Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Allemaal een goeie dag.
Mijn kleinzoon met 8.1 64-bit; belt mij met het fenomeen dat hij al *tig keer heeft opgestart en enkel een zwart scherm ziet, maar toch zijn aanwijzer ziet.
Dat is wel erg vreemd.
Hardware? Monitor? Het is een desktop met grote monitor.
Ik ben 100 km weg van thuis en zou graag een suggestie hebben of er een kans bestaat om hem via mij te helpen. Desnoods rij ik er heen.

Merci op voorhand.
 
@DD: Natuurlijk kan alles wat nieuw is stuk gaan, maar in de PC-wereld gebeurd dat toch (bijna) nooit met een nieuw toestel?

Ik vraag me nu af wat de opties zijn als ik het toestel terug krijg.?

Het is een bewezen feit dat er qua electronica een aantal % stuk gaan. Als ze stukgaan is dat meestal binnen de 24 gebruiksuren. Eenmaal daarover, is er maar een beperkte foutmeldingen meer.
De opties met de pc zullen niet zijn zoals bij Medion. Medion zet de schijf terug zoals op dag van aankoop. Dus geen nieuwe installatie bij opnieuw in gebruik nemen.
Als de pc al zo jong is, dan kan je alsnog die 3 jaar garantie van Medion opvragen. Ze doen er niet zeurderig om. Maar alles hangt af natuurlijk van wat de pc-boer als sporen achterliet op het systeem. Komen ze erachter dat iemand anders aan het toestel gewerkt heeft, dan laten ze de garantie vervallen.

Je meldde ook nog dat je de schijf niet aan Uw systeem kon hangen. Weet dat zo een (USB) systeem amper 15€ kost. Aangezien de pc-boer zonder problemen de D partitie kan lezen zou je zelf met dergelijk toestelletje dit kunnen lezen.
 
Je meldde ook nog dat je de schijf niet aan Uw systeem kon hangen. Weet dat zo een (USB) systeem amper 15€ kost. Aangezien de pc-boer zonder problemen de D partitie kan lezen zou je zelf met dergelijk toestelletje dit kunnen lezen.

Wat doe je met die USB to Sata? Een disc aanhangen via de Sata? Ik voelde er niet zo voor om met een schroevendraaier in die toren te prutsen om de disk er uit te halen. Daarom ben ik naar die Pc-winkel gegaan, waar ik mijn spulletjes gewoonlijk koop. Kan je daarvan ook opstarten moest je er een systeemdisk aan hangen? Dan is dat een interessant toestelletje. Vertel er eens wat meer over?
 
Laatst bewerkt:
Walter, je plugt er je SATA disk op aan en verbind hem met je systeem. Het wordt gelezen als een gewone externe disk.
Je kan het best vergelijken met een externe bay, maar zonder de kast er omheen.
Betreft dat losschroeven uit je systeem, als je de SATA aansluiting en voeding van je schijf haalt, is er enkel nog de schroefjes die de schijf vasthoud in het systeem.
In feite kan een klein kind hier de was doen.
Ik gebruik dit al jaren. Het heeft me al dikwijls grote hulp gebracht. Als er iets gaande is bij de kinderen, dan is dit het allereerste wat ik doe.
Heb dat gekocht op de computerbeurs. Het bestaat in diverse uitvoeringen. Zelfs een uitvoering waar je de schijf maar gewoon moet insteken.
Zie hier maar eens. Zelfs met kaartlezer. Heb ik ook staan. Heeft zowel de ATA als de Sata aansluitingen voor schijven van 2,5” en 3,5”.
Gewoon via usb te verbinden. Zelfs mogelijk hiermee van de ene naar de andere een copy te nemen.
Er zit zelfs een knop op die direct een clone maakt van de schijf. Enkel op drukken.
 
Pas dinsdag weet ik 100% zeker of de computerboer de data heeft gekopieerd. Dat zou al een goed punt zijn. Volgens zijn antwoord op mijn telefoon was hij bezig en omdat het nogal wat bytes is duurt het lang. Zoals gezegd, ik voelde er niet voor om met de schroevendraaier aan de slag te gaan. Ondertussen besef ik wel dat het met zo'n adaptertje wel moest gelukt hebben.
Dan blijft er nog het evt. werk om de pc terug te her-installeren.
Dinsdag meer nieuws.
 
Beste allen en Q in het bijzonder:

Ik heb de 250 GB mét de data die gelukkig afzonderlijk op de D:partitie stond terug gekregen van de Computerboer uit Merchtem, CompuTrade. Ik heb € 30 betaald. Dat was een super-aangename verassing! Zij zeggen dat Windows op C: volledig corrupt is en niet meer te benaderen.

Nu heb ik de Desktop toren hier en weet niet hoe wat er mee aan te vangen. In ieder geval heb ik er een Docking station ICI BOX IB111StUS2 aangeschaft om disks te kunnen lezen via USB. Loont het nog te proberen de disk te demonteren? Of vraag ik hulp aan Medion?
 
dus indien ik je nu goed versta dan is zelfs een herstel uitgesloten van deze corrupte Windows..
doch Medion zou u verder willen helpen om deze dan terug naar een Fabrieksinstelling te zetten !!
*althans willen ze dit proberen en is dit tevens ook de enige optie die zij aanbidden ... het kan echter niet gegarandeerd worden dat dit dan ook lukt !

*opstarten vanaf een opstartbaar medium om vervolgens de C partitie te verwijderen en om dan een verse installatie te doen lukte u echter ook niet !
veel opties blijven er dus niet over ...als nu de Support van Medion deze desktop onderhanden krijgt en vast kan stellen dat er sporen betreffende de CompuTrade werkzaamheden aanwezig zijn dan kan de garantie in gedrang komen .
 
Indien garantie, sowieso terug binnen doen voor herstel aan Medion. Mogelijk is de HDD "defect". Ze gaan altijd een factory restore uitvoeren. Ik vermoed ook niet dat ze hier problemen rond gaan maken. En indien HD effectief een defect heeft, wordt deze ook nog eens vervangen. Dus niet twijfelen.
 
Inderdaad, zeker opsturen.
Als je dat al helemaal niet wilt doen, dan kan je natuurlijk zelf een nieuwe schijf in de toren zetten. Is enkel de vijsjes vastzetten en kabeltjes inpluggen.
 
Bestaat er echt geen mogelijkheid om de Windows-key uit de UEFI te halen? Dat zou mooi zijn.

► Ik heb nu eigenlijk al alles voorbereid met ISO-8.1-installatiedisc en wat ervaring na de honderd+ vorige berichten en de installatie van LinuxMint op de oude Notebook..!

Pas morgen brengt mijn kleinzoon de Medion documentatie hier en kan ik verder doen. Ik sta nu met twee PC's en twee toetsenborden/muizen op mijn tafel...

Met mijn pas gekochte Icy Box docking bay kan ik mijn oude Windows 7 disc inlezen op mijn eigen Pc'tje. Kan hiermee niets gedaan worden?
 
Bestaat er echt geen mogelijkheid om de Windows-key uit de UEFI te halen? Dat zou mooi zijn.

► Ik heb nu eigenlijk al alles voorbereid met ISO-8.1-installatiedisc en wat ervaring na de honderd+ vorige berichten en de installatie van LinuxMint op de oude Notebook..!

Pas morgen brengt mijn kleinzoon de Medion documentatie hier en kan ik verder doen. Ik sta nu met twee PC's en twee toetsenborden/muizen op mijn tafel...

Als je de desktop opstuurt, eerst contact opnemen met de Medion dienst. Zij geven U een papier die je aan de verpakking moet doen om op te halen/sturen.
Alleen de desktop opsturen. Geen kabels of andere toebehoren.
 
ik heb nog nooit iets gelezen of gezien om een ingebakken key uit het bios te halen van een niet opstartbare pc ...
de product key zit blijkbaar in een aparte chip op het mobo, deze wordt enkel uitgelezen als je de juiste windows versie gebruikt en je in Uefi opgestart bent.
m.a.w. het is niet mogelijk om deze key uit te lezen als men het huidige besturingssysteem niet krijgt opgestart .

opmerking :
ik stuitte per toeval op dit onderstaande " How to recover Windows key from a Unbootable Drive" **zeker de moeite waard dit eens na te lezen !


Download Lazesoft Recover Suite for Home users
**gratis voor thuis gebruik !
 
Laatst bewerkt:
Jammer.
Dan beter niets doen tot Medion kan gebeld worden met de documentatie en hersteldisc er bij?

Toch wat je er bij hebt gezet eens proberen. Wie weet?

Walter, begrijp ik hier goed???? Medion bellen voor documentatie om zelf op te lossen?????
Medion vraagt gewoon het toestel op hun kosten op te sturen. Zij herstellen zeker indien minder dan 3 jaar. Zij sturen op hun kosten terug.
 
Nee hoor. Toen ik de vorige keer met Medion belde hebben ze niet gezegd om die door te sturen. Hij zij dat hij me alléén kon helpen door me te begeleiden over de telefoon. Hij gaf me de raad bij een computershop te gaan om de data te recupereren. Wat ik heb gedaan en voor € 30 is het nog gelukt ook.

Pas morgen heb ik de Medion documentatie en disc hier en kan ik hem terug opbellen nu ik de data heb.

Dàt was de overeenkomst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan