopt hij telkens weer vast . . Hoelang ik ook wacht een verse installatie gaat niet verder .. ik dien mogelijk een andere SSD of een HDD te plaatsen om zo een nieuwe installatie te doen ..
 
Uw probleemstelling zeer veel overeenkomsten met hetgeen één van mijn contacten een paar weken geleden aan de heeft gehad.
Ik heb o.a. alle mogelijkheden die de geavanceerde opstartopties te bieden heeft (en nog veel meer) heb ik toegepast doch zonder resultaat.
De interne schijven bleken bij controle in gezonde toestand te verkeren.
Heb me een ganse dag in het probleem vastgebeten doch heb uiteindelijk toch maar besloten om de systeemback-up (helaas van december 2021) terug te zetten.
Probleem opgelost, doch wel nog flink wat werk om Windows en MS Outlook weer bij te werken.
een back-up of eventueel een kloon terug plaatsen word nefast tegen gehouden ..telkens een recovery gestart word..
Kun je een vertellen hoe je hierbij te werk bent gegaan?
Wat voor een back-up?
Met werk back-up software werk je?
Heb je gebruik gemaakt van een rescue medium van je back-up software? Zo neen, moet je zeker doen want vanuit een beschadigde Windows gaat het terugzetten van een image niet lukken.
 
Ik ben nog vergeten te benadrukken dat je het moet opgeven om aan de had van je huidige corrupt systeem nog bewerkingen uit te voeren. Vergeet het maar hoor.
Als je bv een Win 11 installatie medium wil creëren of een Rescue medium van je back-up software wil maken dan zul je dat aan de hand van een andere pc moeten doen.
Ook kan ik je nog meegeven dat ik er bij de probleem pc waar ik het eerder over had ook niet in slaagde om aan de hand van een Windows installatie medium een hersinstallatie van Windows met behoud van persoonlijke bestanden en apps uit te voeren. De procedure faalde en ging over naar de herstelmodus zoals u dat ook beschreven hebt. Je komt dan in een loupe terecht. Dat zul je wel herkennen denk ik.
 
Een verse installatie gedaan op een HDD .. doch geeft deze bij het opstarten aan dat er een fout opgetreden is en sluit af om vervolgens weer op te starten en dit blijft zich herhalen .. een herstel afdwingen lukt niet .. de foutmelding verdwijnt snel van het scherm ,nog voordat ik het besef dat er een foutmelding verscheen..
 
Ja ik heb opgestart vanaf een rescue cd om zo een eerder aangemaakte macrium reflect back up terug te plaatsen doch dat wed tegen gehouden .. werd eerder al vermeld.
 
Beste Q, wat jammer dat je dit nu meemaakt.
Wat je probleem nu is weet ik niet meteen te vertellen, echter heb ik ook een blijvend probleem dat ik niet meer in mijn bios kan komen. Ik had toen een nieuw batterijtje in mijn computer gestoken en toen geraakte ik totaal niet meer in mijn computer. Heb uiteindelijk dan van mijn DVD met Win 10 erop kunnen her installeren, daarna kon ik dan terwijl mijn pc draaide op Win 10 de stick via verkenner opgestart en Win 11 op deze manier kunnen installeren. Dit lijkt een beetje op mijn probleem geweest. Maar of dit ook daadwerkelijk het probleem is bij u is mij niet duidelijk.
 
Ik kan zonder enig probleem mijn bios in .. dit systeem is geen UEFI maar gebruikt nog de oude mbr
bios .. heb 2x een nieuwe installatie gedaan .. telkens een andere HDD gebruikt .. telkens gaf deze aan dat de installatie ermee klaar was .. maar telkens bij het opstarten van deze nieuwe Windows kwam deze terug met ''er is iets mis gegaan en het systeem wordt hersteld '' en dit herhaalt zich zonder dat er iets hersteld word.. wil ik zelf een herstel starten dan bevriest het systeem en gebeurt er niets meer ..

Ik ga nu als laatste redmiddel een HDD plaatsen waarop een kloon bevind aangemaakt op 15/11/2020 en in de hoop dat deze dan opstart zal ik deze bijwerken tot deze up2date is..
 
Ik kan zonder enig probleem mijn bios in .. dit systeem is geen UEFI maar gebruikt nog de oude mbr
bios .. heb 2x een nieuwe installatie gedaan .. telkens een andere HDD gebruikt .. telkens gaf deze aan dat de installatie ermee klaar was .. maar telkens bij het opstarten van deze nieuwe Windows kwam deze terug met ''er is iets mis gegaan en het systeem wordt hersteld '' en dit herhaalt zich zonder dat er iets hersteld word.. wil ik zelf een herstel starten dan bevriest het systeem en gebeurt er niets meer ..
kijk is in je log bestanden wat fout gaat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan