E-mail Telenet inbox

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Beste,

PROBLEEM 1 / Mijn Telenet mailbox staat in het rood, dit wil zeggen dat er niet veel meer bij kan, als je niet opruimt komt je mail niet meer binnen.
Telenet heeft geen app om dubbele mails te verwijderen. Ik heb 300 mappen met belangrijke mails ik kan ze toch niet allemaal lezen om te zien of er dubbele zijn of niet?

Met wat kan ik het best mijn inbox proper krijgen en terwijl ik bezig ben met internet en mails ?

PROBLEEM 2 / Ik heb hééééél veel bookmarks staan in Firefox maar die staan allemaal door elkaar.
Ik weet als ik iets lees, ah ik heb daar een bookmark over maar eer ik die gevonden heb in mijn toestand, dan gaat er veel tijd overheen, dus bestaat er een programma om mijn dubbele bookmarks te verwijderen en om mij bookmarks te ordenen alfabetisch.

Grote vraag misschien simpel op te lossen

bedankt

Ed
 
Laatst bewerkt door een moderator:
#1: <<Ik heb 300 mappen met belangrijke mails ik kan ze toch niet allemaal lezen om te zien of er dubbele zijn of niet?

Ik heb hééééél veel bookmarks staan in Firefox maar die staan allemaal door elkaar.
Ik weet als ik iets lees, ah ik heb daar een bookmark over maar eer ik die gevonden heb in mijn toestand, dan gaat er veel tijd overheen, >>

Ik maak uit deze tekst op dat voor hem handmatig opruimen niet mogelijk is wegens geen tijd en te vermoeiend.
Is dat voor u zo'n rare opmerking???

Deleten van die mails is geen probleem, maar 10 duizenden (5 GB) mails lezen om te kijken of er dubbels tussen zitten... dat is pas gekkenwerk
probleem ik kan geen 2h achter een pc zitten en mij concentreren daarmee ga ik even lezen wat Ddragon en Merlin me zeggen, tot morgen moet er toch mee stoppen alvast bedankt allemaal,
u zegt;
En het enige wat in #1 staat is dat je die mails moet overbrengen naar uw pc.
Dan heb je alle tijd en kunt u rustig werken en heb je plaats genoeg in je mailbox.
mijn mails staan op mijn pc in mijn telenet webmail, dus ik moet wel niet overbrengen, ik weet niet hoe jij je mails dan leest??
Je hebt de keuze ze op de server van Telenet te laten staan of ze te verwijderen nadat je ze gelezen hebt en beslist ze niet te houden.
 
Laatst bewerkt:
mijn mails staan op mijn pc in mijn telenet webmail, dus ik moet wel niet overbrengen
Dat is een tegenspraak hé ... als ze in je webmail staan, is dat op de server en NIET op je PC.
Wat @J.W. nu zegt is dat je ze WEL moet overbrengen naar je PC en dan WISSEN van de server en dat kan enkel als je het POP3 protocol gebruikt.
Over de nadelen die daar echter aan verbonden zijn hebben we het hogerop al gehad.

Een manier om je mails over te brengen naar PC en dan te wissen uit je account op de server is vb : https://www.mailstore.com/en/products/mailstore-home/

Gebruik ik ook en dan mag je mailaccount in IMAP blijven staan dus - best of both worlds.
 
Dat is een tegenspraak hé ... als ze in je webmail staan, is dat op de server en NIET op je PC.
Wat @J.W. nu zegt is dat je ze WEL moet overbrengen naar je PC en dan WISSEN van de server en dat kan enkel als je het POP3 protocol gebruikt.
Over de nadelen die daar echter aan verbonden zijn hebben we het hogerop al gehad.

Een manier om je mails over te brengen naar PC en dan te wissen uit je account op de server is vb : https://www.mailstore.com/en/products/mailstore-home/

Gebruik ik ook en dan mag je mailaccount in IMAP blijven staan dus - best of both worlds.
Ben nu niet op mijn plooi ik lees het zeker na 👌
 
Probleem 2: Weet niet hoe bij FF is, maar met Vivaldi krijg ik al mijn links alfabetisch te zien, Heb ook een zoekvenstertje om iets terug te vinden.
Sortering kan ook aangepast worden op Adres, Beschrijving, Datum.... Een van de redenen ik bij Vivaldi blijf...

Probleem 1:
Je kan vanuit telenet webmail rechtstreeks naar je computer exporteren.
Als je het correct doet krijg je dan een tgz archief bestand waar alles in zit.
De emails staan dan wel in eml formaat. Krijgen een nr vooraan, daarachter denk onderwerp.
Wrs ook de mails nog steeds dubbel.

Bruikbaar of niet, je hebt in elk geval een backup die je al zeker in th Mozilla Thunderbird, en ook vele andere, kan lezen of gebruiken (EML is een standaard).

Telenet_EXPORT_.png
 
Die backup, daarin wordt de ganse mapinhoud van je webmail opgeslagen.
Een TGZ archief is vergelijkbaar met zip.
Je kan het uitpakken en dan alles importeren in bv Mozilla Thunderbird of ander programma dat eml ondersteunt.

Ik gaf het maar mee, als je die backup maakt heb je sowieso al je mails. Mocht je achteraf iets fout doen, kan je ook weer importeren in telenet.
Wat ik aanraad is eerst mijn export te doen maar daarna ook zeker wat @PhilipV voorstelt:
https://www.mailstore.com/en/products/mailstore-home/
Daarin kan je je mails gewoon lezen met zoek en andere functies.
Wel opletten met bijlagen, daarvoor moet je denk ergens een instelling zeker correct instellen of aanvinken @PhilipV ?
 
Laatst bewerkt:
Dat is een tegenspraak hé ... als ze in je webmail staan, is dat op de server en NIET op je PC.
Wat @J.W. nu zegt is dat je ze WEL moet overbrengen naar je PC en dan WISSEN van de server en dat kan enkel als je het POP3 protocol gebruikt.
Over de nadelen die daar echter aan verbonden zijn hebben we het hogerop al gehad.

Een manier om je mails over te brengen naar PC en dan te wissen uit je account op de server is vb : https://www.mailstore.com/en/products/mailstore-home/

Gebruik ik ook en dan mag je mailaccount in IMAP blijven staan dus - best of both worlds.
leuke tip Philip thanks
 
Als je Thunderbird installeert (gebruik imap) en je installeert ook een plug-in (https://github.com/eyalroz/removedupes/) om op dubbels te controleren (werkt per map) dan kan je al heel wat dubbels op een vrij snelle manier opsporen en verwijderen. De plug-in stelt zelf voor welke je kan laten staan, maar je kan voor een andere dubbel kiezen om bij te houden en de rest laten verwijderen.
Uiteraard neemt het tijd in beslag als je alles wil controleren om te zien welke je wil behouden, maar je kan ook de plug-in zijn gang laten gaan.

Er zullen nog wel andere email clients zijn die dubbels kunnen verwijderen, maar persoonlijk gebruik ik deze combinatie.

Voor de dubbele bookmarks in Firefox zou je bookmark-clean-up (https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/bookmarks-clean-up/) kunnen proberen.
1720109299801.png

hoi deze stond blijkbaar al tussen mijn extensies, je ziet hoe ik nog functioneer, moet ik die optionele toestemmingen aanvinken, en blijkbaar doet hij dit automatisch, want als ik soms een website opsla dan staat hij er niet tussen onderaan, en dan kom ik die later tegen, dus hij doet het automatisch denk ik, er is geen optie om die functie op te starten en zijn werk te laten doen denk ik, ik doe hier alles met stukjes hoor, bedankt
 
Geen idee of dit iets kan oplossen voor TS, ik heb niet ieder postje gelezen maar:
PROBLEEM 1 / Mijn Telenet mailbox staat in het rood, dit wil zeggen dat er niet veel meer bij kan, als je niet opruimt komt je mail niet meer binnen.
Misschien is dit een oplossing? Geen idee.
https://www.mailstore.com/en/products/mailstore-home/
PROBLEEM 2 / Ik heb hééééél veel bookmarks staan in Firefox maar die staan allemaal door elkaar.
Ga naar de drie streepjes rechts boven. Kies bladwijzers, dan helemaal onderaan bladwijzers beheren. Klik op bladwijzermenu, eenmaal geselecteerd, rechter muisklik, sorteer op naam. Dan staan die alfabetisch.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan