Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Heb hier de computer van mijn broer binnengekregen. Doet niks meer. Geen beepjes en geen signaal.
Led van HDD gaat aan en direct terug uit. Toetsenbord is met PS2.
Scherm is hier een ander dan bij hem. Dus is dat niet. De analoge uitgang voor scherm genomen, geen resultaat.
Heb een clone gemaakt van de HDD. Hard disk Sentinel verteld me dat de schijf in perfecte staat is.
Schijf er uit. Geheugens er uit en 3 beepjes. Dus klopt, geen geheugen. Geheugen er terug in. Geen beepjes meer.
Voeding vervangen, geen resultaat. 12V en 5V in orde.
DVD afgelegd, geen verandering. Zelfs met alleen het scherm en geheugens geen resultaat.
Er gebeurt niets.
Wat kan ik nog doen?
Volgens mij is het te wijten aan moederbord, maar hoe kan ik dit zeker weten?
Asrock Quad core I333.

Iemand raad?
 
ontopic: heb je al een bios reset gedaan? eventueel je front usb's loskoppelen?

anders moederbord waarschijnlijk defect (maar kan ook cpu zijn). is dit een sock775?
 
ontopic: heb je al een bios reset gedaan? eventueel je front usb's loskoppelen?

anders moederbord waarschijnlijk defect (maar kan ook cpu zijn). is dit een sock775?

Geen bios reset gedaan. Front USB's waren losgekoppeld. Zonder effect.

Maar is voorlopig opgelost. Heb hem zijn computer terug bezorgd vandaag. Er waren geen gegevens verloren gegaan. Ondertussen heeft hij een nieuwe clone van zijn schijf.
 
Die bestaat niet.
Het is wel één van de vaagste draadjes die ik mee heb gemaakt, geen juiste antwoorden op vragen krijgen, werd weinig relevants teruggemeld en op het eind geen reden vermelden wat er nu fout aan was, weird.

Probleem is opgelost zoals boven omschreven. Goed lezen....
Als je een pc terug werkend hebt gekregen en als je geen info hebt via de papieren die normaal bij een pc moeten geleverd zijn kan je geen exacte info geven over MB. Een pc die werkt en geleverd werd, doe ik niet meer open om hier info te verschaffen die niet meer relevant is. Je kan hiermee nog doordrammen tot morgen, maar dit draadje is op zijn einde.
Toch bedankt om mee te denken.
 
Foutieve info, waar niemand wat aan heeft wel geven, wat overigens gewoon op het moederbord stond, aan mensen die proberen te helpen en het verwijt geven dat ik loop te drammen, staat nergens wat er fout was en dat toch beweren, best droevig.

1e reactie staat de CMOS resetten, 10 post later bleek dat het niet gedaan was.

Waarom vraag je iets als je totaal niet van plan bent de goedbedoelde raad op te volgen.
Tip, zoek het de volgende keer lekker zelf uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan