Windows 11 computer gehackt ... !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
sinds vrijdag avond onder vind ik serieuze problemen gaande van dat de beveiliging de Malwarebytes Premium niet meer op start en dit terwijl deze wel actief vermeld staat in mijn account..
ook de verkenner laat op zich wachten en opent zeer traag of zelfs niet!
opstarten vanaf een usb opstartmedia om een verse installatie te starten gaat niet aangezien ik er geen kan aanmaken op deze pc er is hier geen andere ter beschikking .
een back-up of eventueel een kloon terug plaatsen word nefast tegen gehouden ..telkens een recovery gestart word..
de pc vernieuwen met of zonder het behoud van .. kan gestart worden maar word dan tegen gehouden aangezien de pc dan gewoon bevriest en niets meer mogelijk is !
een systeemherstelpunt terug plaatsen is niet mogelijk om dat deze zonder meer verwijderd werden ..
vanaf een avg resceu cd opstarten kan maar deze kan geen online update's ophalen bijgevolg word en kan er geen scan uitgevoerd worden .. buiten Windows om .
de Ofline scan van de Defender is niet op te starten als ook geen enkele andere scan optie's .

*concreet ik dien voor een verse installatie te gaan wil ik de computer normaal kunnen gebuiken ..
*de usb stick's die aangesloten worden worden zelfs niet meer vermeld in de verkenner .. terwijl deze via het bios nog wel gewoon genoemd worden !

de Malwarebytes support bieden me geen oplossingen aan .. want al hetgene wat zij me al hebben laten doen hielp tot op heden niets ..
ik dien echt een verse installatie te doen van deze aangepaste Windows 11 .. maar kan me deze dus niet aanmaken omdat telkens ik Rufus start deze stop gezet word van uit Windows beveiligingscentrum waar ik niet meer in kan !

waarschijnlijk is dit mijn eerste en laatste bericht hier ..afhankelijk wat de computer me nog toelaat !
 
Tuurlijk dat ik vanaf een rescue stick opstartte indien ik een back up , kloon wenste terug te plaatsen ..
Tuurlijk dat ik vanaf een opstartbare USB stick opstartte om vervolgens een herstel of een nieuwe installatie af te dwingen ..
We Vallen in herhaling want dit werd eerder reeds vermeld , dat het telkens bevroor en dat er niets
meer gebeurde hoelang ik ook wachten ..er was geen voor uit gang te zien ..

Nu word de Windows 10 die aanwezig was op HDD ( van 15/11/2020) eerst bijgewerkt en daarna geupgraded naar de Windows 11 .. daarna als deze up2date is ga ik de SSd voorzien
van deze nieuwe bijgewerkte windows 11 waar ik probleemloos mee kan opstarten en werken ..
*mocht het aan de huidige SSD zelf liggen ...wel heb er al een andere besteld uit voorzorg !

deze hier Samsung 870 EVO 2,5 inch 1TB 67,90
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
this een feit de upgrade naar de Window11 is gelukt op deze tijdelijke ingebruik zijnde HDD ..
ga deze vervolgens klonen naar de SSD ..
word vervolgt ... verdere reacties met mogelijke oplossingen zijn verder overbodig nu !
 
de kloon is gelukt , de HHD werd vervangen en ligt terug in de kast .. zal deze nu regelmatig bijwerken zodat ook deze up2date blijft !
nu effe nog de interne schijven aansluiten ..
 
alle interne schijven zijn aangesloten en bereikbaar ..
spijtig dat ik gisteren er eentje diende te gebruiken om een verse installatie op te zetten , waardoor deze data die er op stond verdwenen is ..
*wist ik veel dat nadien deze verse instal ook de nodige problemen gaf .. deze verloren data ga ik niet terug halen !

toch stel ik menu de vraag of het een kwaadaardig scriptje was .. aangezien alles wat ik ook maar probeerde tot een herstel tegen gewerkt werd !
echt zo iets had/heb ik no nooit meegemaakt !

op de stukkende Windows werd sfc /scannow los gelaten alsook Dism.exe beiden gaven aan dat er niets mis was er diende niets hersteld te worden maar toch liep de computer vast en bevroor deze ..zie bericht #1
 
er werd van uit het systeem zelf herhaaldelijk na een heropstarten een chkdsk uitgevoerd ... zeker 7 keer dat deze opsprong !
doch werd er niets vermeld .. de crashdump uitlezen ging nooit aangezien het systeem telkens vastliep en niet meer verder ging ..
denkelijk dat diegene die nu nog reageren dit probleem nooit hebben onder vonden .. ik herhaal dat niets liep zoals het hoort !
 
De symptomen de je beschrijft lijken me nog altijd te wijten aan hardware falen. Ik acht de kans dan ook groot dat je problemen nog niet van de baan gaan zijn.
Een onstabiel systeem van de ene dag op de andere, waarbij ook nog clean installaties falen, kan vrijwel geen 'software only' probleem zijn.

Heb al genoeg gevolgen van defecte hardware gezien. Maar kijk het nog even aan zou ik zeggen.
 
Ik zou er zeker niet voor kiezen om deze configuratie te upgraden naar Windows 11. Vraag je daardoor niet om problemen? Ik denk hierbij vooral aan de drivers.
Windows 10 is het maximum voor dit moederbord. Windows 10 wordt nog tot 2025 ondersteund en tegen die tijd...
 
Bij falen van een pc zijn er vele mogelijkheden die het veroorzaakt:

1) Stof of vuil tussen ventilator CPU / Voeding (vooral bij rokers een veel voorkomend probleem)
2) Defecte voeding / geheugen / Harddisk
3) Batterijtje (meestal CR 2032 die instellingen van je bios bijhoud.
 
Ik zou er zeker niet voor kiezen om deze configuratie te upgraden naar Windows 11. Vraag je daardoor niet om problemen? Ik denk hierbij vooral aan de drivers.
Windows 10 is het maximum voor dit moederbord. Windows 10 wordt nog tot 2025 ondersteund en tegen die tijd...
Ik heb al veel oudere pc geupdate of opnieuw geinstalleerd met win11 hoor, nog geen problemen gehad, ook niet met drivers.
Qtex zijn pc zal zeker geen probleem geven voor win11, als de hardware in orde is natuurlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan