Windows 10 Besturingssysteen via cloon overgezet op een SSD schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemorgen. Ik heb mijn windows 10 via het clonen over gezet naar een SSD schijf. Deze start normaal op maar de icoontjes op het scherm zie ik niet. Het is helemaal leeg. Ik heb op de harde schijf verschillende partities maar al deze partities zouden te groot zijn voor de SSD schijf dus heb ik alleen de C partitie over gezet of gecloond. Kan het zijn dat de rest toch nog ergens op een andere partitie is blijven hangen?
 
doe eens rechtsklik op je bureaublad en kies beeld ..staat dan vervolgens ook een vinkje bij " Bureaubladpictogrammen weergeven" aan ..

je dient zeker de partitie voor de C en de kleine herstelpartitie na de C mee genomen te hebben naar je ssd ..
het best plaats je eens een afbeelding van je schijfbeheer hier neer ..
 
Van de SSD schijf kan ik niets aflezen, dus heb ik het losgekppeld en via de gewone harde schijf een kopie van schijfbeheer gemaakt.
239987
 
dit is dus een afbeelding van je HDD en niet van je SSD...
wel heb jij dan een dual boot aangezien ik in deze afbeelding 2x de C vermeld zie
239988

welke partitie heb jij dan gecloont naar de SSD
*ik zie tevens ook dat de 100MB gereserveerde systeempartitie voor de C: W8pro x64 een niet toegewezen ruimte is ..
m.a.w. kan dit systeem al niet gestart worden .. echter vermeld je in je openingspost dat je wel kon opstarten naar de Windows 10
hier veronderstel ik dan dat je de "nieuwe volume" C heb gecloont naar de SSD ...
in feite heb je er een circus van gemaakt en was het beter geweest of de Win8 pro eerst te upgraden naar de Win10 pro en deze daarna over te zetten naar je SSD...
of je ga voor een verse installatie van de Windows 10 pro op de SSD .. waarbij je eerst de SSD aanmaakt als een niet-toegewezenruimte zodat tijdens de installatie procedure zelf de schijf indeling aanmaakt word .

*er van uitgaande dat je dus enkel de 78,82 GB "nieuwe volume C" heb gecloont naar de SSD heb je mogelijk ook op de SSD een niet toegewezen ruimte gekregen .
**ik beveel eerder een verse installatie aan op de SSD .. tuurlijk dien je daarna je software opnieuw te installeren ...
***de partities voor de Data partitie K kunnen verwijderd worden van je HDD ...daarna kun je de niet toegewezen ruimte verkregen nadat je deze partities verwijderd heb toewijzen zodat je op deze HDD een 2de partitie krijgt ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan