Windows 11 computer gehackt ... !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
sinds vrijdag avond onder vind ik serieuze problemen gaande van dat de beveiliging de Malwarebytes Premium niet meer op start en dit terwijl deze wel actief vermeld staat in mijn account..
ook de verkenner laat op zich wachten en opent zeer traag of zelfs niet!
opstarten vanaf een usb opstartmedia om een verse installatie te starten gaat niet aangezien ik er geen kan aanmaken op deze pc er is hier geen andere ter beschikking .
een back-up of eventueel een kloon terug plaatsen word nefast tegen gehouden ..telkens een recovery gestart word..
de pc vernieuwen met of zonder het behoud van .. kan gestart worden maar word dan tegen gehouden aangezien de pc dan gewoon bevriest en niets meer mogelijk is !
een systeemherstelpunt terug plaatsen is niet mogelijk om dat deze zonder meer verwijderd werden ..
vanaf een avg resceu cd opstarten kan maar deze kan geen online update's ophalen bijgevolg word en kan er geen scan uitgevoerd worden .. buiten Windows om .
de Ofline scan van de Defender is niet op te starten als ook geen enkele andere scan optie's .

*concreet ik dien voor een verse installatie te gaan wil ik de computer normaal kunnen gebuiken ..
*de usb stick's die aangesloten worden worden zelfs niet meer vermeld in de verkenner .. terwijl deze via het bios nog wel gewoon genoemd worden !

de Malwarebytes support bieden me geen oplossingen aan .. want al hetgene wat zij me al hebben laten doen hielp tot op heden niets ..
ik dien echt een verse installatie te doen van deze aangepaste Windows 11 .. maar kan me deze dus niet aanmaken omdat telkens ik Rufus start deze stop gezet word van uit Windows beveiligingscentrum waar ik niet meer in kan !

waarschijnlijk is dit mijn eerste en laatste bericht hier ..afhankelijk wat de computer me nog toelaat !
 
Bij falen van een pc zijn er vele mogelijkheden die het veroorzaakt:

1) Stof of vuil tussen ventilator CPU / Voeding (vooral bij rokers een veel voorkomend probleem)
2) Defecte voeding / geheugen / Harddisk
3) Batterijtje (meestal CR 2032 die instellingen van je bios bijhoud.
Je onderschat duidelijk de technische bagage van Qtex, dat je met zo'n voor de hand liggende hints uitpakt.
En blijkt ook dat je van alles wat voorafgaat niet veel hebt gelezen - zijn pogingen zijn écht wel al een héél stuk verder dan dat !
 
Drivers zullen geen probleem vormen als ze voor Windows 10 ontworpen zijn. De kans op problemen daarmee is zeer klein.
En de tips over oorzaken zoal 'stof' of de bartterij is inderdaad wel heel kort door de bocht, zeker in dit topic.
Software als oorzaak van zulke problemen sluit ik persoonlijk volledig uit.

In de huidige situatie verdenk ik echter een onstabiele voeding od. Dat zou nog de beste situatie zijn mijn mening.
Daarom dat het aansluiten van meerdere disken mogelijks invloed heeft op de stabiliteit van het gehele systeem. Alsook de agehele belasting tijdens werking. Als je een benchmark software draait zou die in deze situatie zeer snel door de knieen gaan en crashen.
 
  • Leuk
Waarderingen: cve
Je onderschat duidelijk de technische bagage van Qtex, dat je met zo'n voor de hand liggende hints uitpakt.
En blijkt ook dat je van alles wat voorafgaat niet veel hebt gelezen - zijn pogingen zijn écht wel al een héél stuk verder dan dat !
Iemands tips afkraken en denken dat ik zijn verhaal niet heb gelezen slaat nergens op.

DDragon80 denkt ook dat een instabiele voeding een oorzaak kan zijn​

 
Geen probleem ... maar daar ging mijn opmerking niet over - dit in tip #44 aangeven bracht niets bij want was al uitvoerig aangehaald voordien ... Maar OK - excuus als je dit als afkraken ervaarde - zal het proberen achterwege te laten in de toekomst :confused:
 
Inderdaad Andre als ziet dat er nu nog veel pc draaien met windows 7 zonder windows update"s
trouwens ik hou niet van zulke upgrade"s,beste is een clean install zo heb je achteraf zeker geen problemen.
natuurlijk moet je al je software opnieuw instaleren.
 
ik ben niet zo iemand die om de 5 jaar een nieuwe pc koopt ..
Ik ook niet hoor. Maar hoe oud gaat je pc over 2 jaar zijn? Ik vind het niet fijn dat er op zulk een manier op mijn posts gereageerd word. Misschien ben ik hier niet welkom? Dan hoor ik het wel graag, zo zit ik hier mijn tijd niet verder te verprutsen.

Qtex zijn pc zal zeker geen probleem geven voor win11, als de hardware in orde is natuurlijk.
En als de drivers in orde zijn.
 
Ik begrijp niet hoe het mogelijk is dat het hier zo uit de hand gelopen is. Is het dan zo onaanvaardbaar dat ik Qtex, goed bedoeld, de raad geef om het op zijn blijkbaar toch al 14 jaar oude computer (moederbord) bij Windows 10 te houden als die versie het eerder goed heeft gedaan? Voor mij moet je echt niet gaan investeren in een nieuwe computer hoor Qtex, dat heb ik ook niet gevraagd. Ik heb enkel de, naar mijn mening, meest realistische Windows versie aanbevolen i.f.v. de leeftijd van je moederbord. That's all. Blijkbaar is dat niet goed aangekomen bij u en Andre Vb. Sorry jongens.:confused:
Indien jullie van oordeel zijn dat ik hier domme dingen vertel dan wil ik me daar uitdrukkelijk voor verontschuldigen.

Zelf heb ik ook al op een aantal oudere pc's Windows 11 geïnstalleerd, gewoon voor de fun en om er eventueel iets uit te kunnen leren. En inderdaad, op één na verliep het steeds vlekkeloos. Op die ene had Microsoft voor één apparaat geen driver achter de hand. Bij de fabrikant van een erg oud moederbord vis je voor een op zijn minst Windows 10 compatibele driver sowieso achter het net. Ben dan secundaire wegen gaan bewandelen en heb er dan na veel zoeken en afwegen toch ook eentje gevonden. Die pc heb ik nadien, voor de zekerheid, teruggezet naar Windows 10.

Het MSI 790FX-GD70 moederbord van de pc van Qtex dateert blijkbaar van in de tijd dat Windows 7 Windows Vista kwam opvolgen of dat reeds het geval was. Met alle respect voor Qtex en zijn computerkennis maar ik ken de geschiedenis van zijn eerdere upgrades van op zijn minst Windows 7 over Windows 8 / 8.1(?) over Windows 10 naar Windows 11 niet. Misschien is er ook al enige spitsvondigheid nodig geweest om tot Windows 10 te komen maar dat weten we niet en moet er dus naar gokken. Daarom achtte ik het niet uitgesloten dat er uiteindelijk toch wel problemen met drivers mogelijk zouden zijn onder Windows 11.

@Qtex . Ik hoop van harte dat je je pc toch nog naar een goed werkend Windows 11 systeem kunt upgraden.:love:
 
Laatst bewerkt:
inderdaad kwam deze met een Windows 7, en werd vervolgens steeds geupgraded naar de daar op volgende build ... heb nooit echte problemen gehad met de hardware..
heb telkens nadat de upgrade gedaan was de betreffende windows vernieuwd met behoud van instellingen , bestanden enzo .. zodoende was er al geen sprake meer van een upgrade..
this een feit dat ik nu terug de Windows 11 draai.. en ondervind momenteel geen problemen meer als in mijn aller eerste bericht van dit topic ..
*het probleem wat ik had is voorbij en met deze plaats ik er een slotje op ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan