@Leono @Hubert Collaer Wat jullie zeggen begrijp ik wel en dat is wat de meesten hier ook wel zullen doen of proberen, maar toch:
De insteek „Wat zou ík doen als ik dit probleem had“ leidt slechts tot het inslaan van zijwegen, blijkt ook hier weer.
Toch niet, was een mogelijk oplossing voor het probleem, heeft bij anderen wel gewerkt! (je HTML tip is uiteraard ok maar hij heeft geen HTML bu)
En "wat ik zou doen" was voor mij vaker wel dan niet een oplossing.
Op internet zoeken kan iedereen zelf.
Inderdaad, maar niet iedereen is de Engelse taal voldoende machtig om daarin, waar je de meeste oplossing vindt en sorry maar dat is gewoon zo, te zoeken.
Daarbovenop dan ook nog eens eventueel bruikbare antwoorden filteren. En iedereen die op internet kan zoeken kan ook wel vinden hoe een Engelse link te vertalen.
Een "leraar" moet altijd aansluiten bij het niveau van de "leerling". Dat is de kunst. De leerling goed inschatten dus.
Dat is mss makkelijk in het dagelijks leven omdat daar tussen beide interactie is. Maar via "briefwisseling" al dan niet electronisch... Ben ook geen leraar of pedagoog, gewoon iemand die wil helpen.
Zeg niet dat hier zo is maar soms gaat het al fout met het aanbrengen waarbij vaak enkel een probleem aangebracht wordt maar niet alle gedane stappen of kennis.
TS meldt hier echter wel:
In mijn back-ups had ik de volledige inhoud van de "Profiles" geplaatst. Want daarin zit toch alles wat de inhoud is van Firefox
Een leek kent meestal geen andere dan zijn eigen gebruikersprofiel en gaat niet naar andere verborgen profielen zoeken, weet vaak zelfs niet er verborgen mappen zijn.
Wat me doet vermoeden er toch enige (basis)kennis en/of bereidheid tot zoeken of proberen is, niet?
Als een volgend antwoord dan te moeilijk blijkt waarom dat niet gewoon even melden en extra uitleg vragen ipv van...?
Een "leraar" moet altijd aansluiten bij het niveau van de "leerling". Dat is de kunst. De leerling goed inschatten dus.
Dat is mss makkelijker in het dagelijks leven omdat daar tussen beide interactie is. Maar via "briefwisseling" al dan niet electronisch...
Zeg niet dat hier zo is maar soms gaat het al fout met het aanbrengen waarbij vaak enkel een probleem aangebracht wordt maar niet alle gedane stappen of kennis.
TS meldt hier echter wel:
In mijn back-ups had ik de volledige inhoud van de "Profiles" geplaatst. Want daarin zit toch alles wat de inhoud is van Firefox
Een leek kent meestal geen andere dan zijn eigen gebruikersprofiel en gaat niet naar andere verborgen profielen zoeken, weet vaak zelfs niet er verborgen mappen zijn.
Wat me doet vermoeden er toch enige (basis)kennis en/of bereidheid tot zoeken of proberen is, niet?
Als een volgend antwoord dan te moeilijk blijkt waarom dat niet gewoon even melden en extra uitleg vragen ipv van...?
Soms zijn er enkel "meer technische" oplossingen.
Moet ik hieruit besluiten in het vervolg die oplossingen, ook al zijn ze gemarkeerd als "solved" (opgelost), niet meer te posten?
En toch ga ik er hier nog een paar posten, mss de laatste?, waarin mogelijk een oplossing ligt maar eerst een tip:
Als je bij support.mozilla.org/ paginas in links hieronder in het engels ziet zie je daarin ook "
/en-US/" staan, zie vb:
"
https://support.mozilla.org/en-US/kb/recovering-important-data-from-an-old-profile "
Als je dat nu vervangt door "nl" krijg je
SOMS gelijk een NL versie te zien, cool niet? (Werkt soms ook bij websites van andere bedrijven, bv m$)
"
https://support.mozilla.org/nl/kb/Belangrijke%20gegevens%20uit%20een%20oud%20profiel%20terugzetten "
Info over het verhelpen van de melding ‘Uw Firefox-profiel kan niet worden geladen. Het is mogelijk niet aanwezig of ontoegankelijk’, zodat u Firefox kunt starten.
support.mozilla.org
Hier werkt het vertaaltruukje niet, dus ENgels, gebruik hier je favoriete vertaaloptie:
support.mozilla.org
support.mozilla.org
Verder ga ik op commentaren over de betreffende post niet meer reageren: "
schiet niet op de pianist!"