Opgelost B-box 3 lampje WiFi staat op rood

Status
Niet open voor verdere reacties.
De laatste dagen blijft het WiFi lampje van mijn B-box 3 modem vaak op rood staan, in plaats van te knipperen in het blauw.
Iemand die enig idee heeft van de oorzaak hiervan?
 
Voor moest je niet weten hoe je jouw bbox herstart leg ik je het even uit: blijf op de on/off knop duwen tot hij uit is en dan terug op de on/off knop duwen tot hij terug volledig is opgestart en dan hopelijk de juiste lichtjes weer branden gelijk Tuts zij indien de lichtjes nog niet goed zijn kan je altijd contact opnemen met Proximus.
 
Dat gaat hier snel, bedankt voor jullie reacties.
Ik heb al allerlei geprobeerd, ook het herstarten, dan gaat het eventjes goed maar een tijdje later gaat ie weer op rood.
Het gebeurt ook vaak dat die van rood terug naar de normale stand gaat, oorzaak onbekend.
Ik gebruik ook een Devolo (internet via elektriciteitsleiding) om een andere pc aan het internet aan te sluiten: wanneer de modem op rood gaat, gaat ook het middelste lampje van die Devolo op rood.
 
Dat gaat hier snel, bedankt voor jullie reacties.
Ik heb al allerlei geprobeerd, ook het herstarten, dan gaat het eventjes goed maar een tijdje later gaat ie weer op rood.
Het gebeurt ook vaak dat die van rood terug naar de normale stand gaat, oorzaak onbekend.
Ik gebruik ook een Devolo (internet via elektriciteitsleiding) om een andere pc aan het internet aan te sluiten: wanneer de modem op rood gaat, gaat ook het middelste lampje van die Devolo op rood.
Dan denk ik dat je beter eens contact opneemt met Proximus het is hun vak dus ik denk dat zij jou het beste kunnen helpen.
Succes !
 
is een intern ip-adres conflict, heropstarten van je bbox, hoe dit te vermijden, je toestellen een vast IP-adres toekennen via je router menu.
Weet je niet hoe? je mag me ook een pm sturen indien nodig. we zijn er om te helpen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
is een intern ip-adres conflict, heropstarten van je bbox, hoe dit te vermijden, je toestellen een vast IP-adres toekennen via je router menu.
Weet je niet hoe? je mag me ook een pm sturen indien nodig. we zijn er om te helpen.
Uiteraard dit forum is gemaakt om mensen te helpen hè.
 
als deze Devolo rood knippert en de modem rood knippert dan dien je de Devolo reset toets te gebruiken en deze vind je aan de onderkant van de powerline adapter verborgen in een klein gaatje je dient een speld of een paperclip te gebruiken ...nadat de Devolo gereset is zal deze de modem terug vinden en terug conecteren ..
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Voor moest je niet weten hoe je jouw bbox herstart leg ik je het even uit: blijf op de on/off knop duwen tot hij uit is en dan terug op de on/off knop duwen tot hij terug volledig is opgestart en dan hopelijk de juiste lichtjes weer branden gelijk Tuts zij indien de lichtjes nog niet goed zijn kan je altijd contact opnemen met Proximus.
Mijn BBox 3 heeft achteraan een doodgewone schakelaar van O - I.... Afzetten, aantal seconden wachten, terug aanzetten...
 
Het probleem is na lang zoeken en veel experimenteren eindelijk opgelost geraakt.
Ondervonden dat het rode lampje op de B-box 3 aan ging wanneer de tv aangezet werd.
De wifi-bridge was met een HDMI-kabel én een utp-kabel aan de tv aangesloten.
Na het verwijderen van de utp-kabel was het probleem opgelost.

Iedereen hier bedankt voor de geboden hulp.
(PS: Nu mag er een slotje op.)
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan