Via poort 25 mail je met een onbeveiligde verbinding en wordt volgens mij door verschillende providers geblokkeerd (waarschijnlijk kan @Black Tiger daar meer over vertellen).
Dat kan ik bevestigen. Steeds meer providers, maar belangrijker.... ook steeds meer hosters blokkeren deze poort voor SMTP verkeer. In servers met Directadmin is dit bijvoorbeeld al sinds de nodige maanden einde oefening, tenzij de hoster de Exim configuratie aanpast, velen doen dat niet.
Ik heb zelf alleen een aanpassing gemaakt zodat er ook nog zonder TLS gebruik kan worden gemaakt van SMTP op port 587 en dat heeft te maken met klanten die nog ip camera's hebben die geen TLS kennen.
helaas in Em Client werkt het niet.
Bijzonder vreemd want met EmClient zou dat ook gewoon moeten kunnen werken. Dus ja daar moeten zijn bij EMClient dan inderdaad maar eens naar kijken. Het zou kunnen dat je in EMClient dan STARTTLS moet kiezen i.p.v. TLS als die keuze er tenminste is.
Ik heb begrepen dat je die EMClient al gedeinstalleerd en weer geinstalleerd hebt. Maar ik ben benieuwd naar het antwoord van support en of er niet iets in het register zit wat die spam veroorzaakt en tevens die instelling van EMClient.
Had je ADWCleaner al gedraaid zoals ik voorheen vroeg?
Want Lange Pier kan wel zeggen dat AV's niets met spoofing of spam doen en wellicht klopt dat wel, maar ze kunnen wel iets doen aan malware die dat veroorzaakt. Alhoewel je dat soort malware tegenwoordig niet vaak meer ziet.
Ik ben er wel eens een tegen gekomen die zich genesteld had en die dan ook doodleuk de nieuwe wachtwoorden doorgaf, dus zo kan men ook aan nieuwe wachtwoorden komen. Normaliter zou dat boven water moeten zijn gekomen door je andere testen, dus ik verwacht niet dat dit het geval is, maar zeg nooit nooit.
Maar een scan met ADWCleaner kan nooit kwaad, met regelmaat vindt die toch dingen die andere tools niet vinden.
Je kunt mail versturen met Outlook, dus dat mail account is niet geblokkeerd.